handdator

Visa fullständig version : Lacka skärmbreddarna



fj0
2004-11-10, 09:24
Något som gjort? vart och hur mycket gick det på? monterade du av/på eller dom? svårt?

Förstår itne varför dom ska ha mattsvarta breddare, ser såååå mycket bättre ut lackade i samma färg som bilen. :(

Hobbe
2004-11-10, 09:40
Foppa och jag lackade våra.

Foppa plockade av sina själv tror jag, och lämnade in dessa hos någon lokal förmåga. En hel del clips fick bytas ut då dessa går sönder väldigt lätt. Clipsen kostar i stort sätt ingenting så det är bara att beställa en påse.
PM:a Foppa så kan du få veta mer.

Jag fixade till mina via BMW när bilen ändå skulle fixas till.

Priset låg på ca 2000 Kr om jag minns rätt.

Tänk på att INTE kladda på en massa silikonbaserat preparat på bitarna innan (wet look) då silikon gör hela lackeringsprocessen svårare.
Silikonrester får nämligen lacken att släppa.

Johan W
2004-11-10, 10:15
Sen får man slipa ner breddarna också om man inte vill ha apelsinsskalslook på dom :)

MNS
2004-11-10, 12:12
Hobbes måste ha sprutspcklats om lackeraren klagade på silikon, vilket man kan få bort på många olika sätt...thinner lr någon stark sprit (dock så lär dom bli ljusgråa) Eller så kan man slippa ner dom...det senare är väll å rekomendera

Hobbe
2004-11-10, 14:25
Mina slipades, prime:ades, och lackades.
Trots allt förarbete så fick lackeraren inte bort all silikon utan lacken släppte ett par gånger. Allt var dock OK när jag hämtade delarna.

fj0
2004-11-10, 14:48
om det kostar 2kkr hos BMW, vad kan det kosta om man monterar av dom och ger dom till en lackerare så han får slipa och lacka?

Hobbe
2004-11-10, 18:00
om det kostar 2kkr hos BMW, vad kan det kosta om man monterar av dom och ger dom till en lackerare så han får slipa och lacka?

2000 Kr svart :wink:

Foppa
2004-11-14, 10:08
2000 kr med kvitto om man demonterar och monterar själv. Köp en uppsättning clips om du ska demontera själv, har för mig att det kostar typ 300 kr eller nåt sånt....

// FOppa