handdator

Visa fullständig version : Dags o börja finjustera bilarna (superstageduell 2005?)



Johan W
2004-10-11, 12:38
Har mailat bilsport med ett förslag om en Hot-hatch duell i superstage nästa år, typ MINI, Civic Type-R, clio sport m.fl.
Skulle vara en kul grej, dom verkar positiva och hondafolket verkar också villiga att ställa upp :)

Foppa
2004-10-11, 13:24
Har mailat bilsport med ett förslag om en Hot-hatch duell i superstage nästa år, typ MINI, Civic Type-R, clio sport m.fl.
Skulle vara en kul grej, dom verkar positiva och hondafolket verkar också villiga att ställa upp :)

Honda-folket är bra.... Riktigt kul grej... Modda på bara !!!
// Foppa

Martin
2004-10-11, 17:45
Fan va kul.
...det blir ju en del skruvande snart.... vintern börjar. :wink:

Jocke
2004-10-12, 15:14
Jag är ruskigt sugen på en "revanch"!

Diff, nya bromsar...

Det luktar under 1.30... :wink:

Martin
2004-10-12, 15:52
jag ska under 1.37 :twisted:
1.42 är ju inget att komma med :oops: :oops:

Håkan
2004-10-15, 20:57
jag blir nog lungn med de där :cry: :cry: :cry: hämtade utt worksen i dag med ny växellåda :P :P :P körde till rimbo och köpte 60 cyle till mopen hihi, nu e de andra leksaker ochså :wink: :wink: :wink: :P

Lars Falk
2004-11-09, 17:58
Har mailat bilsport med ett förslag om en Hot-hatch duell i superstage nästa år, typ MINI, Civic Type-R, clio sport m.fl.
Skulle vara en kul grej, dom verkar positiva och hondafolket verkar också villiga att ställa upp :)

Tycker det låter som en jättebra idé. :D
Skulle vara kul att träffas och kika på hur andra "små"-bilar går i SuperStage.
Vi åkte ju 1.35. med våra original-Cliosar på en alldeles sandig och hal Emmaboda-bana i år. Vore kul att se om vi är kapabla att förbättra den tiden. :roll:

Skulle oxå vara skoj med en aktiv sväng-träff för "Hot-Hatcher" över märkesgränserna i annat sammanhang, antingen på någon bana i mellansverige eller på t.ex. Lunda i form av ett konbane/slalom-event.

Vad sägs? :?:

Martin
2004-11-09, 18:05
Låter super... :D
Banträff Javisst! Vad sägs om Gotland ring till våren ?
Det finns en hel del minisar som är sugna :wink:

Johan W
2004-11-09, 21:09
Gotland Ring var ingen dum idé, skulle vara skitkul. Är vi några klubbar som går ihop borde det inte vara några problem.. Enda problemet är att styra upp det hela...

Johan W
2004-11-10, 18:35
Kostar 29000:- för en vardag och 33000:- för en helg att hyra gotland ring, då kör man på deras 3,2km långa nordslinga. Ska ladda upp ett flygfoto av detta strax..

Hobbe
2004-11-10, 23:05
Behöver ni fler som delar på kostnaden så kan jag säkert skaka fram en hög med Z: or :wink:

Martin
2004-11-11, 06:54
ja men detta låter super johan...
är det en helgdag eller lör&sön förr 33000:- ?

Johan W
2004-11-11, 10:02
ja men detta låter super johan...
är det en helgdag eller lör&sön förr 33000:- ?

Han skriv ordagrant lördag/söndag men jag misstänker att det är en lördag eller söndag..

J©KE
2004-11-13, 09:43
ja men detta låter super johan...
är det en helgdag eller lör&sön förr 33000:- ?

Han skriv ordagrant lördag/söndag men jag misstänker att det är en lördag eller söndag..

Då jag var där å körde så stannade vi 2 nätter, den första på ett skabbigt men billigt vandrarhem(250:-/pers), å den andra i visby på hotell.
Fördelen med vandrarhemmet var att vi kom dit på kvällen, sov, gick upp tidigt för att sen åka den relativt korta sträckat till Ringen.
Efter en hel dags körning var det inte HELT FEL att puttra ner till visby, checka in på Hamnhotellet(360:-/pers), knata in till stan, duscha bada basta med en bira på StrandHotel (90:-) å sen knata upp till Bakfickan å käka deras fisksoppa å ta en Klosteröl.
Kan ju avslöja att man vinglandes på väg hem till hotellet kunde skryta högt å brett med hur OTROOOOOoooooligt snabb å bra man vart under dagens körning.
Morronen därpå så åt man en stor frukostbufe medans man såg på när kön till färja minskade, när den va kort nog så körde man ner dom 200m från hotellet till färjan för hemfärd.

Mitt mål är att göra om detta MINST 2 ggr/år så länge ja inte e en grinig bromskloss runt banan (en bana som är HUR skön som helst)

Jag kommer att åka med Alfaklubben i vår + höst, samt försöka få Dalhems att hyra banan en helg å göra ett evenemang av det.
Men det e klart vi ska köra ett HotHatc möte också......

Pär Hansson
2004-11-15, 20:29
Peugeot SC är också intresserade av utmaningar, så ni vet!

I övrigt håller jag med Lars Falk, samröre och samarbete är alltid intressant även om vi råkar gilla olika bilmärken.

MNS
2004-11-15, 21:11
Peugeot SC är också intresserade av utmaningar, så ni vet!

I övrigt håller jag med Lars Falk, samröre och samarbete är alltid intressant även om vi råkar gilla olika bilmärken.

Hej.
Peugeot SC är välkommna att delta. Vi ser fram emot att få se vad 206:orna kan prestera :wink:

//Martin

Rash
2004-11-19, 05:43
Låter super... :D
Banträff Javisst! Vad sägs om Gotland ring till våren ?
Det finns en hel del minisar som är sugna :wink:

Jag är också oootroligt sugen på GR! Var där för dryga månaden sen med Alfa klubben för första gången och det är i mitt tycke bästa banan i sve! :D

Även om konbane inte är min grej så skulle jag inte tacka nej till en utmaning :D Fast hade föredragit bana!

Jag tänker helt klart köra på GR även nästa år, så om Mini Sweden arrangerar och Peugeot sport club är inbjudna så kan ni troligen räkna med mig!

Tycker att det är oerhört kul med sådana här initiativ! Tummen upp!

MNS: Peugeot har inte bara tillverkat snabba(? :roll: ) 206:or :wink: :D :roll:

Hobbe
2004-11-19, 09:54
106 Rally, 306 GTI, och 205 1.9 GTI är de beryktade "Peggarna".
206:an (möjligen exkl. RC) är ingen höjdare :wink:

MNS
2004-11-19, 17:05
Nä det kanske är sant men man måste dra en gräns någon stans... Om jag säger MC/MCS, Clio rs,,, Honda ctr, så borde det bli 206 gti/rc....
men vi kanske ska ha määääärkes duell i stället :?: :wink:

Rash
2004-11-29, 06:19
men vi kanske ska ha määääärkes duell i stället :?: :wink:

:D

Under ordnade förhållanden tror jag att detta vore oerhört kul! Så länge inte folk hetsas av varandra. Nåja, lite hets blir det ju oavsett vad man säger men så länge vi kör med klara regler så tror jag att det hade vart en rolig grej!

Förslag: 7-8bilar från respektive märke och märken så som Mini, Opel, Honda, Peugeot och någon kanske någon mer med drivning fram och liknande bilar..

Sorry för OT!

MNS
2004-11-29, 19:59
En fågel viskade i mitt öra att Bilsport ÄR RIKTIGT SUGNA :wink:

Mer info kommer inom kort...

fj0
2004-11-29, 20:12
jag vill jag vill jag vill ;)

MNS
2004-11-30, 08:31
Har precis pratat med Fredrik Sjöqvist (chefs redaktör) på bilsport och presenterat iden och fick ett väldigt posetivvft och intreserat svar :P
Så i Februari så ska jag ta upp kontakten igen och vi bokar in ett datum

MNS
2004-11-30, 08:35
Clubbar med intresse är: Honda, Cliosport och Peugeot.
Ska vi nöja oss med dom och ha 4-7 bilar eller ska vi bjuddda in tex vw gti, opel mm? och då köra lite mindre antal...
Skriv vad ni tycker

Martin
2004-11-30, 08:35
Har precis pratat med Fredrik Sjöqvist (chefs redaktör) på bilsport och presenterat iden och fick ett väldigt posetivvft och intreserat svar :P
Så i Februari så ska jag ta upp kontakten igen och vi bokar in ett datum :D :D
Kul !!!

MNS
2004-11-30, 08:37
Har precis pratat med Fredrik Sjöqvist (chefs redaktör) på bilsport och presenterat iden och fick ett väldigt posetivvft och intreserat svar :P
Så i Februari så ska jag ta upp kontakten igen och vi bokar in ett datum

Det vi pratade om var SS körning och tex 201/402 körning också..så att heela duellen består av 2 delmoment eller 3

Johan W
2004-11-30, 11:01
Vad ska vi ha för krav på deltagande bilar?
Två dörrar och kombi-coupé?
Fler definitioner?

Några självklara bilar att ha med:
MINI
Civic Type-R (Minibuss? :twisted: )
Clio Sport
Puggar finns det några stycken

andra frågetecken
ford focus RS?
VW lupo?
finns nog fler jag missat

KIT
2004-11-30, 13:10
Är det OK för vanliga Cooprar att vara med??

SS skulle vara intressant eftersom man lyckades att bräcka några M3or på Lazzat.... :lol: Mindre konbana men ända. Intressant att se vad en original cooper kan göra för tider på SS :twisted:

Johan W
2004-11-30, 13:12
Är det OK för vanliga Cooprar att vara med??

SS skulle vara intressant eftersom man lyckades att bräcka några M3or på Lazzat.... :lol: Mindre konbana men ända. Intressant att se vad en original cooper kan göra för tider på SS :twisted:

Ser inga som helst problem med det, snarare tvärt om, saknades vanliga cooprar när vi körde SS förra året. Vara bara mer eller mindre moddade S:ar. Enda orginalbilen var ju en Works ;)

KIT
2004-11-30, 13:16
Kul :D :D :D
Jag är på direkt, är riktigt laddad inför våren :twisted:

MNS
2004-12-01, 07:18
Är det OK för vanliga Cooprar att vara med??

SS skulle vara intressant eftersom man lyckades att bräcka några M3or på Lazzat.... :lol: Mindre konbana men ända. Intressant att se vad en original cooper kan göra för tider på SS :twisted:

Absolut! Coopersweden består ju inte enbart av en massa MCS utan en hel del MC cockså. Så har du intresse så ska du med å köra :!:

MNS
2004-12-07, 18:09
Vad ska vi ha för krav på deltagande bilar?
Två dörrar och kombi-coupé?
Fler definitioner?

Några självklara bilar att ha med:
MINI
Civic Type-R (Minibuss? :twisted: )
Clio Sport
Puggar finns det några stycken

andra frågetecken
ford focus RS?
VW lupo?
finns nog fler jag missat

2,3,4 eller 5 spelar mindre roll viktigaste är att det är hyfsat lätta grävlingar(fwd) som kör.

Det finns en uppsjö av vassa GTI 2:or som kan ställa upp med motstånd...

*Johan* Håller du kontakt med Honda clubben å informerar om läget å önske mål... så tar fortsätter jag med cliosport.nu och kan ta en ellet två clubbar till så kan du få resten... :wink:

freddej
2004-12-07, 20:05
Vore skitkul med en "hothatch" duell i ss.
Har varit lite (obs lite :wink: ) småimpad av minicooperna på lazzats rs tävlingar även Falkens franska kärra verkar ju funka.
Så behövs det gasglada honda bilar så ställer jag upp utan att tveka.

Johan W
2004-12-07, 20:21
Hondaklubben har ju visat stort intresse iaf :)

Kollar läget med peugeot-gänget också

VW? lupo osv? kan det vara nått?

Mattias HPC
2004-12-08, 19:47
Honda-folket är bra.... Riktigt kul grej... Modda på bara !!!
// Foppa

Känner du sånt vettigt folk? :wink:

Har du fått tag på nytt jobb btw?
Det är ju ensamt i bilen om dagarna nu. :P


Ang. duellen så hoppas jag att det blir seeent på året så jag hinner lära känna min nybyggda bil under sommaren och att jag blir uttagen! :steering:

Lars Falk
2004-12-08, 20:46
Verkar ju arta sig bra det här... :)

Kul att bilsport är positiva.
Jag tycker att det vore trevligt att blanda så många hot-hatch modeller/fabrikat som möjligt. Finns ju en uppsjö av rappa små bilar av olika fabrikat.
Hur många deltagare kan man tänka sig om alla ska hinna köra rimligt många SS-repor?
Iden med kombination strip/SS tror jag är svår att hinna med på en dag.
I så fall bör det blir ett 2-dagars event och även inkludera en tight teknisk slalom som komplement till SS. Både i SS och 402 meter är ju effekt ganska utslagsgivande. En "riktig" slalom skulle verka lite utjämnande på resultatet. Bra för oss som åker standard hot-hatcher med lite mindre pulver. Jag kan meddela att Clion käns rätt sömnig i de raka partierna i SS-banan. (En överladdare och en diffbroms skulle nog göra susen. :wink: )

Man kanske måste vara realist och begränsa det till SS, men en hot-hatch trekamp i form av SS, tight konbana och 201m skulle vara läckert att läsa om i Bilsport. 8)

Johan W
2004-12-08, 21:04
Visa ord av Lasse, av tidigare erfarenhet så kan man bara hålla med om att det måste vara en tvådagars-event om man ska hinna med rattlås också. Har också funderat på hur många bilar man ha med för att hinna köra lite också, kanske en tvådagars-event i vilket fall som helst med några grupper (klubbar) varje dag... hmm

ThomasT
2004-12-08, 23:38
Jag ställer gärna upp och försvarar VW's heder!

Är väldigt sugen på att förbättra mina 1.33.5 :steering:

MNS
2004-12-09, 09:31
Visa ord av Lasse, av tidigare erfarenhet så kan man bara hålla med om att det måste vara en tvådagars-event om man ska hinna med rattlås också. Har också funderat på hur många bilar man ha med för att hinna köra lite också, kanske en tvådagars-event i vilket fall som helst med några grupper (klubbar) varje dag... hmm

Mitt förslag är att alla kör tex SS första dagen och slalom å rakt fram x-antal meter så blir det lika för alla om det tex skulle rengna under den andra dagen

MNS
2004-12-09, 13:51
Fick en liten ide...beroende på hur många dagar vi kan få (om vi får fler) så tycker jag man bestämer x-antal clubbar, x-antal deltagare per clubb å så får clubbarna själva välja ut sina deltagare. Sen beroende på hur många dagar vi får så kan man utöka antalet deltagare för varje clubb... lättare att lägg in ett par stycken i efterhand en att säga ja först och sen nej...

Skriv vad ni tycker,,har för tankar och önske mål....

Johan W
2004-12-09, 14:10
Fick en liten ide...beroende på hur många dagar vi kan få (om vi får fler) så tycker jag man bestämer x-antal clubbar, x-antal deltagare per clubb å så får clubbarna själva välja ut sina deltagare. Sen beroende på hur många dagar vi får så kan man utöka antalet deltagare för varje clubb... lättare att lägg in ett par stycken i efterhand en att säga ja först och sen nej...

Skriv vad ni tycker,,har för tankar och önske mål....

E inne på samma spår.

Martin
2004-12-09, 14:38
´Låter som en bra idé martin

monks
2004-12-10, 08:32
fråga.

får man hänga med och kolla i år igen isf?

Johan W
2004-12-10, 09:01
fråga.

får man hänga med och kolla i år igen isf?

nog inga problem

Martin
2004-12-10, 09:13
Blir det på flygf. i emmabdoa, som när det var SS ???

Johan W
2004-12-10, 10:25
Jepp, det är är där bilsport kör iaf

MNS
2005-02-21, 08:45
Har pratat med chef redaktören åter igen och läget är följande: Flygrakan ska asfalteras om någon gång på sen vår eller tidig sommar och BS vet inte i dag när komunen har tänkt att asfaltera om och när det väl sker så ska asfalten härda i ca:3-4 veckor.
Han är fortfarande väldigt intreserad och om det blir så värkar det bli SS, 201m och någon knixig konbana som vi själva får planera docj så är det prat om en dag å då begränsat antal clubbar/bilar.
Följande är preliminärt anmälda: Coopersweden, cliosport, honda c, Peugeot sc och eventuelt wv gti c.

Johan W
2005-02-21, 09:51
Hmm både bu och bä att dom ska asfaltera om, då kan man inte jämföra med tidigare tider längre. I och med att greppet säkerligen kommer bli annorlunda... Men det låter som en riktigt kul grej :)

MNS
2005-02-21, 10:22
Hmm både bu och bä att dom ska asfaltera om, då kan man inte jämföra med tidigare tider längre. I och med att greppet säkerligen kommer bli annorlunda... Men det låter som en riktigt kul grej :)

Med tanke på att många har fått köra i mer eller mindre blött under lag, 10 gradig höst dag ,25 gradig solig dag och några har fått perfekta förhållanden med 20 grader och moln så ska man inte stirra sig blind på dagens tider.
Det blir lika för alla med ny asfalt i år

Johan99
2005-02-21, 11:13
Hmm både bu och bä att dom ska asfaltera om, då kan man inte jämföra med tidigare tider längre. I och med att greppet säkerligen kommer bli annorlunda... Men det låter som en riktigt kul grej :)

Med tanke på att många har fått köra i mer eller mindre blött under lag, 10 gradig höst dag ,25 gradig solig dag och några har fått perfekta förhållanden med 20 grader och moln så ska man inte stirra sig blind på dagens tider.
Det blir lika för alla med ny asfalt i år

Vädret blir ju inte bättre bara för att de lägger ny asfalt :uglyhammer:

Johan W
2005-02-21, 14:21
Man slipper kanske genomslaget i sista konpartiet innan vändningen nu iaf ;) Dunkade på där rejält sist man körde

ThomasT
2005-02-21, 23:34
Följande är preliminärt anmälda: Coopersweden, cliosport, honda c, Peugeot sc och eventuelt wv gti c.
Ehhh... vadå eventuellt GTI klubben.... rädda för lite konkurrans? :twisted:

Som snabbaste VW GTI i SS så har jag i allafall börjat och förbereda mig genom att ha inhandlat Coilovers, Brembo 4-kolvs ok, justerbara topplagringar, lite fler HK, nya krängningshämmare, 17" R-däck, mm mm....

Jag misstänker att det gäller och åka 1.30 eller lägre för att hänga med....
eller vad tror ni?

MNS
2005-02-21, 23:42
Följande är preliminärt anmälda: Coopersweden, cliosport, honda c, Peugeot sc och eventuelt wv gti c.
Ehhh... vadå eventuellt GTI klubben.... rädda för lite konkurrans? :twisted:

Som snabbaste VW GTI i SS så har jag i allafall börjat och förbereda mig genom att ha inhandlat Coilovers, Brembo 4-kolvs ok, justerbara topplagringar, lite fler HK, nya krängningshämmare, 17" R-däck, mm mm....

Jag misstänker att det gäller och åka 1.30 eller lägre för att hänga med....
eller vad tror ni?

Ja har inte varit i kontakt med någon ansvarig för wv (vad jag kan minnas) så skrev jag preliminärt.

Låter som du kommer att kunna förbättra din SS tid hyfsat :-D
Allt över 1.30 räknas inte :wink:

Lars Falk
2005-02-22, 19:01
Jag snackade med Johan Eriksson(?) på Bilsport den första februari, då fanns det inte några direkta planer för en "H-H-Duell". De tyckte emellertid att konceptet var intressant. Kul om de har tagit sig i kragen för att verkligen göra något av det...
Vad gäller CRS (Renaultklubben), det finns nog några Clio och R5'or som skulle vilja vara med. Skulle vara kul om man kunde få dit någon av de ClioSportV6 som finns i Sverige.

Tider...
Under 1.35 är snabbt för en "vanlig" småbil.
1.33 är högst respektabelt :)
1.30 är ruskigt fort... :o

För min egen del är det mest intressant ha roligt och försöka få till det bättre än vid förra försöket. Supertider enligt ovan är imho utom räckhåll för en vanlig dödlig med en standardbil... Men övning ger ju färdighet. :-D

MNS
2005-02-23, 01:26
Jag snackade med Johan Eriksson(?) på Bilsport den första februari, då fanns det inte några direkta planer för en "H-H-Duell". De tyckte emellertid att konceptet var intressant. Kul om de har tagit sig i kragen för att verkligen göra något av det...


Det hänger nog i hop med att jag inte ringde dom förens i veckan, pratade då med chef redaktören, som samlade in anmläningar till i slutet av denna månad och sedan väljer ut dom clubbar/körningar.
Eftersom hela flygrakan ska asfalteras om så kan dom inte planera något innan komunen har sagt sitt men Fredrik sjöqvist är som sagt intreserad och värkar sugen men det återstår och se hur det blir...det kan ju även bli ett nej om det bli för lite tid... men vi får väll hjälpas åt att ringa å tjata :lol: :wink:

Johan W
2005-02-23, 12:30
Skrev ju några blänkare på några klubbforum förut. Hur funkar anmälningarna, anmäler varje klubb försig? Vet dom om det?

MNS
2005-02-23, 12:40
Det är coopersweden som står som anmälare tror jag... inte säker men dom hör av sig till mig.
Varje evenemangs eller liknande ansvarig för dom nämda clubbarna kan ju kontakta mig men hur var det tänkt med renault... ?clubben lr cliosport villken av dom skulle med?

Johan W
2005-02-23, 14:08
Hondaklubben och Pugge-klubben har jag postat i förut iaf..
Hur många platser har varje klubb? Lättast är ju att varje klubb för fylla sina platser och sen anmäla till dig t.ex.?

MNS
2005-02-23, 14:44
Då återstår det Wv gti (som skulle höra av sig till mig) och renault clubben eller cliosport där den sit nämde skulle ha hört av sig till mig vid jul :shock: Med det mest intresant är väll clio rs och någon av v6:orna

Antalet plattser får vi nog begränsa till 4 per clubb. Det kan bli så att det blir typ 2 bilar från varje clubb som ställer upp i tex SS och sen till 201 meter blir det 2 till osv.... som i TPC vs Saab...vad dom nu hette mer?

Ang cooperswedens bilar så hoppas jag på åtminstone en MC , folk förknippar Minin med MCS så det vore kul å visa vad en 115hks mc kan prestera.

Johan... kan du göra ett mail utskick till alla och kolla hur många som vill köra...

Johan W
2005-02-23, 15:15
Tänkte dra igång en tråd iaf där man får skriva sitt intresse och så får vi se vilka som vi plockar ut. Behövs kanske inte mailutskick, tycker man kan vara någorlunda aktiv på sidan också för en plats eller? :)

Johan W
2005-02-23, 15:22
Intresseanmälan och diskussioner om vilka som borde vara med från coopersweden kan vi ha i följande tråd :)
http://www.coopersweden.se/phpbb2/viewtopic.php?t=449

MNS
2005-02-23, 15:26
Jo iof så tycker jag nu när du säger det att dom aktiva på foruet ska ha fördel.

Något säger mig att det kan bli Johan W, Works Jocke,Dalhems Jocke å sist men inte minst Kit's S dödare på lazzat :-D

Vem vågar sig först på slicks... :wink:

Hur går det för daniel föresten eller rättare sagt hans mcs?

Johan W
2005-02-23, 15:28
Jo iof så tycker jag nu när du säger det att dom aktiva på foruet ska ha fördel.

Något säger mig att det kan bli Johan W, Works Jocke,Dalhem Jocke å sist men inte minst Kit's S dödare på lazzat :-D

Vem vågar sig först på slicks... :wink:

Hur går det för daniel föresten eller rättare sagt med hans mcs?

Daniels står i ett varmt mysigt garage för tillfället. Han har M5:an som brukskärra för tillfället. Rätt kul bil i det här vädret måste jag säga :grin:

Jocke (Dalhems) fick vi inte med oss förra året men jag tror den skulle kunna vara rätt hårig faktiskt.

MNS
2005-02-23, 15:56
Okej varför använder han inte minin? känns lite skumt om han bara låter den stå...

Vad har Jocke x2 eller vad säger man jock:arna :lol: gjort för moddar under vintern :?:

Johan W
2005-02-23, 15:57
Okej varför använder han inte minin? känns lite skumt om han bara låter den stå...

Vad har Jocke x2 eller vad säger man jock:arna :lol: gjort för moddar under vintern :?:

Wilwood ok+skivor har dom iaf köpt tror jag, dalhemsjocke ska iaf mappa sin bil snart vad jag vet.. Lär ju vara bra på hans kärra som har en massa "småmods" lär ju hamna på runt 230hk nånting när den är klar tror jag...

Martin
2005-02-23, 15:58
tycker jag låter som en bra idé..






Fast jag satsar nog på en solstol vem vet...

MNS
2005-02-23, 16:01
Fast jag satsar nog på en solstol vem vet...

NEJ NEJ du som spons ans håller ju i mat å dricka till alla deltagare.. våran egen korv gubbe :lol:

MNS
2005-02-23, 16:05
Okej varför använder han inte minin? känns lite skumt om han bara låter den stå...

Vad har Jocke x2 eller vad säger man jock:arna :lol: gjort för moddar under vintern :?:

Wilwood ok+skivor har dom iaf köpt tror jag, dalhemsjocke ska iaf mappa sin bil snart vad jag vet.. Lär ju vara bra på hans kärra som har en massa "småmods" lär ju hamna på runt 230hk nånting när den är klar tror jag...

Med alla hans andra moddar så lär det bli 240-250... kollar man på tex engelska tuners som fixar till luft och avgas flöde och då igenom en topp med bättre utformning så blir mappningen bra så är det nått liknande

Martin
2005-02-23, 16:13
Fast jag satsar nog på en solstol vem vet...

NEJ NEJ du som spons ans håller ju i mat å dricka till alla deltagare.. våran egen korv gubbe :lol:
Ska vi inte "toppa" Teamet ??? eller ?
Isf ska jag göra det jag är bäst på = Ligga på lat-sidan. .. :)

BADaniel
2005-02-24, 08:00
Kommer inte ha kvar Minin till sommaren, är till salu (såld med största sannolikhet :( ) därför står den i garage.
Åker kommunistiskt till jobbet, det suger att leta parkeringsplats på söder...

Tänkte nog svänga förbi Emmaboda den helgen duellen blir av som stöd :grin:

Ps om affären blir av kommer nog min bil bli aktuell för SS trots allt...

MNS
2005-02-24, 08:59
Kommer inte ha kvar Minin till sommaren, är till salu (såld med största sannolikhet :( ) därför står den i garage.
Åker kommunistiskt till jobbet, det suger att leta parkeringsplats på söder...

Tänkte nog svänga förbi Emmaboda den helgen duellen blir av som stöd :grin:

Ps om affären blir av kommer nog min bil bli aktuell för SS trots allt...

Okej, står den hos någon bilfirma/förmedling eller säljer du den helt privat?

Har du tillgång till bilen efter så kanske du är sugen på att förbättra dina 1,33 eller vad det nu var?

BADaniel
2005-02-24, 15:57
Kommer inte ha kvar Minin till sommaren, är till salu (såld med största sannolikhet :( ) därför står den i garage.
Åker kommunistiskt till jobbet, det suger att leta parkeringsplats på söder...

Tänkte nog svänga förbi Emmaboda den helgen duellen blir av som stöd :grin:

Ps om affären blir av kommer nog min bil bli aktuell för SS trots allt...

Okej, står den hos någon bilfirma/förmedling eller säljer du den helt privat?

Har du tillgång till bilen efter så kanske du är sugen på att förbättra dina 1,33 eller vad det nu var?

Säljer den privat.

Kommer inte ha tillgång till bilen efter försäljning, det jag menar är att nästa ägare kommer nog vilja vara med och leka :grin:

MNS
2005-02-24, 16:32
Kommer inte ha kvar Minin till sommaren, är till salu (såld med största sannolikhet :( ) därför står den i garage.
Åker kommunistiskt till jobbet, det suger att leta parkeringsplats på söder...

Tänkte nog svänga förbi Emmaboda den helgen duellen blir av som stöd :grin:

Ps om affären blir av kommer nog min bil bli aktuell för SS trots allt...

Okej, står den hos någon bilfirma/förmedling eller säljer du den helt privat?

Har du tillgång till bilen efter så kanske du är sugen på att förbättra dina 1,33 eller vad det nu var?

Säljer den privat.

Kommer inte ha tillgång till bilen efter försäljning, det jag menar är att nästa ägare kommer nog vilja vara med och leka :grin:

Okej då är jag med.
Blir det någon beställning på en ny... ?:-D

BADaniel
2005-02-25, 08:48
Kommer inte ha kvar Minin till sommaren, är till salu (såld med största sannolikhet :( ) därför står den i garage.
Åker kommunistiskt till jobbet, det suger att leta parkeringsplats på söder...

Tänkte nog svänga förbi Emmaboda den helgen duellen blir av som stöd :grin:

Ps om affären blir av kommer nog min bil bli aktuell för SS trots allt...

Okej, står den hos någon bilfirma/förmedling eller säljer du den helt privat?

Har du tillgång till bilen efter så kanske du är sugen på att förbättra dina 1,33 eller vad det nu var?

Säljer den privat.

Kommer inte ha tillgång till bilen efter försäljning, det jag menar är att nästa ägare kommer nog vilja vara med och leka :grin:

Okej då är jag med.
Blir det någon beställning på en ny... ?:-D

Har inte bestämt mig än, BMW kan inte leverera innan augusti och så länge vill jag inte vänta egentligen...
Men vi får se.

fj0
2005-02-25, 08:54
Kommer inte ha kvar Minin till sommaren, är till salu (såld med största sannolikhet :( ) därför står den i garage.
Åker kommunistiskt till jobbet, det suger att leta parkeringsplats på söder...

Tänkte nog svänga förbi Emmaboda den helgen duellen blir av som stöd :grin:

Ps om affären blir av kommer nog min bil bli aktuell för SS trots allt...

Okej, står den hos någon bilfirma/förmedling eller säljer du den helt privat?

Har du tillgång till bilen efter så kanske du är sugen på att förbättra dina 1,33 eller vad det nu var?

Säljer den privat.

Kommer inte ha tillgång till bilen efter försäljning, det jag menar är att nästa ägare kommer nog vilja vara med och leka :grin:

Okej då är jag med.
Blir det någon beställning på en ny... ?:-D

Har inte bestämt mig än, BMW kan inte leverera innan augusti och så länge vill jag inte vänta egentligen...
Men vi får se.
pjåkig väntetid. :(

MNS
2005-02-26, 18:22
Har du hört med flera handlare om dom inte har några på ingång som man kan speca om. Jag fick ju bara drygt 10 veckors vänte tid men då var det på håret att jag kunde speca den som jag ville...försäljnings chefen fick ringa till mini och ändra den via fax å telefon

MNS
2005-03-22, 16:16
I dag fick jag ett väldigt glatt medelande om att vå SS duell blir av :grin:
Det kommer bli en tre kamp bestående av: SuperStage, 201 meter och en lite mindre och väldigt krävande konbana ritad av gullabo själv :wink:

Varje clubb får ställa upp med 3-4 bilar. 3 bilar innebär mer körtid en 4 bilar ger...

Datumet är 10 september

Nu är det upp till bevis vem är snabbast....

Pär Hansson
2005-03-23, 01:59
Upprepar intresset från Peugeot SC! :steering:

KIT
2005-03-29, 11:47
Som sagt KIT the S killer ställer upp som det var sagt :twisted:

MNS
2005-03-29, 12:11
Nu finns inbjuda på allas forum, återstår och se hur många som kommer med anmälan....

Jag har tre bilar från coopersweden klara.
Johan w, jocke Ö och sist och inte minst min kommande svänga favorit KIT :-D

Johan W
2005-03-29, 15:22
Vet att det finns intresse att vara med från två till på coopersweden.se
Dalhemsjocke samt Erik (som köpte Daniels kärra).
Får ha dom på stand-by lista så länge :)

MNS
2005-03-29, 15:33
Vet att det finns intresse att vara med från två till på coopersweden.se
Dalhemsjocke samt Erik (som köpte Daniels kärra).
Får ha dom på stand-by lista så länge :)

Dalhems jocke har jag funderat länge på sätta som 4:e bil men har inte vetat något intresse från hans sidan, har han det så får han sista plattsen annars blir det Erik som får den

Martin
2005-03-29, 15:50
Får jag fortfarande vara statist :bowdown:

MNS
2005-03-29, 17:01
Får jag fortfarande vara statist :bowdown:

Nänää du ska inte komma här å säga att du vill va statist :mad: Du ska ju va korv gubbe och fixa maten å när vi käkar tvättar du bilarna :lol: :-D

fj0
2005-03-29, 21:40
Jag är nog intresserad beroende på datum.

MNS
2005-03-29, 22:32
Jag är nog intresserad beroende på datum.

10 September

MNS
2005-05-01, 10:00
Igår den 30e april gick anmälningstiden ut för duellen och följande klubbar är anmälda och klara

Coopersweden
Honda klubben
Gti klubben har fått förlängt anmälninstid till i början av nästa vecka

Pugg å renault har jag inte hört något i från mer en att dom skulle ha skickat in en :oops:

Pär Hansson
2005-05-01, 21:07
Igår den 30e april gick anmälningstiden ut för duellen och följande klubbar är anmälda och klara

Coopersweden
Honda klubben
Gti klubben har fått förlängt anmälninstid till i början av nästa vecka

Pugg å renault har jag inte hört något i från mer en att dom skulle ha skickat in en :oops:Det körde ihop sig för mig bl.a. med bilen i slutet av förra veckan och i helgen har jag kört SSK-premiären.

Ursäkta dröjsmålet, men jag hoppas det är OK att du får namnen i morgon eller på tisdag... :soffa:

MNS
2005-05-01, 21:41
Det är helt okej

MNS
2005-05-02, 12:42
Då är det bara renåerna som inte har hört av sig/svarar :shock:

MNS
2005-05-03, 14:54
[quote="MNS"]Igår den 30e april gick anmälningstiden ut för duellen och följande klubbar är anmälda och klara

Coopersweden
Honda klubben
Pugg SC
Gti klubben har fått förlängt anmälninstid till i början av nästa vecka

Renåerna har gått i ide eller något.... :?: :shock:
Lasse F har informerat om läget och jag har reserverat renault klubbens platts ett tag framåt

Jocke
2005-08-15, 08:33
Det vore på tiden med en liten uppdatering samt påminnelse om detta evenemang!

Vad jag har hört så är vi eventuellt bara 2 :o som är med...?

- Flygande Kocken (KIT)
- Jocke Ö

J@KE "gnäller" om att det är långt att åka! Han är även orolig för att han inte gör sig på bild... :lol: Hjälp mig med övertalningen, J@KE behövs när vi ska försvara våra färger!

MNS
2005-08-15, 12:46
J@ke behöver inte vad med på bild om det är så viktigt för han, vi kan skicka dit någon inhoppare ;)

Jag försöker ordna fram en bil åt johan och mig i fall att det blir att sälja för johan innan

MNS
2005-08-16, 13:50
Såååå...nu kommer det att vara med en diffad MCS :D

KIT
2005-08-16, 14:04
Nu så har man skruvat lite på original Coopern....luftfilter, fjäderbenstag och chip från its fun, ska åka och hämta bilen nu....spännande!

MNS
2005-08-16, 15:25
Nu så har man skruvat lite på original Coopern....luftfilter, fjäderbenstag och chip från its fun, ska åka och hämta bilen nu....spännande!

Trevligt. Vill ha en rapport sen, det tar ett par mil innan motorn e anpassad efter nya mappen

Jocke
2005-08-16, 15:53
Innebär detta att vi i nuläget är 3 bilar?

- KIT
- Jocke
- MNS

Jag snackade med J@KE idag, han är tyvärr tveksam men har inte definitivt tackat nej...

Hur många har vi plats för?

MNS
2005-08-16, 19:01
Innebär detta att vi i nuläget är 3 bilar?

- KIT
- Jocke
- MNS/Johan om han säljer sin innan


Vi kan va upp till 4 bilar

Jocke
2005-08-17, 08:23
Självklart så borde vi då vara 4 bilar och inte 3...

Det måste ju finnas flera som är intresserade av att vara med, ELLER???

Superstage är en höjdare! Det är ju hur kul som helst att testa såväl bilen som dig själv bakom ratten :drive:

MNS
2005-08-17, 13:10
Om johan inte hinner sälja innan så är vi 4 bilar men vi kanske ska lete upp någon reserv....men det var någon bankörning den dagen också

Jocke
2005-08-17, 14:41
Jag såg också att det var bankörning samma dag...
Men självklart så ställar jag upp för att försvara våra färger :D

Får min beskärda del av bankörning helgen efter...
då blir det Gotland ring igen med körning både fredag och lördag! :nana:

MNS
2005-08-17, 15:08
Gotland ring låter tråkigt :wink: Blir inte ett dugg avis :cry:

Kul att du ställer upp och försvarar våran heder.
Ska bli kul och se vad du kan få för tid med riktiga R-däck och diff

Vet vi någon som har någon potent bil mer en J@ke.... om vi nu inte kan muta han :?:

Jocke
2005-08-17, 15:10
Ja, Eric som kör BaDaniels gamla kärra!
Men 1.33.XX räcker inte så långt... :lol:

MNS
2005-08-17, 15:41
hehe... undra vad han kör på sina 18"? :wink: Hör om han e sugen.... mcs kör jag mest ner för att bs å gullabo ska prova den i ss för första gången, kör jätte gärna om det finns platts

powernap
2005-08-18, 21:56
åker ju omkring på anderstorp den 10 sept.........

blir det ordentligt med bilder o tider o sånt? (de som vill vara med på bild :wink: )

hur moddade e de andra clubbarnas kärror?? alla ska ju vara framkrafsare så rakt fram blir det väl en fråga om hkr?? nån som har koll?

kommer de olika momenten att läggas ihop i nån form av delmoment med placeringar (tider) o sen koras "den snabbaste bilen/föraren" efter detta eller hur e det tänkt (orkade inte läsa alla 7!!! sidorna i ämnet) :oops:

MNS
2005-08-19, 01:38
åker ju omkring på anderstorp den 10 sept.........

blir det ordentligt med bilder o tider o sånt? (de som vill vara med på bild :wink: )

hur moddade e de andra clubbarnas kärror?? alla ska ju vara framkrafsare så rakt fram blir det väl en fråga om hkr?? nån som har koll?

kommer de olika momenten att läggas ihop i nån form av delmoment med placeringar (tider) o sen koras "den snabbaste bilen/föraren" efter detta eller hur e det tänkt (orkade inte läsa alla 7!!! sidorna i ämnet) :oops:

Jag är den ända som vet... :wink: på pappret finns det många som e snabba tex en fwd med 400 hk+ men e inställd för rakt fram åka, sen finns det dom bilarna som svänger som har diff och riktigt med chassie men mitt tipps ligger på att jockes kommer va riktig snabb, potent bil med en duktig förare bakom ratten, kite kommer överglänsa dom flesta med hans lätt moddade MC.

Vi kommer köra SuperStage, 201, meter och en krävande liten konbana och sen har vi en totalvinare...klubb vill säga, e inte 100 på poängen ännu men vi kommer att ge poäng efter varje delmoment.
Det ska sägas att alla bilar kommer inte att kunnas jämföras med varandra då några e typ orginal medans andra är duktigt moddade....ni kommer att få se resultatet i BS

//Martin

Jocke
2005-08-19, 08:29
Hoppsan, förväntningarna är visst höga... :soffa:

Inga problem, det ska bli kul att få testa Superstage igen!

400+ HK blir lite småjobbigt på 201 m... men förmodligen bångstyriga på en konbana :handen:

Martin
2005-08-19, 11:52
Jag kommer dit som fotograf, tar med mig mitt lilla nyförvärv :)

MNS
2005-08-19, 13:44
Jag kommer dit som fotograf, tar med mig mitt lilla nyförvärv :)

trevligt!
Vad är det för beemer du har köpt? ska bli kul å se den ialla fall

hondait
2005-08-23, 19:59
Skulle behöva att martin kontaktar mig (mns) angående duellen, har mailat oxå. Behöver bekräftelse på en grej.

MNS
2005-08-23, 20:15
Skulle behöva att martin kontaktar mig (mns) angående duellen, har mailat oxå. Behöver bekräftelse på en grej.
Du har mail

hondait
2005-08-23, 21:51
8) kanoners!!!

Martin
2005-08-24, 06:41
Jag kommer dit som fotograf, tar med mig mitt lilla nyförvärv :)

trevligt!
Vad är det för beemer du har köpt? ska bli kul å se den ialla fall

En Carbonsvart 3a. Är vväldigt nöjd.

MNS
2005-08-24, 07:12
Jag kommer dit som fotograf, tar med mig mitt lilla nyförvärv :)

trevligt!
Vad är det för beemer du har köpt? ska bli kul å se den ialla fall

En Carbonsvart 3a. Är vväldigt nöjd.

Trevligt :)

Martin
2005-08-24, 07:37
Men samtidigt saknar man minin
http://memimage.cardomain.net/member_images/6/web/762000-762999/762451_31_full.jpg

J©KE
2005-08-28, 16:42
Vet vi någon som har någon potent bil mer en J@ke.... om vi nu inte kan muta han :?:[/quote]

Jaha!!! Då verkar det som om man ska åka genom halva Sverige för att snurra runt med andra Motorheads på ett flygfält.

Har löst problem nr 1 som var sponsring av bränsle, kommer att köra med strajpad bil där.

Problem nr 2 verkar ju också lösa sig då ja har hört att man INTE måste vara med på bild.

Är dock fortfarande lite skepptisk till om det verkligen kan bli kul .... men men!!

J©KE :)

Jocke
2005-08-29, 08:30
Superstage ÄR kul :!:
Även konbana brukar vara roligt...
Det är väl rattlåsrace som är sådär, mycket roligare när det svänger.

MNS
2005-08-29, 08:39
Kanon kul att båda Jocke kommer =)

Då ser listan ut:
jocke x2
kite
MNS och Johan w som kommer att dela på en diffad S med runflat :wink:

Martin kommer å fotar å låter oss provköra beemern :D

KIT
2005-08-29, 09:56
Ser verkligen fram emot duellen. Har småjusterat bilen lite och måste säga att den går ok nu för en cooper....leder trots allt lazzats rs challenge i min grupp :P . Antar att man kanske ska hälla i lite V-power också och se om den är så fantastisk som Shell säger... :?

powernap
2005-08-29, 09:59
Ser verkligen fram emot duellen. Har småjusterat bilen lite och måste säga att den går ok nu för en cooper....leder trots allt lazzats rs challenge i min grupp :P . Antar att man kanske ska hälla i lite V-power också och se om den är så fantastisk som Shell säger... :?

ja just det, är det nån som provat V-power? erfarenheter?

MNS
2005-08-29, 12:32
Ser verkligen fram emot duellen. Har småjusterat bilen lite och måste säga att den går ok nu för en cooper....leder trots allt lazzats rs challenge i min grupp :P . Antar att man kanske ska hälla i lite V-power också och se om den är så fantastisk som Shell säger... :?

Varför inte e85? typ 40-60 blandning e85/98 borde göra susen ;) Fast ett besök hos tuningchip behövs

Johan W
2005-08-29, 21:17
Ser verkligen fram emot duellen. Har småjusterat bilen lite och måste säga att den går ok nu för en cooper....leder trots allt lazzats rs challenge i min grupp :P . Antar att man kanske ska hälla i lite V-power också och se om den är så fantastisk som Shell säger... :?

ja just det, är det nån som provat V-power? erfarenheter?

Körde V-power förra tanken. Vet inte om jag tycker det är nån magisk soppa men inbillar mig att bilen går lite mjukare på nått sätt, speciellt från låga varv... men det kan bero på inbillning också :)

MNS
2005-08-29, 22:28
Ser verkligen fram emot duellen. Har småjusterat bilen lite och måste säga att den går ok nu för en cooper....leder trots allt lazzats rs challenge i min grupp :P . Antar att man kanske ska hälla i lite V-power också och se om den är så fantastisk som Shell säger... :?

ja just det, är det nån som provat V-power? erfarenheter?

Körde V-power förra tanken. Vet inte om jag tycker det är nån magisk soppa men inbillar mig att bilen går lite mjukare på nått sätt, speciellt från låga varv... men det kan bero på inbillning också :)

Låter som att bilen går snabbara på autobahn ban också bara för att vägen är bredare å plattare ;)

MNS
2005-09-06, 05:37
Dax att leta upp era filmkamror å ställ så va har något roligt att se :)

Martin
2005-09-06, 08:38
Är det nu på lördag som det är sagt ??? Vilken tid ???

KIT
2005-09-06, 09:10
Nu på lördag som sagt. Vilka åker från Stockholm?

Behöver spons på nya framdäck, det verkar som att däcksidorna har givit med sig och klarar inte sidopåfrestningar så bra :? . Sista lazzat så var jag nästan nere på fälgen och kasade med 2.2 i däcken :evil: .

MNS
2005-09-06, 09:36
Jag
Johan
Jocke x2
Och Du Gunnar är det

MNS
2005-09-06, 10:29
När å vart samlas vi? vi åker väll tidigt på lördag?

Martin
2005-09-06, 13:14
är monksen sugen på att följa med så har jag plats!

MNS
2005-09-06, 13:59
Har fått specen på MCS 05 nu... :D :owned: :happy:

fj0
2005-09-06, 14:35
Emmaboda? Hur många mil?

MNS
2005-09-06, 14:46
Emmaboda? Hur många mil?

Vad var det 40-45?
Finns platts hos mej, är inget öppet evenemang

fj0
2005-09-06, 14:48
Emmaboda? Hur många mil?

Vad var det 40-45?
Finns platts hos mej, är inget öppet evenemang
Ah. :)

Hur åker du?

MNS
2005-09-06, 15:42
Har du kollat i tråden?
Kommer ju köra ner en MCS 05 och tänkte vara med å leka lite :)

fj0
2005-09-06, 15:43
Har du kollat i tråden?
Kommer ju köra ner en MCS 05 och tänkte vara med å leka lite :)
Åfan, nice.

Sponsrad av Borgs Bil? :)

MNS
2005-09-06, 15:50
Har du kollat i tråden?
Kommer ju köra ner en MCS 05 och tänkte vara med å leka lite :)
Åfan, nice.

Sponsrad av Borgs Bil? :)

Nää dom hade ju inte någon å låna ut när jag frågade.

Får låna en press bil ifrån bmw group sverige. Gullabo ska köra den i SS

fj0
2005-09-06, 15:52
Har du kollat i tråden?
Kommer ju köra ner en MCS 05 och tänkte vara med å leka lite :)
Åfan, nice.

Sponsrad av Borgs Bil? :)

Nää dom hade ju inte någon å låna ut när jag frågade.

Får låna en press bil ifrån bmw group sverige. Gullabo ska köra den i SS
Nice!

MNS
2005-09-06, 15:59
MM =)
Så ska du med ner?

fj0
2005-09-06, 18:28
MM =)
Så ska du med ner?
Jag vettefan, är det bara en dag?

Martin
2005-09-06, 18:44
kom igen.. jag ofrar ju mig. Kör hela vägen fast det ändå är personalfest kvällen innan. :wink:

Jocke
2005-09-06, 22:59
Det vore bra om vi kan spika en samlingsplats i Stockholm.
Stämmer det att det är samling kl 09.00 i Emmaboda?
Sträcka ca 40-45 mil?

Vi borde nog träffas vid 05.00-05.30 för att inte behöva ha allt för bråttom...

Johan W
2005-09-06, 23:05
Det vore bra om vi kan spika en samlingsplats i Stockholm.
Stämmer det att det är samling kl 09.00 i Emmaboda?
Sträcka ca 40-45 mil?

Vi borde nog träffas vid 05.00-05.30 för att inte behöva ha allt för bråttom...

Låter vettigt.. tror jag o daniel åkte ner på lite mer än 3 timmar förra året.. men desto tidigare desto mindre stress...

powernap
2005-09-07, 06:43
Nu på lördag som sagt. Vilka åker från Stockholm?

Behöver spons på nya framdäck, det verkar som att däcksidorna har givit med sig och klarar inte sidopåfrestningar så bra :? . Sista lazzat så var jag nästan nere på fälgen och kasade med 2.2 i däcken :evil: .

du svänger för mycket :lol: lycka till nu med den numer ICKE standard coopern :wink:
kommer ett reportage HÄR förmodar jag.....
skriver lite från anderstorp oxo.......

ha det bäst!!! o visa att dom där små söta shoppingvagnarna e att räkna med

:drive:
:steering:

Petter
2005-09-07, 06:49
Det ska bli mycket intressant att se vad Gullabo kan prestera med MCS:en :shock:
Det aldra roligaste vore om han kunde kört en moddad MCS också. Ser mycket fram emot reportaget :!:

Lycka till och se till att visa var skåpet ska stå :twisted:

KPKalle
2005-09-07, 07:56
Det vore bra om vi kan spika en samlingsplats i Stockholm.
Stämmer det att det är samling kl 09.00 i Emmaboda?
Sträcka ca 40-45 mil?

Vi borde nog träffas vid 05.00-05.30 för att inte behöva ha allt för bråttom...

Låter vettigt.. tror jag o daniel åkte ner på lite mer än 3 timmar förra året.. men desto tidigare desto mindre stress...
45 mil / 3 timmar = :shock: kmh :P

Have fun guys. Kör försiktig :wink:

Martin
2005-09-07, 14:25
Regskyltarna kom idag så nu ska det ut och köras bimmer :jumping:
DVS jag dyker upp under lördag. Är nog inte där före kl 10.00.

MNS
2005-09-07, 14:29
Martin: Trevligt, förväntar mej att du ska bjuda på en tur på lördag :D

TILL ALLA FÖRARE.
Har glömt att säga att det som vanligt är heltäckande klädsel,hjälm och handskar som gäller!!!

KIT
2005-09-07, 19:11
Nu på lördag som sagt. Vilka åker från Stockholm?

Behöver spons på nya framdäck, det verkar som att däcksidorna har givit med sig och klarar inte sidopåfrestningar så bra :? . Sista lazzat så var jag nästan nere på fälgen och kasade med 2.2 i däcken :evil: .

du svänger för mycket :lol: lycka till nu med den numer ICKE standard coopern :wink:
kommer ett reportage HÄR förmodar jag.....
skriver lite från anderstorp oxo.......

ha det bäst!!! o visa att dom där små söta shoppingvagnarna e att räkna med

:drive:
:steering:

Äsch, det är ju bara lite smygtrimning, men känslan finns ju där! Var möts vi? Västberga OKQ8 igen eller kl 05.00?

powernap
2005-09-07, 20:01
hur går det med däcken då????

R-time??

flyer
2005-09-07, 20:15
Ja, lycka till gubbar!
Hoppas vi får se er i ett Bilsport-repotage :o . Jag å powernap syns väl i AMS :wink: .
Vem vet, vi kanske jagar i fatt varann på E4:an på lördagkväll...

Märy har slurkat i sig 40 liter V-power och övningssprungit sina nya däck i regnet i kväll, känns väldigt trevligt. :lol: Ska på service hos doktor Borg i morgon, sen ska vi väl vara redo för karussellen på Anderstorp....

powernap
2005-09-07, 20:18
Ja, lycka till gubbar!
Hoppas vi får se er i ett Bilsport-repotage :o . Jag å powernap syns väl i AMS :wink: .
Vem vet, vi kanske jagar i fatt varann på E4:an på lördagkväll...

Märy har slurkat i sig 40 liter V-power och övningssprungit sina nya däck i regnet i kväll, känns väldigt trevligt. :lol: Ska på service hos doktor Borg i morgon, sen ska vi väl vara redo för karussellen på Anderstorp....

ojdå då får man nog skruva lite jag med :twisted: undra hur det kommer o funka med R-däcken........ :?

MNS
2005-09-08, 15:27
Lite ändring: Gullabo kommer inte närvara under dagen :(

Hobbe
2005-09-08, 15:47
Lite ändring: Gullabo kommer inte närvara under dagen :(

Trist...
Gullabo är en vilde på Superstage.
Buskul att se på när han svänger runt :twisted:

Hobbe
2005-09-08, 15:47
EDIT: Dubbelpost

monksen håller väl på att uppgradera forumet på fyllan igen... :titanic:

MNS
2005-09-08, 17:42
EDIT: Dubbelpost

monksen håller väl på att uppgradera forumet på fyllan igen... :titanic:

ASG :lol:

powernap
2005-09-08, 20:16
Lite ändring: Gullabo kommer inte närvara under dagen :(

framdäcken helslut??

MNS
2005-09-08, 20:57
Lite ändring: Gullabo kommer inte närvara under dagen :(

framdäcken helslut??

Han blev upptagen på annat håll i sista sekund

MNS
2005-09-09, 10:15
Var möts vi? Västberga OKQ8 igen eller kl 05.00?

Då e jag där

MNS
2005-09-09, 14:39
2 mil har man kört mcs nu med ett stort :D men man märker att det var länge sedan man körde någon lätt fwd. Undra hur det härska gå i morn :? långsamast på ss.. men men jag ska ha kul oavsett tid

fj0
2005-09-10, 02:48
Om erbjudandet kvarstår och du ser det här innan du åker slå mig en pling MNS.