handdator

Visa fullständig version : Skyddsbåge (BUR) ritning sökes



Mdnrun
2004-09-28, 19:28
Vill bygga en bur i bilen och letar efter en bra ritning el. anvisningar....
Vet någon vart jag kan hitta,el. länka en sida,vadsomhelst!

MNS
2004-09-28, 20:10
Vad ska det va för??? Säkerheten, bankörning, väghållning osv?
Här e cooper challange buren http://www.johncooper.co.uk/JohnCooperSite/category/Motorsport%5FSafety/

Minimanias
http://new.minimania.com/web/Item/NMC1010/InvDetail.cfm

Mdnrun
2004-09-29, 13:49
grejen e att jag vill faktiskt skaffa en till mini cooper men har en polare som vill bygga en bur i sin porsche 944 å tänkte kolla om man kan få tag i ritningar.....
Tack för hjälpen, har hittat för min del, tror det blir den här då http://new.minimania.com/web/Item/NMC1010/InvDetail.cfm

MNS
2004-09-29, 13:57
Jag skulle rekomendera att bara bygga en halv bur då SBP inte gillar helburar... bilsport har en bra ritning, ska försöka leta upp en bild på den

Mdnrun
2004-09-30, 19:26
aha,hade tänkt mig att ha den i bilen mest för vardag säkerheten då jag e puckad :) sen att dem bryr sig på bana hur den e byggt osv......det hade jag ingen aning om, men borde dem inte tycka att det e bra att ha enbur i bilen oavsett hur den e byggt eftersom den skyddar i alla fall????
bra om du kan hitta lite mer om burar då jag inte har bestämmt mig ännu vilken typ jag ska ha, känns lite dyrt att köpa färdig gjod då jag vill skaffa annat oxa till bilen men får se,vintern e lång å man har ändå inte annat att göra än att jobba å spara pengarna till drömbilen :>

MNS
2004-09-30, 21:10
För någon enstaka bankörning så spelar det ingen roll men att bygga buren rätt är A och O om den ska fylla sin funktion vid en eventuell rundslagning :!: Böjarna ska ju helst va kalldragna då det blir stabilare en svettsade... men det viktigaste är nog att Svensk bilprovning godkkkänner den vid besiktning. En fördel är ju att bygga så att du kan ta bort den lätt utan att lämna en massa hål i bilen, att sälja en bil med bur är svårt och då måste den va rätt byggd

Mdnrun
2004-10-02, 09:18
aha!
Det var interesant, ska tänka på det när jag sätter igång prokektet,önskar jag kunde lika mycket om bilar,jag e värdelös på bilar men som tur har jag er här :)
Tack ännu en gång!

MNS
2004-10-02, 20:13
aha!
Det var interesant, ska tänka på det när jag sätter igång prokektet,önskar jag kunde lika mycket om bilar,jag e värdelös på bilar men som tur har jag er här :)
Tack ännu en gång!

NU kommer jag inte ihåg dimensionen men det ska va kalldragna cromemolly rör...ring till någon firma som bygger bur där får du dom bästa tippsen.

Man kan inte veta allt, men det e kul att all min surrfning har gett något :wink: Föresten du har väll kolla på Norr VS Söder?

Mdnrun
2004-10-08, 12:25
ju jag va där, känner dem i NR och e även medlem där...va rätt kul å se den men det blev sent,massa snutar överallt som ville sabba kvällen!
Men jag tror inte jag såg någon härifrån!
Hursomhelst,om du e intereserad av såna rejs kan jag PM.a dig när dem kör fast nu e det väl inte många kvar!

MNS
2004-10-08, 13:11
Okej.
Vi första föröket till mappningen så brann kopplingen upp och styrboxen till soppan sköt men nu hat jag ny box å kopplingen pallar 550nm å slutmappningen blir om en vecka så sen är det dax för silvertraktorn å rejsa :wink: PM vore skit bra :lol:

//Martin