handdator

Visa fullständig version : BRG/W?



CooperStefan
2004-09-10, 10:01
Hej,

Som rubriken antyder, vad tycker panelen om British racing green med vitt tak? Anledningen till att jag frågar är att jag har en MCS på gång i denna kombination men kan inte riktigt bestämma mig om det är snyggt eller inte.

Finns det rent av någon på forumet som har den kombinationen och som kan lägga upp några bra bilder?

Mvh
Stefan

KPKalle
2004-09-10, 10:27
Have a look at the galleries in MINI2. For instance http://www.mini2.com/gallery/personal/gallery_14288.html

I have a BRG/W Cooper and think it looks great. Especially when it's clean and the sun is shining :wink:

monks
2004-09-10, 20:22
Hej,

Som rubriken antyder, vad tycker panelen om British racing green med vitt tak? Anledningen till att jag frågar är att jag har en MCS på gång i denna kombination men kan inte riktigt bestämma mig om det är snyggt eller inte.

Finns det rent av någon på forumet som har den kombinationen och som kan lägga upp några bra bilder?

Mvh
Stefan

*host*ARKIV*host*Färgkombinationer*host*

Chris.m
2004-09-12, 19:28
Det är inte fullt brg med eng flagan på taket kan bli ricktigt snyggt,det är dok en eng bil!!

Freddo
2004-09-13, 06:28
Det är inte fullt brg med eng flagan på taket kan bli ricktigt snyggt,det är dok en eng bil!!

:roll: Nja snarare tysk nuförtiden!

CooperStefan
2004-09-13, 08:49
Monks,

Det borde jag kanske ha listat ut... 8)

Chris.m
2004-09-13, 16:16
Det är inte fullt brg med eng flagan på taket kan bli ricktigt snyggt,det är dok en eng bil!!

:roll: Nja snarare tysk nuförtiden!
Jaja var inte så pettig tyskarna har gjort den bättre och snyggare :)

Jag tycker det är en snygg färg men det är inte vi som ska avgöra färg valet till dig!
Jag tycker du ska ta den färgen du trivs med! :)

Freddo
2004-09-15, 01:44
Jaja var inte så pettig tyskarna har gjort den bättre och snyggare :)

Jag tycker det är en snygg färg men det är inte vi som ska avgöra färg valet till dig!
Jag tycker du ska ta den färgen du trivs med! :)

:D

Håller med, välja färg är skitsvårt, men det är bara du som vet vad som är snyggast.
Mina personliga favoriter är pw/pw, hb/w, cr/w eller ds/ds. Men det är ju som sagt mina favoriter. Lycka till!

CooperStefan
2004-09-15, 10:21
Vet att det är jag som ska välja men alltid kul med lite synpunkter... :D

Vid en beställning av en ny skulle valet stå mellan DS/W, DS/B eller nya(?) AB/AB. Inte helt lätt som sagt.

Tanken var dock att om man hittar en bil som man kan få snabbare än de 5 månadernas lev tid som gäller idag, är man beredd att gå ifrån sina favoritval? Inte heller en lätt fråga...

Sen så undrar man ju hur de lite mer ovanliga färgerna som t ex BRG påverkar hur lätt det är att sälja bilen och andrahandsvärdet?

Mvh
Stefan

Freddo
2004-09-15, 14:27
Trodde inte AB fanns till MCS:en.
Men isåfall blir det nog grymt.

Chris.m
2004-09-15, 15:59
Okej har inte lärt mig förkortningarna en men AB vad är det för färg :?

Jag tror att inte att färgen har någon betydelse för andrahandsvärdet det finns alltid köpare! :)

MNS
2004-09-15, 18:59
Okej har inte lärt mig förkortningarna en men AB vad är det för färg :?

Jag tror att inte att färgen har någon betydelse för andrahandsvärdet det finns alltid köpare! :)

Nu mins jag inte det korekta namnet med färgen e svart i alla fall.

CooperStefan
2004-09-17, 10:04
Krickan,

AB står för Astro Black, en färg som skiftar mellan väldigt mörkt blå och svart. Går att jämföra med BMW:s carbonsvart.

Freddo,

Tror också att det kan vara grymt snyggt. Särskilt med kromade speglar! :D