handdator

Visa fullständig version : Min första incident med Coopern



Peppe
2004-08-27, 12:56
I morse hände det, min första incident med Coopern. :(
Jag körde på bälstavägen i Bromma skulle svänga av vid kratsbyvägen in till jobbet som jag alltid gör.
Där på den smala vägen fick jag ett möte med en lastbil och va tvungen att köra in mot sidan, det fans plats åt oss båda men jag vet sen tidigare att det finns ett stort hål i vägen på höger sidan så jag saktar ner. Sen sa det bara pang, f#n. Åkte ner och ställde mig på jobb parkeringen för att inspektera skadorna. Självklart så har fälgen blivit kantstött även däcket fick sig en kyss. Förbannad som jag va så ringde jag gatukontoret i Bromma för att skälla lite på dom, blev kopplad till killen som ansvarar för alla gator i Bromma.
Det roliga va att han och hans kompanjoner va ute och inspekterade samma gata som hålet va på när jag ringde en timme senare. Han höll med om att gatan såg rutten ut.
Efter lite snack så säger han, självklart så står vi för reparations kostnaden skicka bara en blid på skadan och ett brev om hur det gick till så fixar vi resten.
Man tackar, jag trodde aldrig att dom skulle gå med på det, lönar sig att ringa runt ibland. :D

Martin
2004-08-27, 13:49
Ja det lönar sig faktiskt att stå på sig ibland..
Men man orkar inte alltid.








(eller hur foppa, nu blir det många skåneträffar framöver dvs, du lämnar bilen på service i skåne)

Foppa
2004-08-30, 07:38
Jepp det får bli service i Skåne frammöver :wink:
visst skulle man kunna gå vidare med ärendet men

Rätt är inte alltid rätt... och fel är aldrig fel... Bara relativt.

// Foppa