handdator

Visa fullständig version : Officiell inbjudan till Kinnekulle med SSi



SecretAgentMan
2004-08-06, 10:07
Hej!

Jag kan tänka mig att ta med 5-10 Coopers....någon sugen?

/J

-------------------------

Härmed skickas en officiell inbjudan till Svenska Subaru Imprezaklubbens banträff på Kinnekulle den 28:e augusti.

SSi hälsar dig välkommen till våran årliga banträff på den enormt roliga och utmanande Kinnekulle som ligger vid Vänerns kant straxt väster om Götene (ca 15 mil sydväst från Örebro via E20).

För allas säkerhet och trevnad bör Du vara insatt i all information i denna skrivelse. Läs banträffens regler extra noga!
Överträdelse av dessa regler kan i värsta fall resultera i avstängning från banan.


Kontaktperson under dagen:
Banträffsansvarig Jerry Arvidsson 0733 984370

Inpassage på banträffen

Tre köer kommer bildas utanför depån där varje klubb har 2 funktionärer som tar hand om sina medlemmar. Funktionärerna numrerar varje bil som skall köra på

bana, tar emot eventuella avgifter och delar ut information.

Kö 1: SSi, övriga klubbar och register

Kö 2: HPC

Kö 3: FMCS

Avgiften för övriga klubbar och register (och fristående sportigare bilar av japansk modell, alt Ford) är 300 kr.

Bankörning

För att beträda banan måste Du uppfylla följande krav:
· Inneha körkort utfärdat av vägverket.
· Betalt eventuella avgifter
· Medverkat i säkerhetsgenomgång
· Anmält dig till minst ett (1) flaggvaktspass
· Bruka en enligt SSI:s förar- och fordonsregler godkänd bil
· Använda hjälm och heltäckande bomullskläder

För att behålla förmånen att köra på banan måste Du respektera de regler SSi, HPC och FMCS fastställt.


Regler, rekommendationer och uppmaningar:

Före Du beträder banan
· Detta är INTE en tävling, detta är en förarutveckling. Tidtagning är förbjuden.
· Bilens skall vara skattad, besiktigad, försäkrad och registrerad.
· Bilens ljudnivå får ej över skrida 95dB. Ljudnivå över 95dB ger körförbud!
· Bromsvätskan bör nyligen vara bytt. Bromsvätskans kokpunkt får ej understiga 200°C.
· Bromssystemet får ej innehålla några som helst brister.
· Bilens alla rutor skall vara helt stängda.
· Bilen måste klara bilprovningens säkerhetskrav.
· Bilen får ej innehålla lösa delar som kan skada eller distrahera föraren under körning eller avåkning. T ex. lösa burkar, reservhjul etc.
· Läckage från bilen ger körförbud tills läckaget är åtgärdat.
· Lägsta krav på säkerhetsutrustning är hjälm och heltäckande bomullskläder, dvs. t-shirt, shorts etc. är förbjudet.
· Kolla olja, vatten och bensin innan och efter ditt körpass. Bevaka vattentemp och oljetryck (för de bilar som är utrustade med oljetrycksmätare) under

körning.
· Öka däckstrycket 0,5-1kg jämfört trycket för "vanlig" körning.

Depåvakten har full befogenhet att vägra bilar tillgång till banan om detta anses nödvändigt för att upprätthålla rätt säkerhetsnivå.

Passagerare

Passagerare är förbjudna under alla körpass, utom följevarv och lugna timmen. Passagerare ska uppfylla samma krav på personlig utrustning som föraren.

På banan

· Dina standardbromsar är (oftast) värdelösa! Dessa håller en jämn bromskraft endast några få varv. Känner du av en nedsatt bromsförmåga, kör av banan och

kyl av bromsarna genom att köra en lugn kilometer på landsvägen.
· Dina standarddäck är (oftast) värdelösa! Dessa överhettar snabbt vid hård körning. Vid minsta tecken på överhettning, kyl av do m enligt ovan.
· Använd huvudet! Utsätt inte dina "medtrafikanter" för onödig fara. Var tydlig i din körning: använd blinkers, släpp förbi snabbare bilar etc.
· Kör helst om på raksträckorna
· Titta i backspegeln OFTA. Är någon snabbare än dig i kurvpartierna, släpp förbi dessa på lämpligt ställe, förslagsvis på raksträckorna även om du är

snabbare på dessa!
· Respektera alla flaggsignaler: Gul betyder fara/hinder, Röd avslutar körpasset, Svart betyder att Du måste köra av banan genast.
· Långsammare bilar måste släppa om snabbare bilar. Håll förslagsvis till höger och signalera med blinkers.
· Under "lugna timmen" är all omkörning strängt Förbjuden! (ger svartflagg!)
· Vid avkörning från banan måste du signalera och hålla till den sidan du skall köra av, minst 2 kurvor innan avfarten till depån.

Flaggvakter

· Du måste infinna dig vid depåns utsläpp minst 10 minuter innan ditt pass börjar.
· Vi ser mycket strängt på att missa sitt pass, kan DU inte dyka upp i tid ligger det på DITT ansvar att se till att det finns en ersättare
· Försäkra dig om komradions funktion.
· Svartflagga alla bilar du anser sänker säkerhetsnivån betydligt.
· Vid en olycka måste du genast meddela resterande flaggvakter genom komradion.
· Stå kvar och flaggvarna kommande bilar vid olycka. Spring inte fram förrän du kan göra detta utan fara.


Dagens Schema

8:00 Anmälan (se till att vara i god tid då tiden för körning på banan är tämligen begränsad) - flaggvaktsregistrering, besiktning

8:30 Förarmöte (missar du detta körs vid behov ett kortare förarmöte vid 12) - Genomgång av regler, flaggor, säkerhet samt utdelning av giltigt banmärke.

9:00 Följevarv!! TVÅ LÅNGSAMMA VARV i kortege efter ledarbil runt banan, därefter direkt in i depå så att samtliga förare har sett hela banan innan körning

påbörjas. Ej hjälmkrav, däremot bälte på.

09:30 Fri bankörning Nybörjare, flaggvaktspass 1, omkörning på raksträckor, lugnare tempo.

10:30 Fri bankörning, erfaren, flaggvaktspass 2.

11:30 Prova på, flaggvaktspass 3, OMKÖRNING FÖRBJUDEN!

12:30 Fri bankörning nybörjare, flaggvaktspass 4, omkörning på raksträckor, lugnare tempo.

13:30 Fri bankörning erfaren, flaggvaktspass 5

14:30 Fri bankörning nybörjare, flaggvaktspass 6, omkörning på raksträckor, lugnare tempo.

15:30 Fri nankörning erfaren, flaggvaktspass 7

16:30 Avslutning, genomgång, summering och synpunkter.


Boendemöjligheter:

Camping (tält) med dusch och toalett direkt utanför banområdet.

alt. http://www.impreza.nu/ssi2/calender/events/kinne/boende.php


Vägbeskrivning

http://www.impreza.nu/ssi2/calender/events/kinne/map.php


Vid eventuella frågor: gå in på bbs.impreza.nu och ställ frågorna på forumet i tråden inför Kinnekulle som hittas under träffar!


Mvh!

/Jerry Arvidsson - Banträffsansvarig SSi

Mdnrun
2004-08-06, 10:49
Jag tänker inte missa det här tillfället att köra på en bana!
Är med 100%

Håkan
2004-08-06, 11:15
Jag e också med :P

Jocke
2004-08-06, 11:45
Jag är jättegärna med!!!

Foppa
2004-08-06, 13:07
Jag åker gärna med !!! OBS !!! Preliminärt om det är ok, måste kolla lite andra prylar först innan jag kan säga definitivt !

// Foppa

Foppa
2004-08-06, 13:17
Glömde i mitt förra inlägg,

TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR INBJUDNINGEN TILL KINNEKULLE !!!!!!!

// Foppa

CRY
2004-08-06, 13:22
Jag vill va med :P

Johan W
2004-08-06, 13:53
Jobbar egentligen då men jag får ta ledigt :)

Så preleminära listan ser ut som följer

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
Foppa
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%

Platserna går åt :)

CRY
2004-08-06, 14:02
Jobbar egentligen då men jag får ta ledigt :)

Så preleminära listan ser ut som följer

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
Foppa
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%

Platserna går åt :)

Glömde du mig?

Johan W
2004-08-06, 14:29
Jobbar egentligen då men jag får ta ledigt :)

Så preleminära listan ser ut som följer

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
Foppa
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%

Platserna går åt :)

Glömde du mig?

:oops: fixar :)

Johan W
2004-08-06, 14:30
Så preleminära listan ser ut som följer

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
Foppa
CRY
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%

:D

MNS
2004-08-06, 18:39
Så preleminära listan ser ut som följer

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
Foppa
CRY
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%

:D

Då jag anntar at man inte kan hävda att silver traktorn är en ford :P så får jag väll anmäla mig som flaggvakt lr paraplyhållare... men med ska jag ialla fall

Mdnrun
2004-08-06, 21:50
heheeh,tur för mig då att jag har anmält mig först :P
Det ser ut som tiden passar bättre för oss alla den här gången!
Platserna går åt ja :)

KIT
2004-08-07, 16:14
[quote="MNS"][quote="Johan W"]Så preleminära listan ser ut som följer

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
Foppa
CRY
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%
KIT >naturligtvis!

Mina päron bor i trakterna, kanske en idé att dra ner kvällen innan, sängplatser finns det nog av...

Martin
2004-08-08, 19:15
[quote="KIT"][quote="MNS"][quote="Johan W"]Så preleminära listan ser ut som följer

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
Foppa
CRY
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%
KIT >naturligtvis!
[quote]

Jag vill oxå :)

Johan W
2004-08-08, 20:08
Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
Foppa
CRY
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%
KIT
Martin

Nu börjar det bli tight, blir det fler får vi kontakta SSI, dock kan vi ju sätta upp en reservlista också om folk hoppar av/ vi får fler platser..

KIT
2004-08-08, 20:35
Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
Foppa
CRY
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%
Martin

Nu börjar det bli tight, blir det fler får vi kontakta SSI, dock kan vi ju sätta upp en reservlista också om folk hoppar av/ vi får fler platser..

Det ser lite tight ut för mig tyvärr, måste flytta den helgen..... :(

Mdnrun
2004-08-09, 07:31
Synd KIT,hade tänkt mig att få en revansch på bana :P
Hursomhelst kanske nästa gång!

Foppa
2004-08-09, 09:31
Reservlista är bra eftersom min anmälan bara är preliminär än så länge...

// Foppa

Johan W
2004-08-09, 13:17
Ny lista igen (Max är 10st tills vi hör annat).
Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
Foppa Prel, inte 100%
CRY
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%
Martin

9st alltså 1 plats över för tillfället, övriga hamnar på reservlistan

Foppa
2004-08-13, 07:11
Nu är min plats till förfogande. Kommer tyvärr inte kunna medverka på Kinnekulle.

SSI Klubben : Tack än en gång för inbjudan!

// Foppa

Jocke
2004-08-15, 22:07
Ny lista igen (Max är 10 st tills vi hör annat).

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
CRY
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%
Martin

8 st alltså 2 platser över för tillfället, övriga hamnar på reservlistan

Kom igen nu, missa inte detta tillfälle! Kommer att finnas massor av roliga bilar att jaga...

Mdnrun
2004-08-15, 22:22
Har en kompis som kör en volvo 740,har jobbat för att få den i ordning ett tag å är i ordning nu,han vill köra bana å prova den innan sommaren e slut,undrar om det blir en plats kvar,kan han haka på då???

Jocke
2004-08-15, 23:00
Det måste du nog fråga SSI om...

MNS
2004-08-15, 23:46
Har en kompis som kör en volvo 740,har jobbat för att få den i ordning ett tag å är i ordning nu,han vill köra bana å prova den innan sommaren e slut,undrar om det blir en plats kvar,kan han haka på då???

Då e du inne på samma teori som jag: Nämligen silver traktorn är ju en volvo men ford äger ju volvo nu mera så lite långdraget så är det ju i alla fall innom familjen

MNS
2004-08-15, 23:47
Ny lista igen (Max är 10 st tills vi hör annat).

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
CRY
Johan W
BADaniel?
J©KE Prel, inte 100%
Martin
MNS som moraliskt stöd :wink: lr en avensjuk traktor ägare
8 st alltså 2 platser över för tillfället, övriga hamnar på reservlistan

Kom igen nu, missa inte detta tillfälle! Kommer att finnas massor av roliga bilar att jaga...

Jocke
2004-08-16, 10:54
Det vore ju trevligt om vi kunde köra ner(?) tillsammans. Det är samling tidigt, tänker ni åka i gryningen eller övernatta?

Håkan
2004-08-19, 18:01
För mig går de bra i gryningen :lol:

SecretAgentMan
2004-08-20, 18:04
Det drar ihop sig som flickan sa'. :D

Övernattning medelst tält är rekommenderat på fredag kväll - vi är ett galet gäng som kommer att sätta fart på en grill eller 2, dricka en ljummen nödraket eller 2 (folköl) och ljuga så mycket vi orkar.

Insugsrörs-polering och förspänning av dumpventiler ligger på schemat om tid finnes. :lol:

Väl mött grabbar och tjejer!

/J

Jocke
2004-08-22, 21:57
Det börjar bli dags att bestämma tid och plats för en gemensam avfärd tidigt på lördag morgon...

Hur långt är det till Kinnekulle?

Jocke
2004-08-23, 16:04
HALLÅ!!!

Hur ser önskemålen ut gällande resan mot Kinnekulle?

Eftersom det är tidigt på morgonen kanske det vore idé att åka redan fredag kväll...

Jag är öppen för båda alternativen!

Kom nu med önskemål!

Johan W
2004-08-23, 16:58
Jag lutar lite åt att dra ner på morgonen, dock är fredag ingen omöjlighet...

Håkan
2004-08-23, 17:43
Om fredag kväll e de tältning då?
jag har stält in mig på morgon körning mest..

Jocke
2004-08-24, 07:14
Är det någon som har koll på hur långt det är dit (från Stockholm)?
Det spelar egentligen ingen större roll för min del om det blir kvällen innan eller tidigt...

Foppa
2004-08-24, 10:10
Mmmmm kanske alla som har MINI ska flytta till Falsterbo????
så slipper vi en massa problem med bilarna och sen kanske alla kan medverka på "Falsterbo"-träffarna ??!!!

Det vore nåt va ?

Och falsterbo byter namn till MINI-City......
"Ditt city, Mitt City, MINI City - Mitt i City" - Nilecity

// Foppa

Martin
2004-08-24, 10:19
Mmmmm kanske alla som har MINI ska flytta till Falsterbo????
så slipper vi en massa problem med bilarna och sen kanske alla kan medverka på "Falsterbo"-träffarna ??!!!

Det vore nåt va ?

Och falsterbo byter namn till MINI-City......
"Ditt city, Mitt City, MINI City - Mitt i City" - Nilecity

// Foppa
ja så kan vi öva på rondellkörning på greenerna :)

Johan W
2004-08-24, 11:54
J©KE Kan inte, därmed ser listan ut som följer:

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
CRY
Johan W
BADaniel
Martin

MNS som moraliskt stöd lr en avensjuk traktor ägare
7 st alltså 3 platser över för tillfället, övriga hamnar på reservlistan

Jocke
2004-08-24, 12:00
Det är tydligen 35 mil från Stockholm.

Vi skall vara på plats 08.00... :shock:

Hur ställer ni er till att dra dit redan på fredagkväll och hitta något enklare hotell? Så kul är det inte att sticka vid 05.00 på fredag morgon...

Foppa
2004-08-24, 12:03
Hmmmm vad jag förstod vid Nordenträffen så kommer inte mdnrun heller att medverka på kinnekulle till helgen.

Men jag kan ha fel.

// Foppa

Jocke
2004-08-24, 12:54
10 små negerpojkar...

Foppa
2004-08-24, 13:01
EEEEEEEEEEEEEhhhhhhh nääääää jag ska ju inte med !!! :wink: :oops:

// Foppa

Jocke
2004-08-24, 14:26
:lol: Det var ju inte såååå jag menade...

Bara att det är ju rätt typiskt att det droppar av folk!

Foppa
2004-08-24, 14:39
Näää jag vet, men det är alltid lika roligt att göra såna där kommentarer !!!

// Foppa

Martin
2004-08-24, 14:51
jag har precis ringt och pushat på att min bil ska bli klar i tid ....

Jocke
2004-08-24, 15:34
Har oxå min bil på verkstad!

Bromsklossarna bak var helt slut, konstigt... :roll:

CRY
2004-08-24, 16:45
J©KE Kan inte, därmed ser listan ut som följer:

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
CRY
Johan W
BADaniel
Martin

MNS som moraliskt stöd lr en avensjuk traktor ägare
7 st alltså 3 platser över för tillfället, övriga hamnar på reservlistan

Mdnrun
Håkan
Jocke (Works)
CRY 50%
Johan W
BADaniel
Martin

Pga att mina nya fälgar (Till mina nyinköpta Kumho Ecsta V70A) troligtvis inte kommer i tid tills på lördag så ser det inte så ljust ut. Tycker inte det är någon ide att åka på standard däck. :(
Dock hoppas jag att jag kan åka till Sviestad nästa helg istället. Någon mer som vill vara med? Kolla på www.attitudemotorclub.com

Hobbe
2004-08-24, 18:55
CRY,

Håkan Bråkan kör fortfarande sin JCW på Pirelli Euforia :shock:, men det har inte hindrat honom från att köra på banan eller strippen.
Jag tror inte du behöver skämmas så backa inte utan se hur Jocke skrämmer livet ur nybörjarflickorna med sin bankörning :twisted:

CRY
2004-08-24, 19:15
Har redan kört tre gånger redan denna sommar på originaldäcken (som på min bil är Dunlop SP Sport 9000 eller nåt sånt...) och det kan jag garantera inte funkar så bra. Då jag har ca 10 års erfarenhet av bankörning så tror jag mig veta av tidigare erfarenheter att det inte går att gämföra "vanliga" däck med "r-däck".

Dock så hoppas jag att mina fälgar ska hinna komma hem från Holland i tid, om inte så kanske jag dyker upp ändå, mycket pga av att det kan vara kul att träffa er.

Jocke
2004-08-24, 19:15
CRY,

Håkan Bråkan kör fortfarande sin JCW på Pirelli Euforia :shock:, men det har inte hindrat honom från att köra på banan eller strippen.
Jag tror inte du behöver skämmas så backa inte utan se hur Jocke skrämmer livet ur nybörjarflickorna med sin bankörning :twisted:

Hmmm... där fick du till det Hobbe!
CRY, vi hoppas att du hinner få dina fälgar! Även om dom nu inte hinner dyka upp så är det ju så jäkla kul att köra bana, det är bara att bränna upp dom :twisted:

MNS
2004-08-24, 23:00
P nu är det min tur att banga :cry:
Hinner tyvär inte följa med pga en alldeles för stor hus tömning men jag hoppas på en massa bilder och framför allt FILMER :!:

Hobbe
2004-08-24, 23:06
Jag ska köpa hjälm (Dalhems) när löningen har kommit sedan kanske jag kan hjälpa till med att hålla avåkningszonerna nyplogade kommande bankörningar :roll:

SecretAgentMan
2004-08-25, 07:12
En viktig sak bara - ta med er jämna slantar så vi slipper palta med växel.
300:- /ekipage är det som gäller (om man inte är medlem i SSI, FMCS eller HPC - och framför ett fordon passande i den klubb man är medlem i).

:)

/J

Mdnrun
2004-08-25, 07:57
Jag bangar med mini´bröder,tyvärr!Jag åker til ungern imorgon å kommer tbx nästa vecka om jag inte missar planet på vägen tbx,sorry,det får nästa träff med alfisarna!
Ha det så kul!

BADaniel
2004-08-25, 08:56
Och så var dom bara 4...

Lite tråkigt är det ju att man anmäler intresse bara för att sen hoppa av!

Tänk på att Jerry har ett jätte-jobb med planering, han har även bjudit in andra klubbar för att fylla upp och när sen allt fler hoppar av hade han kunnat ge våra platser till ngn annan istället för att det blir tomt...

SecretAgentMan
2004-08-25, 10:07
Synd att se att så många ramlar av - men jag har förståelse för att det kan hända saker. :)

Kan ni greja en aktuell lista på vilka som kommer, och gärna en spikad sådan så jag kan ta mig en snabb funderare på om vi kanske kan släppa in ett par bilar till ifrån rejsa.nu?

/J

BADaniel
2004-08-25, 11:35
Synd att se att så många ramlar av - men jag har förståelse för att det kan hända saker. :)

Kan ni greja en aktuell lista på vilka som kommer, och gärna en spikad sådan så jag kan ta mig en snabb funderare på om vi kanske kan släppa in ett par bilar till ifrån rejsa.nu?

/J

Om inte fler bestämmer sig för att hoppa av borde vi landa på 5st?

Jag
Johan
Jocke (Works)
Martin
Håkan

Missat ngn?

Martin
2004-08-25, 11:42
Synd att se att så många ramlar av - men jag har förståelse för att det kan hända saker. :)

Kan ni greja en aktuell lista på vilka som kommer, och gärna en spikad sådan så jag kan ta mig en snabb funderare på om vi kanske kan släppa in ett par bilar till ifrån rejsa.nu?

/J

Om inte fler bestämmer sig för att hoppa av borde vi landa på 5st?

Jag
Johan
Jocke (Works)
Martin
Håkan

Missat ngn?
låter pinsamt att skriva men om ni ser bakåt i tråden så står min bil fortfarande på verkstad.... pratade med dom i går. Kan inte garantera att den är klar till på fredag. olämpligt nog. som sagt många hoppar av men jag ska fan med. bara jag har min cooper att gasa med ....

Johan W
2004-08-25, 14:17
Synd att se att så många ramlar av - men jag har förståelse för att det kan hända saker. :)

Kan ni greja en aktuell lista på vilka som kommer, och gärna en spikad sådan så jag kan ta mig en snabb funderare på om vi kanske kan släppa in ett par bilar till ifrån rejsa.nu?

/J

Om inte fler bestämmer sig för att hoppa av borde vi landa på 5st?

Jag
Johan
Jocke (Works)
Martin
Håkan

Missat ngn?
låter pinsamt att skriva men om ni ser bakåt i tråden så står min bil fortfarande på verkstad.... pratade med dom i går. Kan inte garantera att den är klar till på fredag. olämpligt nog. som sagt många hoppar av men jag ska fan med. bara jag har min cooper att gasa med ....

Plötsliga verkstadsbesök är godkända anledningar att hoppa av, dock krävar vi sjukintyg från verkstaden :roll: :D :wink:

Martin
2004-08-25, 14:52
Synd att se att så många ramlar av - men jag har förståelse för att det kan hända saker. :)

Kan ni greja en aktuell lista på vilka som kommer, och gärna en spikad sådan så jag kan ta mig en snabb funderare på om vi kanske kan släppa in ett par bilar till ifrån rejsa.nu?

/J

Om inte fler bestämmer sig för att hoppa av borde vi landa på 5st?

Jag
Johan
Jocke (Works)
Martin
Håkan

Missat ngn?
låter pinsamt att skriva men om ni ser bakåt i tråden så står min bil fortfarande på verkstad.... pratade med dom i går. Kan inte garantera att den är klar till på fredag. olämpligt nog. som sagt många hoppar av men jag ska fan med. bara jag har min cooper att gasa med ....

Plötsliga verkstadsbesök är godkända anledningar att hoppa av, dock krävar vi sjukintyg från verkstaden :roll: :D :wink: :D
:D ingen fara. Var och införskaffade en ny scanner till jobb i förra veckan så nu ska det scannas DYRA sjukintyg :wink:

Men jag och en polare kommer nog upp ändå, hotel är ju bokat i göteborg. Fest på kvällen!

Martin
2004-08-25, 14:55
Föresten .. det skulle ju vara synd att inte dyka upp när ELITEN (från SS)kommer att vara där

Jocke
2004-08-25, 15:01
Ja, det blir väl SS-ligan som får försvara våra färger igen...

CRY
2004-08-25, 17:06
Jag kommer trots allt strul med nya fälgar och däck, kommer att köra ändå :twisted:

Vore kul om vi kunde ställa upp brevid varandra i depån, liksom lite samlad trupp från coopersweden, vad tycker ni om det?

Jag åker från Jönköping på morgonen och kommer att vara på plats innan 08:00.
Är någon av er andra där tidigare?

Jocke
2004-08-25, 18:24
Bra CRY!

Kul med ett nytt ansikte på lördag!

Hoppas bara att jag hinner få bilen...

Mdnrun
2004-08-25, 19:31
Och så var dom bara 4...

Lite tråkigt är det ju att man anmäler intresse bara för att sen hoppa av!

Tänk på att Jerry har ett jätte-jobb med planering, han har även bjudit in andra klubbar för att fylla upp och när sen allt fler hoppar av hade han kunnat ge våra platser till ngn annan istället för att det blir tomt...

kanske du borde hålla klaffen om du inte vet vad det handlar om,har inte trampat på dina tår så va snäll å trampa inte på mina heller
Hade gärna kommit men nu kan jag inte fick jag reda på i veckan!
Jag upprepar mig,har aldrig kört bana och önskar göra det innan solen försviner i år!

Johan W
2004-08-25, 22:42
Och så var dom bara 4...

Lite tråkigt är det ju att man anmäler intresse bara för att sen hoppa av!

Tänk på att Jerry har ett jätte-jobb med planering, han har även bjudit in andra klubbar för att fylla upp och när sen allt fler hoppar av hade han kunnat ge våra platser till ngn annan istället för att det blir tomt...

kanske du borde hålla klaffen om du inte vet vad det handlar om,har inte trampat på dina tår så va snäll å trampa inte på mina heller
Hade gärna kommit men nu kan jag inte fick jag reda på i veckan!
Jag upprepar mig,har aldrig kört bana och önskar göra det innan solen försviner i år!

Tror vi tar och lugnar ner oss några grader så blir det lite trevligare stämning här...

BADaniel
2004-08-26, 09:12
Och så var dom bara 4...

Lite tråkigt är det ju att man anmäler intresse bara för att sen hoppa av!

Tänk på att Jerry har ett jätte-jobb med planering, han har även bjudit in andra klubbar för att fylla upp och när sen allt fler hoppar av hade han kunnat ge våra platser till ngn annan istället för att det blir tomt...

kanske du borde hålla klaffen om du inte vet vad det handlar om,har inte trampat på dina tår så va snäll å trampa inte på mina heller
Hade gärna kommit men nu kan jag inte fick jag reda på i veckan!
Jag upprepar mig,har aldrig kört bana och önskar göra det innan solen försviner i år!


Det var inte menat som ett påhopp på dig personligen så jag vet inte varför du tar åt dig?
Det enda jag ville poängtera var att jag tycker det är tråkigt att så många hoppar av + att som jag sa är det inte bara våran klubb som är inbjudna, Jerry har bjudit in 10st från Rejsa.nu och där slåss dom om platserna...
Vi hade kunnat säga att vi inte blir mer än 5st och då hade Jerry kunnat bjuda 15st från Rejsa!

Sen tycker jag att du borde ta det lite lugnare och tänka till lite innan du skriver att jag borde "hålla klaffen" vi ska inte sänka oss till Zatzy-nivå här inne...

Hobbe
2004-08-26, 11:28
Och så var dom bara 4...

Lite tråkigt är det ju att man anmäler intresse bara för att sen hoppa av!

Tänk på att Jerry har ett jätte-jobb med planering, han har även bjudit in andra klubbar för att fylla upp och när sen allt fler hoppar av hade han kunnat ge våra platser till ngn annan istället för att det blir tomt...

kanske du borde hålla klaffen om du inte vet vad det handlar om,har inte trampat på dina tår så va snäll å trampa inte på mina heller
Hade gärna kommit men nu kan jag inte fick jag reda på i veckan!
Jag upprepar mig,har aldrig kört bana och önskar göra det innan solen försviner i år!

Det var inte menat som ett påhopp på dig personligen så jag vet inte varför du tar åt dig?
Det enda jag ville poängtera var att jag tycker det är tråkigt att så många hoppar av + att som jag sa är det inte bara våran klubb som är inbjudna, Jerry har bjudit in 10st från Rejsa.nu och där slåss dom om platserna...
Vi hade kunnat säga att vi inte blir mer än 5st och då hade Jerry kunnat bjuda 15st från Rejsa!

Sen tycker jag att du borde ta det lite lugnare och tänka till lite innan du skriver att jag borde "hålla klaffen" vi ska inte sänka oss till Zatzy-nivå här inne...

Word !
(Zatzy-kommentar :wink: )

Jocke
2004-08-26, 14:22
Då har jag äntligen hämtat ut bilen efter att ha blivit ompysslad sedan i måndags...

Kinnekulle here we come!

BADaniel
2004-08-26, 14:54
Då blir vi 6st om jag inte räknar bort mig helt?

Johan W
Jocke
Cry
Martin
Håkan
Jag

Kan vi spika listan så?
Ingen som glömts bort eller kommit på att dom inte kan dyka upp?

BADaniel
2004-08-26, 14:56
Glömde en sak, jag och Jocke kommer troligen att åka ner på fredag kväll för att sova på hotell =dricka bärs men ändå vakna utvilade på lördag...

Ngn som vill slå följe med oss?

Jocke
2004-08-26, 15:05
Skönt med sovmorgon...

Hobbe
2004-08-26, 15:25
Ge oss namnet på hotellet, och rumsnumret så skickar vi över lite underhållning... :twisted:

Martin
2004-08-26, 15:27
Då blir vi 6st om jag inte räknar bort mig helt?

Johan W
Jocke
Cry
Martin (utan bil=utan körning men titta skadar ju inte ) :D
Håkan
Jag

Kan vi spika listan så?
Ingen som glömts bort eller kommit på att dom inte kan dyka upp?

BADaniel
2004-08-26, 15:28
Ge oss namnet på hotellet, och rumsnumret så skickar vi över lite underhållning... :twisted:

SÅ kul ska vi inte ha det...

Johan W
2004-08-26, 16:31
Skulle vara skönt att åka ner redan på fredagen.. får ta en funderare på saken, hur ska vädret bli i helgen? Som idag? ;)

CRY
2004-08-26, 17:12
Skulle vara skönt att åka ner redan på fredagen.. får ta en funderare på saken, hur ska vädret bli i helgen? Som idag? ;)

Vädret ser ut att bli ganska OK, kollade på www.smhi.se att det skulle bli klart till halvklart 17 grader. Inget regn på dagen möjligen lite på morgonen. Helt OK!!!

Då ses vi på Lördag!

joho45
2004-08-26, 17:28
jag kommer ;)

Håkan
2004-08-26, 21:05
Skulle vara skönt att åka ner redan på fredagen.. får ta en funderare på saken, hur ska vädret bli i helgen? Som idag? ;)

Instämer, jonas åker med mig, ska vi ha honom i väskan om vi åker ner på fredag om det blir hotell :?: :lol:

SecretAgentMan
2004-08-27, 09:25
Då blir vi 6st om jag inte räknar bort mig helt?

Johan W
Jocke
Cry
Martin
Håkan
Jag

Kan vi spika listan så?
Ingen som glömts bort eller kommit på att dom inte kan dyka upp?

Kan någon bistå med kompletta namnen på ovanstående grabbar - asap!

/J - printar listor för glatta livet

MNS
2004-08-27, 09:39
Johan wagreus
Jocke öberg
Christian Ryman
Martin Rönngard
Håkan widell
Daniel jonsson

SecretAgentMan
2004-08-27, 09:53
Man tackar!

/J