handdator

Visa fullständig version : Bogesundsleden



Hobbe
2004-06-24, 13:22
Något för MINI:sarna att fundera på kommande utflykter på denna sträcka.

Z-träff nyligen med olyckligt slut.
http://w1.836.telia.com/~u83607059/

En Z3M Coupe slutade i diket efter en punktering.
Nu är ju inte Z3:ans väghållningsegenskaper de bästa, speciellt inte jämfört med MINI:n, och värre blir det med stor motor och hög fart på denna sträcka. Lägg till en punktering också så spelar det ingen roll hur skicklig föraren är - inte mycket utrymme på Bogesundsleden.
Bättre att busa på bana ?

På tal om punktering, en jobbkollega till mig slog nyligen runt på en motorvägsled i ca 100 km/h pga av en plötslig punktering. Det blev skrot av bilen, men inga större personskador.
Jag börjar fundera på om inte run-flats har fler fördelar än nackdelar.... :shock:

Jocke
2004-06-24, 13:39
Otäckt det där!

Det är lätt hänt att man får horn i pannan, särkskilt när man är några stycken som pressar varandra...

Aldrig mer några run-flats för mig! Större risk att kana av pga av dåligt grepp...

Har du kvar Worksen Hobbe?

Jocke

Martin
2004-06-24, 13:53
apropå något helt annat....
Var på väg till köbenhavn idag.... helt plötsligt så dyker det upp ca 20 bmw1or + 2st service bilar mot mig (alla tyskreg).
Sen på väg tillbaka till malmö så kom dom igen...
Det är tydligen någon testkörning med dessa bilar i limhamn.
Fy vad man kände sig lite när alla dessa låg runt om mig.

Hobbe
2004-06-24, 13:54
Jocke,

"Worksen" har jag ett par veckor till på lån...
Jag måste ju ha något kul att busa med tills Z4:n levereras 8)
Ett par kollegor ville hänga med på en tur under "lunchen" ( :roll: ) i går innan "Worksen" lämnades in för gott. Det blev 45 och 90-graders svängar, u-svängar, rondellkörning i hög hastighet, och en massa accelerationer med tillhörande nedvevade rutor ( :twisted: ) :D
F-bannat att man inte kan ha råd med två bilar. Jag kommer att sakna odjuret, speciellt efter att ha gjort alla modifieringar. Väghållning i världsklass 8)

...jag glömde berätta att mina kollegor klev upp ur (jo upp är rätt 8) ) "Worksen" efter körningen något grönaktiga i ansiktet men väldigt entusiastiska.

Hobbe
2004-06-24, 13:58
apropå något helt annat....
Var på väg till köbenhavn idag.... helt plötsligt så dyker det upp ca 20 bmw1or + 2st service bilar mot mig (alla tyskreg).
Sen på väg tillbaka till malmö så kom dom igen...
Det är tydligen någon testkörning med dessa bilar i limhamn.
Fy vad man kände sig lite när alla dessa låg runt om mig.

Martin,

BMW 1:an håller på med sin Sverigelansering.
Samtliga 20 ska turnera runt i Sverige.
..och givetvis så börjar ju allt kul i Malmö först :twisted:


EDIT: Nåväl...Tillbaka till ämnet/rubriken :oops:

MNS
2004-06-29, 10:35
Något för MINI:sarna att fundera på kommande utflykter på denna sträcka.

Z-träff nyligen med olyckligt slut.
http://w1.836.telia.com/~u83607059/

En Z3M Coupe slutade i diket efter en punktering.
Nu är ju inte Z3:ans väghållningsegenskaper de bästa, speciellt inte jämfört med MINI:n, och värre blir det med stor motor och hög fart på denna sträcka. Lägg till en punktering också så spelar det ingen roll hur skicklig föraren är - inte mycket utrymme på Bogesundsleden.
Bättre att busa på bana ?

På tal om punktering, en jobbkollega till mig slog nyligen runt på en motorvägsled i ca 100 km/h pga av en plötslig punktering. Det blev skrot av bilen, men inga större personskador.
Jag börjar fundera på om inte run-flats har fler fördelar än nackdelar.... :shock:

Det såg lite skumt att se z3:an gå av vägen i 70 rätt in i ett berg och snurra 2½ varv men killarna i bilen flög ut snabbt å var helt okej så det slutade bra ialla fall.
Det ska tillägas att det var igentligen på det ända stället utan en massa träd å branta kullar

Foppa
2004-06-29, 10:55
Skönt att killarna klarade sig bra i alla fall. Jag menar, allt annat går ju att ersätta.

// Foppa