handdator

Visa fullständig version : Dragkrok på hybrid 4-wd??



Pardini
2022-01-20, 07:55
Hej!
Nu ställer jag frågan jag inte fått riktigt bra svar på tidigare till er istället som är proffs på Mini 👍.
Jag är intresserad av att köpa en Mini Clubman hybrid (4wd, etc) inte ny, jag kollar på bilar som rullat upp till c.a 5-6 tusen mil.
Men tyvärr verkar det kört att hitta någon med drag, vad jag dock har insett så kunde de inte köpas med drag, men jag har bestämt för mig att jag körde förbi en hybrid med tillkopplat släp.
Går det att eftermontera ett drag?

Fredrik
2022-01-21, 09:09
Hej Per och varmt välkommen till NMCS!

Jag måste börja med att fråga om du inte menar Countryman hybrid (den större lite suv-aktiga modellen)?
Clubman finns ej som hybrid, i dagsläget är endast Countryman tillgänglig som hybrid och tredörrars hatch som ren elbil.

När vi beställde vår Countryman SE (hybrid) MY2021 så kollade vi dragkroksmöjlighet, och svaret vi fick var att det inte fanns tillgängligt på grund av motorversionen.
Jag vet att det rullar ett flertal MINIs med dragkrok, bl a D-modeller, S av Clubman generation 1 (nuvarande är gen 2 Clubman då gen 1 av hatch ej fanns i Clubman-version), men har ej sett hybrid med krok.
Om du efter lite mer grävande får svar, skriv en rad och berätta.
Jag önskar dig lycka till med ditt sökande, MINI är ju verkligen en bil som är lite annorlunda och får en att dra på smilbanden varje gång man sätter sig bakom ratten - oavsett version.

Pardini
2022-01-21, 10:01
Hej! Tack för svar, jag roddar mer i frågan och återkommer med info om det är möjligt med drag.
Mvh Per