handdator

Visa fullständig version : Mini One 5d blött i taket vid över-dörr handtag



fowler
2021-02-14, 12:07
Hej, Frugan har en MINI One 2015 5d.
Den har stått utomhus ute i den sträng kylan senaste 2 veckorna och använts sparsamt. I fredags stod bilen i stark vårsol och jag antar att snö smälte på taket. När hon skulle iväg en sväng så märkte hon att det droppade lite vatten från innertaket vid förarsidan. Det kom från där "över-dörren handtaget" ska sitta i taket.
Det slutade snabbt och när jag undersökte på kvällenkände jag inget mer.
Igår tog jag bilen en sväng på eftermiddag efter att den åter stått i stark vintersol hela dan och märkte då att de blev blött när jag tryckte lite på andra sidan, passargerar sidans "över dörr handtag".
Det torkade snabbt upp.
Jag fick sen för mig senare på kvällen att tvätta bilen i en automat tvätt och när jag kom hem efter tvätt såg jag att det var rejält blött i innertaket på passargerarsidan uppep vid över-dörr handtaget samt att det blött ner bakåt över b stolpen precis mellan plasten och innertaket.
Känner ingen fukt på golven. Utan just nu såg jag det bara uppe i innertaket. Bilen har en antenn bak, och inga rails.Vad kan orsaka detta?

Andyski
2021-02-21, 10:49
Hej det kan vara gummi ring som saknas eller är trasig till klipps på trim på utsidan av A stolpen