handdator

Visa fullständig version : Ratten – eftermontera mulitfunktion



Ulo
2021-02-10, 09:05
Hej alla.

Jag är har precis skaffat mig en Mini One 5 dörrar 2017 och är därmed ny här på forumet.

Diggar det mesta med den lilla godingen men en sak gnager mig lite. Den är utrustad med 6,5 skärmen (heter den Visual Boost?) med Bluetooth telefonkoppling och audio streaming.

Men ingen multifunktionsratt…
Det känns lite kontraproduktivt i min värld då det inte blir så handsfree som man skulle önska.

Men, men... bilen var superfin i övrigt.

Min fråga: Kan man eftermontera knappsatsen i den tre-ekrade sportratten. Lite efterforskning (bildgooglingar) skvallrar om att det är samma ratt men att själva knappsatsen är ersatt med ett plastlock. Då kunde det ju till och med finnas kablar draget. Eller?

/Ulo

Sidzzon
2021-02-14, 03:13
Jag har samma "problem", men på en äldre modell (2007) och vad jag har förstått och fått som svar på bl.a Tyska forum så måste man köpa till det extra.
Våra bilar är inte som t.ex Volvo är, byggda för alla varianter. Dvs alla bilar har fördragna kablar m.m. Lite trist men det är väl för att spara pengar.
Och det är ett stort jobb (dyrt) om man inte kan göra det själv.

Billigaste varianten är att leta på bilskrotar eller E-bay. :(

Ulo
2021-02-14, 09:03
Jag har samma "problem", men på en äldre modell (2007) och vad jag har förstått och fått som svar på bl.a Tyska forum så måste man köpa till det extra.
Våra bilar är inte som t.ex Volvo är, byggda för alla varianter. Dvs alla bilar har fördragna kablar m.m. Lite trist men det är väl för att spara pengar.
Och det är ett stort jobb (dyrt) om man inte kan göra det själv.

Billigaste varianten är att leta på bilskrotar eller E-bay. :(

Attans, vad synd. Tack för ditt svar.
Det är ju inte så att det är något större problem direkt. Då hade jag nog sett mig om efter ett annat objekt.