handdator

Visa fullständig version : Högt kupeljud



Granis
2020-09-11, 09:13
Hej. Har varit och provkört en Mini Cooper JCW 2021 som jag är väldigt intresserad av att äga. Vid provkörning upplevde jag att den var ganska högljud inne i kupen. Jag undrar nu om Mini använder sig av högtalarna för att förstärka motor och avgassystemljud? Om det är så går det att programmera om detta till en lägre ljudnivå?

Jommie
2020-09-11, 16:49
Vi har en 2019 JCW, och där används högtalarna till att ge extra motorljud om jag har körläget i sport.
Tycker bättre om ljudet i normal-läget så det är den jag stort sätt alltid använder.
Motorljudet är bara trevligt då, men det är fortfarande en hel del däck och vind-buller. Det löser jag med hög musik :D

Granis
2020-09-11, 19:26
Vi har en 2019 JCW, och där används högtalarna till att ge extra motorljud om jag har körläget i sport.
Tycker bättre om ljudet i normal-läget så det är den jag stort sätt alltid använder.
Motorljudet är bara trevligt då, men det är fortfarande en hel del däck och vind-buller. Det löser jag med hög musik :D

Tack för din erfarenhet i frågan

adotsanden
2020-09-18, 13:20
Fick efter ett tag ett högt ljud i cupén när jag körde snabbare än 70km/h med min Countryman. Det visade sig vara hjullagren fram som var slitna.

Kolla det innan du slår till.