handdator

Visa fullständig version : Familjebil till 5 personer?



TheMother
2020-08-06, 06:33
Hej är ny här och har försökt titta i gamla inlägg men känner inte riktigt att jag hittat svar på min fundering.

Har alltid drömt om en MINI, men vet redan att de mindre modellerna inte funkar med flera barn om man vill åka långt.
Men har uppmärksammat de större modellerna nu och jag har än inte vågat inte ens åka och prova om jag förälskar mig i den men det går inte praktiskt att ha alla barn bak.

Så min fråga till er erfarna, gällande clubman eller framförallt Countryman är det rimligt att sitta 3 personer bak en längre sträcka?
Mina barn är 2 tonåringar och en 4 åring som snart byter till framåtvänd stol. Vore tacksamt om även sambon får åka med ;) Så helt enkelt går det att åka 5 pers varav 4 lagom längd vuxna i någon av MINI modellerna? Jag själv är under 160 grabbarna blir nog runt 180 som max.. så vi är inga jättar i familjen.

Min bil är familjens huvudbil, det är den vi kommer köra oftast med och till släkt 2 timmar bort.

Hampus
2020-08-07, 15:11
Finns inte många bilar du sitter bekvämt i med 3 personer bak. Det blir nog snarare en fråga om benutrymmet räcker till. Vi har en ny Clubman i familjen och är lika långa och de funkar bra även längre resor.

Fredrik
2020-08-08, 09:20
Jenny, det bästa är nog att trots risk för ökat habegär åka och provsitta. Tänk om det funkar som du hoppas, då är det ju bara att provköra och sedan välja färg på kaross samt inredning och utrustning.
Är det en begagnad pärla som gäller, finns det ett hyfsat urval av både Countryman eller Clubman med varierande motorer och konfigurationer.
Lycka till och jag håller tummarna för att ni hittar er MINI 8)