handdator

Visa fullständig version : Countryman



Annette
2020-08-04, 21:20
Hej, har suttit och letat information om Mini bilar och råkade hitta detta forum. Vi har provkört en Mini Cooper D R60 Countryman och tyckte mycket om den men vi vet egentligen inget om Mini över huvud taget. Det var ju en diesel årsmodell 2011. Är det någon som kan hjälpa oss före vi bestämmer oss för att köpa? Undrar ju förståss om man behöver se upp med något på denna modell, finns det något som går sönder ofta osv. Eller kan det vara ett tryggt bilköp? Är väldigt tacksam för all information.

Mvh Annette

Hagatorpet
2020-08-05, 09:53
Hej, har suttit och letat information om Mini bilar och råkade hitta detta forum. Vi har provkört en Mini Cooper D R60 Countryman och tyckte mycket om den men vi vet egentligen inget om Mini över huvud taget. Det var ju en diesel årsmodell 2011. Är det någon som kan hjälpa oss före vi bestämmer oss för att köpa? Undrar ju förståss om man behöver se upp med något på denna modell, finns det något som går sönder ofta osv. Eller kan det vara ett tryggt bilköp? Är väldigt tacksam för all information.

Mvh Annette

Skulle vilja påstå att de Mini är bättre än snittet på bilar i stort,men när det gäller en 9 år gammal bil så beror det helt och hållet på hur den har skötts av tidigare ägare, har en clubman 2010 D som i dagsläget gått 29000mil, hitintills inga större problem, men har ägt den sen ny...

Wanchai
2020-08-19, 14:59
Jag kör en R60 från 2013 och är väldigt nöjd. Om jag måste säga något negativt så gillar jag inte att det inte finns något bra utrymme att lägga mobilen i. Sen tycker jag att motorn låter mycket, men det är ju en diesel. Inne i bilen är ljudet helt okej men utanför låter det, om man nu bryr sig om sånt.