handdator

Visa fullständig version : Förardörr stängs inte



Kriss
2020-03-02, 17:26
Hej!
Jag har råkat ut för ett irriterande problem på min R56 som jag ska ta tag i och tänkte höra här om det är någon som har råkat ut för liknande problem och eventuellt har en lösning.

När jag stänger förardörren för hårt så studsar den bara tillbaka, låskistan griper inte tag i bygeln.
Stänger jag dörren lite mjukare så går det bra men gör jag det alltför mjukt så stängs dörren givetvis inte, det gäller att använda precis lagom med kraft för att den skall stängas.
Problemet blir värre med sjunkande temperatur och smörjer jag blir det bättre någon vecka.

Jag har försökt att lossa de tre skruvarna som håller fast låskistan utifrån och på så sätt flytta positionen på låskistan relativt bygeln men utan resultat.

När jag googlar problemet verkar det vara många som har problem med att dörren är svår att stänga på grund av att fönstret inte går ner som det ska men det är inte problemet i detta fallet.

Kriss
2020-03-02, 20:42
Problem löst (hoppas jag).
Det är mycket lättare att lossa skruvarna till bygeln och justera positionen på den. Nu verkar det fungera som det är tänkt.