handdator

Visa fullständig version : Ta bort tpms R53?



Davve
2019-11-19, 17:30
Hej alla! Min första post här. :) Som rubriken lyder undrar jag om man på något sätt kan bli av med tpms (däcktrycksövervakningen) på min R53 -04? Programmering? Rycka säkring? Bara jag kan bli av med den blir jag glad.

BADaniel
2019-11-19, 20:51
Varför vill du ha bort den?
På äldre MINIs är det en ren mekanisk mätning (abs-signalen) så det är bara att starta om "övervakningen" så funkar det på alla sorters hjul.

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Davve
2019-11-20, 14:41
Jag får låta kalibrera tpms varje gång jag backar om jag kört framåt tidigare. Startar jag och backar först händer inget. Har precis köpt bilen och hade ingen vidare koll på tpms sedan tidigare. Och i synnerhet inte hur det funkar på den här modellen. Det är alltså bara avläsning av abs-signalerna? Jag trodde det satt givare i hjulen och att dessa ev. saknades på min bil och därmed utlöste varningslampan. I så fall gissar jag på något strul med abs-givare istället. Blir att läsa felkoder m.a.o. Har Torque i mobilen, får prova den till att börja med.
Och jo, abs-lampan tänds samtidigt.

BADaniel
2019-11-24, 07:52
Låter helt klart som knas med/på en abs givare. Torque klarar inte dom felkoderna tyvärr, jag har liknande problem på min R53a men istället när jag kör över en viss hastighet så tänds antispinnlampan och punkavarningen.

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Davve
2019-11-26, 18:39
Torque klarar inte dom felkoderna tyvärr Vet du någon "överkomlig" felkodsläsare som funkar? Gör inget om den klarar BMW också. :)