handdator

Visa fullständig version : Ny MINI-ägare, och ny på forumet.



Zporty
2017-05-24, 08:02
Hej. Sitter på jobbet och väntar på att dagen ska ta slut så jag kan åka och hämta min första (men säkert inte sista) Mini. Trodde först inte jag skulle få plats i en Mini, men den visade sig vara större på insidan än jag trodde. Fattade tycke direkt. Hämtade familjen för en längre provkörning - och de älskade också bilen. Bestämde oss för att köpa Mini direkt.
Det blev en -16 Clubman S med automat. Ser fram emot att hämta den. Ser även fram emot att delta på era träffar.
Ha en bra dag - det tänker jag ha!
Mvh, Z

Fredrik
2017-05-24, 18:00
Hej Örjan och välkommen till NMCS! Du har väl sett vad som händer nu på lördag 27/5 - passa på tillfället när en träff äger rum i Linköping:
https://www.miniclub.se/showthread.php?t=14073

Zporty
2017-05-26, 13:12
Tack. Jo, jag såg att det var en träff i morgon. Skulle vara jättekul att åka med. Var på de vägarna i går och åkte. Får se om jag kan boka om lite i helgen så jag kan vara med.

Zporty
2017-06-30, 15:59
Hej igen Mini-folk. Nu har jag ägt min Clubman S i drygt en månad och har nöjeskört mer än på väldigt många år.
Jag ägde för länge sen en Porsche, och då hälsade man när man mötte en annan Porsche i trafiken. Samma gäller MC-förare (oavsett märke). Trodde faktiskt att Mini-förare skulle göra samma sak. De flesta köper väl trots allt en Mini för att man älskar att köra bil? Blev förvånad då mina vinkningar mest mötts av sura miner och "Vad är du för en idiot som viftar?"-blickar. Desto gladare blir man när någon hejar tillbaka.
Så om ni ser en medelålders man i en röd Mini som åker runt på småvägar i Östergötland och vinkar, så är det bara jag...
/Z

Fredrik
2017-06-30, 18:51
Fortsätt vinka Örjan, det är bitvis klent med vinkningar från märkesbröder och -systrar men hoppet är det sista som lämnar en sann MINIst - save the wave!