handdator

Visa fullständig version : New MINI Club Sweden Summer Meet 10-12 aug 2017 - INFO



Scitz0
2017-03-27, 12:11
NMCS vill hälsa er hjärtligt välkomna till årets sommarträff!

I år styr vi enligt önskemål träffen mot Skåne. Fokus på träffen är som vanligt att träffa andra MINI entusiaster, umgås samt möjlighet att prova bankörning.

Årets sommarträff arrangeras av New MINI Club Sweden tillsammans med MINI Förenade Bil med stöttning från MINI Sverige.

Upplägg (preliminära tider)


Torsdag 10/8
Vi träffas på Knutstorp, vi försöker hitta eventuella uppsamlingsställen för dem som vill samåka. Vi har banan för oss själva hela dagen. Det kommer att finnas möjlighet för ALLA att åka. Från familjekörning till avancerad körning. Umgänge på kvällen med grillning vilket bekostas av NMCS (medlemmarna får själva stå för dryck) får avsluta dagen.

09:00 Insläpp på Knutstorp för medlemmar
09:30 Välkomsttal av NMCS och Förenade Bil i restaurangen.
10:00 Bankörning, (gruppvis familjekörning/fri körning)
11:30-12:30 Lunchbreak, ingen bankörning
12:30-16:00 Bankörning, (gruppvis familjekörning/fri körning)
16:00 Kolonnkörning till Nötesjö Hotell.
19:00 Gemensam middag/grillning på Nötesjö Hotell.
Fredag 11/8
Samåkning till Förenade Bil för mingel och eventuella erbjudanden från MINI Lifestyle.
Kolonnkörning genom Malmö till ett bilmuseum, där blir det exklusiv visning och det bjuds på lunch.
Middag på hotellet, NMCS bjuder betalande medlemmar på kvällsmat på hotellet, Burger Friday (medlemmarna får själva stå för dryck)

09:30 Kolonnkörning till Förenade Bil i Malmö.
11:00 Tur genom Malmö mot Föreande Bils museum.
~15:00 Samlad körning tillbaka till Nötesjö Hotell.
19:00 Burger Friday på Nötesjö Hotell.
Lördag 12/8
10:00 Tur ner till Smygehuk, Sveriges sydligaste udde, för en sillamacka och avslut för träffen.


Anmälan

En avgift på 650kr per vuxen tas för att anmäla sig till sommarträffen, gratis för barn upp till 18 år.

För denna summa får man tillträde att köra sin bil på Ring Knutstorp där vi har hela torsdagen uppbokad bara för oss. Utöver detta ingår besök på ett högklassigt bilmuseum med lunch, middag både torsdag och fredag kväll(dricka exkluderat) och övriga aktiviteter planerade. Riktigt mycket värde för pengarna m.a.o.

Ett betalt medlemskap i klubben krävs för att anmäla sig till träffen. Stöd klubben och bli betalande medlem innan du går vidare och anmäler dig till träffen vilket endast kostar 150kr och ger dig rabatter och annat kul. Mer information om detta hittar du på sidan om betalt medlemskap, https://www.miniclub.se/medlem.php

För att anmäla dig och din familj skicka ett mail till summermeet@miniclub.se med följande information:

Alla namn för anmälan, förnamn och efternamn samt alias på forumet
Personnummer till alla som vill köra på Knutstorp.
Registreringsnummer på din(a) MINI
Om du har MINI Orginalförsäkring eller ej.
Om du tänkt delta på middagen torsdag och fredag kväll samt lunch på museum på fredagen.
Vilka alla ingår för betalande medlemmar i klubben men något vi behöver veta för att bokning av mat.


Sätt därefter in pengar på klubbens PlusGiro: 46 53 21-8 eller BankGiro: 277-5815.
Märk inbetalning med ditt För och Efternamn

Du får efter verifierad inbetalning en bekräftelse på att anmälan är fullbordad.

Vid eventuella problem med anmälan hör av er till info@miniclub.se.

OBS! Begränsat antal platser.


Boende

Vi har bokat upp Nötesjö Hotell som ligger 5 min med bil från Malmö Airport. De har 20 rum till förfogande och det är först till kvarn som gäller.

Nötesjövägen 128, Nötesjö
23391 Svedala

Priser:

Enkelrum vardag - 1071kr
Enkelrum helg (fre-lör) - 801kr
Dubbelrum vardag - 1341kr
Dubbelrum helg (fre-lör) - 981kr

Ring +46 (40) 48 38 00 och ange "New MINI Club Sweden" vid bokning.
Rummen är reserverade fram till sista Maj med ovan priser och släpps härefter öppet.
Betalning av boende görs på plats.
Man kan även boka del i dubbelrum. Om det ej går att hitta en rumskamrat får man vara beredd att betala fulla priset för ett dubbelrum eller byta till ett enkelrum om tillgängligt.

Skulle Nötesjö bli uppbokat finns Sturup Airport Hotell nära vilka även har familjerum med 4/5 bäddar.


Middag / Lunch

Klubben bjuder alla betalande medlemmar i New MINI Club Sweden anmälda till träffen på middag torsdag och fredag kväll, dricka exkluderat. Utöver detta bjuds det även på lunch på fredagen vid vårt besök på bilmuseumet. Lunch på Knutstorp på torsdagen får deltagaren själv stå för och kommer att erbjudas via restaurangen på Knutstorp.

Middagsmeny

Torsdag

Lunch: Serveras av restaurangen på Knutstorp mot avgift som deltagaren själv får stå för.
Middag:
• Kycklingfilé och ryggbiff som ni grillar själva
Tillbehör
• Krämig potatissallad med färska örter
• Friterade potatisklyftor
• Sallad med ugnsbakad morot och pepparrot
• Zucchini med äpple, valnötter och honung
• Tomatsallad med liguriska oliver och syrad lök
Såser
• Örtcremé, Yoghurt med gurka och vitlök, Tomatchutney
Dessert
• Vit choklad crème med hallonsås


Fredag

Lunch: Bjuds på av Föreande Bil på bilmuseum.
Middag: Burger Friday, hemgjord hamburgare med hemgjorda pommes





Angående körning på Ring Knutstorp under torsdagen:

-Familjekörning (max 70-80 km/h): Ingen omkörning tillåten, föraren ska ha giltigt EU-körkort, passagerare, barn under 15 år, samt nedcabbat om man önskar.
-Bankörning: Fri hastighet, omkörning tillåten, föraren ska ha giltigt EU-körkort, lämplig hjälm på knoppen, inga passagerare, uppcabbat.
- Eventuellt kan även en konbana sättas upp vid intresse på plats. Vad som gäller då blir en kombination av ovan.

Läs nedan om du planerar att köra på banan:

1. Anmäler du dig + ev. passagerare inte på plats så missar du att ta del av den nödvändiga försäkring som gäller om du/ni skadas under körningen på banan.
2. Din MINI är enbart försäkrad under körningen på banan om du har MINI Original Försäkring. Om du har annat försäkringsbolag så är det din egen skyldighet att undersöka vad som gäller.
3. Du släpps inte ut under varken familjekörning eller bankörning utan att ha anmält dig först på plats, och deltagit under den obligatoriska förargenomgången.
4. Du släpps inte ut under bankörningen utan lämplig hjälm eller med passagerare. Enbart utsedd instruktör kan medfölja.
5. Du ska ha kul!

Nix! Inga "ifs and buts". Du ska ha kul! :)


Via din anmälan godkänner du även följande:

Detta arrangemang anordnas i full överensstämmelse med Svenska Bilsportförbundets nationellatävlingsbestämmelser. Den som deltar gör detta under eget ansvar och på egen risk. Berört internationellt förbund (FIA, CIK), Svenska Bilsportförbundet (SBF), Specialidrottsdistriktsförbund(SDF), MINI Northern Europe, New MINI Club Sweden, MINI Förenade Bil, arrangör, eller funktionär kan således inte utan vållande göras ansvarig för person- eller sakskador som under tävling drabbar deltagaren.

------------------------------------------------------------

Teaser från förra årets Summer Meet


https://vimeo.com/183452748

Johan W
2017-03-27, 12:59
ouch... cykelvasan den 11:e blir tight men ev kan man närvara den 10:e... Vi får fundera på det

Flemming
2017-03-27, 13:24
Det passer perfekt :) 10-11. aug. New MINI Club Sweden Summer Meet, 13. aug. Trackday på Anderstorp......It doesn't get better than that!

Per Felding
2017-04-22, 22:06
Räkna med mig!

Scitz0
2017-04-24, 09:14
Anmälan officiellt öppnad !!!!

:nana: :nana: :nana:

Första inlägg är uppdaterat med information om hur anmälan går till och vart pengar skall sättas in.
Boendeinformation är också uppdaterat.

Observera datum för anmälan/bokning till både träff och boende.

tcbw
2017-04-25, 08:09
Hello Sweden. It looks like Eric and I are now planning to come over from Finland again. And Eric will have his GP2!

Fredrik
2017-04-25, 08:40
That sounds fantastic Tim, hope to see you and Eric at the Summer Meet 8)
If you have any questions just let me know.

tcbw
2017-04-25, 10:34
That sounds fantastic Tim, hope to see you and Eric at the Summer Meet 8)
If you have any questions just let me know.

I'll be coming with my old R53 in a special new livery - just for the NMCS!

Scitz0
2017-04-25, 11:25
Great news Tim, I sent a reply to your email regarding paypal payment, this is not a problem.

Fredrik
2017-04-26, 19:23
Det ser just nu ut som Tim och Eric dyker upp i Stockholm med färjan från Finland onsdag morgon den 9/8. Jag funderar starkt på att samköra ner till Skåne med dem. Återkommer med mer info inom kort, men hojta till om du vill åka med i gemensam kolonn med en finskreggad R53, en Dubaireggad R56 GP och hittills en svenskreggad R55 S :D

Scitz0
2017-04-26, 22:04
Det ser just nu ut som Tim och Eric dyker upp i Stockholm med färjan från Finland onsdag morgon den 9/8. Jag funderar starkt på att samköra ner till Skåne med dem. Återkommer med mer info inom kort, men hojta till om du vill åka med i gemensam kolonn med en finskreggad R53, en Dubaireggad R56 GP och hittills en svenskreggad R55 S :D

Låter som en träff i träffen så att säga :)
Ett suveränt sätt att göra resan mycket roligare.

Fredrik
2017-05-06, 11:26
Anmäld samt bokat hotell :hyper:

Emilia
2017-05-08, 17:05
Anmält, betalt och bokat hotell! :D:drive:

stecar
2017-05-11, 14:20
Behöver man ha hjälm för körning på Knutstorp?

Fredrik
2017-05-11, 14:50
Det beror på Stefan. Ska du bara köra i den lugna familjekörningen med passagerare behövs det ej. Ska du likt Hamilton och grabbarna kräma på lite (dvs köra i en snabbare grupp) så är svaret ja - där krävs hjälm.
Heltäckande kläder är att rekommendera (helst i bomull), men racingoverall är ej ett krav. Bra också med handskar för ett bättre grepp på kringlan.
Ytterligare info om bankörningen följer inom kort.

joho45
2017-05-17, 21:21
Anmält och betalt! :D bara boka hotell imorgon.

Fredrik
2017-05-18, 05:51
Kul att du kommer med oss Jonas 8)
Ni som funderar på att anmäla er och delta gör det nu, platserna på hotellet fylls på.

stecar
2017-05-18, 09:24
Spårvalsguide för Ring Knutstorp 14067

MrCooper
2017-05-19, 16:05
Spårvalsguide för Ring Knutstorp 14067

Det finns en del att försöka hålla koll på! :)

The Swedish Job
2017-05-22, 00:42
Hej på er alla i den Nya MINI klubben.

Jag har läst om eran sommarträff på Knutstorp den 10e augusti. Om det finns intresse så funderar jag damma av min 2009 MINI CHALLENGE racer och plocka ut den från Museet i Rydaholm med hjälp av min gode vän Micke Jonsson och forsla ner den till Knutstorp för träffen och körningen på banan och delta i kvällsträffen innan vi återvänder till Växjö samma kväll. Varken jag eller Micke är medlemmar i klubben. Detta är just nu endast en tanke. Jag vet inte om jag kan lämna pågående projekt i USA under den här tiden. Först ville jag kolla det allmänna intresset...

Per Olof Ezelius

Fredrik
2017-05-22, 07:52
Per-Olof, att få se din fina R56 Challenge på bana är något grymt kul så jag tror jag talar för alla de som tänkt delta med följande utrop: klart du ska med 8)
Hoppas på att du får ihop logistiken så vi får beskåda pärlan och träffa dig igen.

pmansson
2017-05-22, 21:42
BRUMMA anmäld med förarna pmansson och dmansson. Även hotell bokat!

Deeman
2017-05-23, 19:39
Jag å Mickan är numera oxå anmälda :smile:
Bara hotellet kvar att boka.
Verkar som Fredrik, Tim & Co åker dit onsdag några mer?

Update:
Hotell bokat 9-12 aug oxå :cool:

Hagatorpet
2017-05-28, 19:54
Klart man har bokat
"Hagatorpet" "Lilla Hagatorpet" och dottern Emilia :p

larkad
2017-05-29, 14:15
Nu har jag anmält och bokat Nötesjö Hotell för mig och min son Filip (15 år) 9-12/8. Vi reser gärna tillsammans med er som åkler från Stockholm. Det här skall bli kul!! /Lars Kadmark

Chris.m
2017-06-13, 17:03
Tänkte inte köra, men komma ut och kolla läget när ni kör på torsdag!

Scitz0
2017-06-14, 12:54
Tänkte inte köra, men komma ut och kolla läget när ni kör på torsdag!
Du är varmt välkommen men vill även säga att träffen kommer att bjuda på så mycket mer än bara bankörning. Bland annat gemensam middag på kvällarna, exklusivt museum besök, kul körningar runt om i Skåne m.m. så anmälningsavgiften bjuder på mycket annat kul även om man inte vill ta sin MINI ut på banan.

Chris.m
2017-06-14, 16:15
Ja jag läste det, kan bara på tor!
Kan man parkera i depån eller den är stängd?

Scitz0
2017-06-15, 13:03
Detta är något vi får återkomma med, detaljplanerna för dagen på Knutstorp är inte på plats än.

Scitz0
2017-06-28, 11:15
Uppdaterat första inlägg med information om middag/lunch på torsdagen och fredagen.

bknu
2017-06-28, 21:40
Låter som det blir trevliga dagar. Jag är sen med anmälan och har missat bokningen på Nötesjö.
Kan någon tipsa om ett bra alternativ?

Fredrik
2017-06-29, 08:24
Var det redan fullbelagt på Nötesjö?
Då finns Sturup Airport Hotel att tillgå, nära Nötesjö: https://sturupairporthotel.se/en/hem/

bknu
2017-06-29, 16:48
Var det redan fullbelagt på Nötesjö?
Då finns Sturup Airport Hotel att tillgå, nära Nötesjö: https://sturupairporthotel.se/en/hem/

Bra, det låg ju bar a en promenad bort.
Bokat och klart.

Scitz0
2017-06-29, 16:51
Låter som det blir trevliga dagar. Jag är sen med anmälan och har missat bokningen på Nötesjö.
Kan någon tipsa om ett bra alternativ?

Precis som Fredrik nämnde är Sturup Airport Hotell ett perfekt alternativ då det ligger väldigt nära Nötesjö. Ev kan vi kanske anordna transport mellan hotellen för kvällsmiddag om man inte känner för att ta egen bil eller en promenad. Vi kollar upp detta när vi kommer lite närmre träffen.

Nettan
2017-07-03, 11:39
Jag kommer att köra eftersom jag bor i krokarna så vill någon bli hämtad el lämnad från Sturup Airport Hotell till/från Nötesjö i samband med middag på kvällarna så hojta till :)
Ja, glömde ju nämna att jag är anmäld och ha betalt.

Scitz0
2017-07-03, 15:25
Härligt Jeanette!

Säkert väldigt uppskattat.

Hobbe
2017-07-04, 12:21
Angående körning på Ring Knutstorp under torsdagen:

-Familjekörning (max 70-80 km/h): Ingen omkörning tillåten, föraren ska ha giltigt EU-körkort, passagerare, barn under 15 år, samt nedcabbat om man önskar.
-Bankörning: Fri hastighet, omkörning tillåten, föraren ska ha giltigt EU-körkort, lämplig hjälm på knoppen, inga passagerare, uppcabbat.
- Eventuellt kan även en konbana sättas upp vid intresse på plats. Vad som gäller då blir en kombination av ovan.

Läs nedan om du planerar att köra på banan:

1. Anmäler du dig + ev. passagerare inte på plats så missar du att ta del av den nödvändiga försäkring som gäller om du/ni skadas under körningen på banan.
2. Din MINI är enbart försäkrad under körningen på banan om du har MINI Original Försäkring. Om du har annat försäkringsbolag så är det din egen skyldighet att undersöka vad som gäller.
3. Du släpps inte ut under varken familjekörning eller bankörning utan att ha anmält dig först på plats, och deltagit under den obligatoriska förargenomgången.
4. Du släpps inte ut under bankörningen utan lämplig hjälm eller med passagerare. Enbart utsedd instruktör kan medfölja.
5. Du ska ha kul!

Nix! Inga "ifs and buts". Du ska ha kul! :)


Via din anmälan godkänner du även följande:

Detta arrangemang anordnas i full överensstämmelse med Svenska Bilsportförbundets nationellatävlingsbestämmelser. Den som deltar gör detta under eget ansvar och på egen risk. Berört internationellt förbund (FIA, CIK), Svenska Bilsportförbundet (SBF), Specialidrottsdistriktsförbund(SDF), MINI Northern Europe, New MINI Club Sweden, MINI Förenade Bil, arrangör, eller funktionär kan således inte utan vållande göras ansvarig för person- eller sakskador som under tävling drabbar deltagaren.

Fredrik
2017-07-10, 06:28
En månad kvar idag :banana:

nize
2017-07-15, 15:24
Insåg att jag inte tillkännagett mig här än men jag kommer såklart också ner på träffen! Ska bli riktigt roligt! Jag åker ner på onsdag em och bor hos vänner hela helgen så jag missar tyvärr eventuell hotellbärs samt Leila K till frukosten men det blir nog bra ändå!

Fredrik
2017-07-15, 18:59
Kul att du kommer med Daniel och jag tror, hoppas och är rätt övertygad om att vi slipper Leila K till frukosten. Om det är önskemålet kan nog Owe dra på sig en peruk och släppa loss.

stecar
2017-07-17, 08:46
Vilken tid är det samling på Ring Knutstorp 10/8? Åker från Linköping på morgonen 10/8.

Fredrik
2017-07-17, 09:29
Ett tidsschema kommer presenteras närmare träffen, men räkna med obligatorisk förargenomgång ca 8:30 (absolut senast 09:00) med möjlighet för de som kommer senare till en ytterligare förargenomgång längre fram på förmiddagen.
Ingen får åka ut på banan utan att ha medverkat i en förargenomgång.
MINIs och Minis only på banan!

stecar
2017-07-18, 08:28
Tack för info

pmansson
2017-07-18, 12:39
Ett tidsschema kommer presenteras närmare träffen, men räkna med obligatorisk förargenomgång ca 8:30 (absolut senast 09:00) med möjlighet för de som kommer senare till en ytterligare förargenomgång längre fram på förmiddagen.
Ingen får åka ut på banan utan att ha medverkat i en förargenomgång.
MINIs och Minis only på banan!

OK, men när beslutas detta? Eftersom det stod om "uppsamling och samåkning" under rubriken 10/8 i övergripande schemat räknade jag med att köra ned samma dag (från Göteborg), men förstår att Stockholmsgänget åker ned dagen innan!
Har tyvärr inte hotell bokat 9/8 och vet inte om det finns rum lediga. Har väl c.a 2,5h körtid och vore skönt att slippa åka innan 06.00 i alla fall om man skall vara alert på banan under dagen. Alternativt får vi vänta till sena eftermiddagsgruppen. Hellre 09.00 än 08.30 (om man får önska) ��

Fredrik
2017-07-18, 13:22
Vi återkommer inom kort med tidsschema Peter. Den något tidiga tiden är för att kunna maximera dagen på effektivaste sätt. Det verkar bli en del SkåneMINIster och de vill nog komma igång precis som vi gjorde på Arlanda Test Track.
Du kan vara fullständigt lugn - du kommer garanterat att hinna brumma runt med Brumma. Ytterligare förargenomgång kommer att avhållas för de som glider in lite senare (och även den detaljen återkommer vi med i tidsschemat).

pmansson
2017-07-18, 14:28
Vi återkommer inom kort med tidsschema Peter. Den något tidiga tiden är för att kunna maximera dagen på effektivaste sätt. Det verkar bli en del SkåneMINIster och de vill nog komma igång precis som vi gjorde på Arlanda Test Track.
Du kan vara fullständigt lugn - du kommer garanterat att hinna brumma runt med Brumma. Ytterligare förargenomgång kommer att avhållas för de som glider in lite senare (och även den detaljen återkommer vi med i tidsschemat).

OK, förstår att entusiasterna/närboende vill nyttja hela dagen när man ändå har banan!
Blev lite "feltryck" - avsåg att skriva "sena förmiddagsgruppen"...
Jag tror nog också att BRUMMA skall hinna med tillräckligt många rundor, men vore ju bra att hinna med några varv under förmiddagen!

KIT
2017-08-01, 15:16
Kan tyvärr inte närvara i år, krockar med sonens födelsedag och en massa släkt som kommer. Have fun!

Fredrik
2017-08-01, 19:14
Synd att du inte kan haka på i år Gunnar. Håll koll i kalendariet, till hösten händer det mer saker så du får delta då 8)

Fredrik
2017-08-03, 21:10
Vi får fler utländska MINIacs med oss. Tim och hans bror Eric är tidigare konfirmerade deltagare, nu har jag också fått besked att vi även får två Tyska ekipage med tre tyska MINIacs som kommer med oss. Roligt med internationella deltagare!

Scitz0
2017-08-04, 10:03
Tänkte ge lite tips på tvättar för de som undrar om detta, har eg ingen personlig erfarenhet men tog några minuter för att googla fram några.

För tvätt i närheten av Nötesjö Hotell så rekommenderar jag Wash a Car i Svedala.
http://www.washacar.nu/vaara-tvaettar/svedala-norra-ellenborgsgatan-3/

För tvätt i närheten av Förenade Bil finns Fripps Car Wash inte så långt därifrån.
https://goo.gl/maps/RbSTiNAbse82

Runt Ring Knutstorp finns tyvärr inte mycket varken vad gäller bensinstation eller tvättar, rätta mig gärna om jag har fel. Utan man får åka ca 1 mil till närmsta by för att tanka upp, finns mackar i bland annat Billesholm, Svalöv och Röstånga.

Ett annat alternativ om bilen inte är allt för skitig är att köra någon typ av vattenfri tvätt, typ http://vattenfri.se/

Kommer senare under dagen även lägga ut tänkta rutter.

Scitz0
2017-08-04, 12:00
Då kommer här även tänkta vägar att köra under träffen. Justeringar kan komma beroende på tidsbrist och annat som gör att schemat måste modifieras.

Knutstorp -> Nötesjö
https://goo.gl/maps/TTbZGQK66WG2


Nötesjö -> Förenade Bil
https://goo.gl/maps/PtWM1EzwE7q


Förenade Bil -> Museum
https://goo.gl/maps/8anYyJYtkQK2


Museum -> Nötesjö
https://goo.gl/maps/MZfCUFRJ4q72


Lördagstur
https://goo.gl/maps/EU58iY2rKPo

Fredrik
2017-08-04, 12:16
Härligt, ser bra ut Ola!

Deeman
2017-08-06, 21:23
Blir tidig frukost på hotellet Nötesjö på Torsdags morgon... fixar dom den till kl 06:00 då vi lär åka ca 07:00?

Fredrik
2017-08-07, 04:50
Tre dagar kvar nu bara. Jag säger som Danny Saucedo: A M A Z I N G !

Scitz0
2017-08-07, 07:32
Blir tidig frukost på hotellet Nötesjö på Torsdags morgon... fixar dom den till kl 06:00 då vi lär åka ca 07:00?
Jo det blir tidig frukost, normalt sett serverar de frukost först vid 07:00 men fick de att tidigarelägga detta med en halvtimme till 06:30.
Vi som ska styra upp det hela lite åker strax efter 07, typ 07:15 eller så för att kunna vara på Knutstorp ca 08:30. Allmänna insläppet är vid 09 sen. Mest så vi hinner arrangera lite snabbt var folk skall ställa sina bilar m.m.

Deeman
2017-08-07, 21:07
Snyggt fixat Ola!

MrCooper
2017-08-08, 15:28
Nu är det inte långt kvar!! Skall bli kul det här.

Ola, fantastiskt jobbat, även om det är en bit kvar till mållinjen! :nana:

Fredrik
2017-08-09, 06:00
Idag är det dags för nerfart mot Skåne och Sommarträffen för gänget från Region Öst / Stockholm som vill maximera tiden med MINIfierade. Du finner samlingsplatser och tider i denna tråd:
https://www.miniclub.se/showthread.php?t=14118

Väl mött för en härlig roadtrip!