handdator

Visa fullständig version : Elhiss som beter sig märkligt



lissie
2017-03-24, 23:17
Hej alla! Jag vet att det finns flera trådar om det här, men inte riktigt som mitt problem.

Köpte min Mini Cooper D -09 för inte mindre än två månader sen och den har redan börjat krångla för mig tyvärr. Elhissen beter sig väldigt märkligt, Började med att jag skulle köra från jobbet som vanligt och den börjar indikera att passagerardörren är öppen, vilket den inte var. Upptäckte sen att fönstret på passagerarsidan åkt ner någon centimeter. Hela vägen hem åker fönstret upp och ner en centimeter hela tiden och indikationen om dörren kommer i takt med detta om och om igen (snacka om att man får psykbryt). Några dagar senare slutar detta och det enda som händer nu är att när jag gått ifrån och låst bilen så åker fönstret ner efter ett tag någon centimeter. Lampan i taket börjar även lysa då en stund, som att dörren är öppen...
Häromdagen när det regnade så fick fönstret frispel och började åka upp och ner och indikera. Men sen har det inte varit något, förutom att det åker ner efter jag låst och varit ifrån den ett tag. Ska tilläggas att jag testat återställningsgrejen för elhissarna utan någon framgång.

Vad kan detta bero på? Någon som har haft samma problem?

Mvh Linnea

Mange249
2017-03-25, 17:12
Låter mer som en dörrbrytare eller dyl som får bilen att tro att dörren är öppen...

Hagatorpet
2017-04-02, 16:49
Har för mig att det var någon som nämnde att det kunde vara batteriet som var dåligt eller dåligt laddat