handdator

Visa fullständig version : Köpa däck på nätet?



susanne
2017-03-16, 10:30
Har ni erfarenhet av att köpa däck på nätet, tex gummihuset, skruvat & däckonline?

Hur funkar det med leverans?

Kommer behöva kränga av mina nuvarande däck & sätta på nya, tar däckfirman mer när man kommer med däck själv? (Alltså inne köpt hos dom)

Fredrik
2017-03-16, 11:12
Jag har köpt från både Gummihuset och Däckonline och det har funkat bra. Däcken var rätt färska och jag valde hemleverans för att ta skiftningen på den lokala Mekonomenverkstaden med balansering och allt.

Ibland kan ju den lokala däckhandlaren ha bra pris inkl allt så kolla och jämför.

brumbrum
2017-03-16, 12:25
Köpte senast från däckonline. Fungerade bra!
Det absolut bästa av allt var att jag fick däcken levererade direkt till däckfirman så jag slapp stå där hemma och vänta på ett bud som aldrig kommer och sedan släpa med mig däcken till firman.
Utan jag bokade helt enkelt tid hos firman lämnade bilen där över dagen och hämtade på eftermiddagen bilen med nya däck.

Jag tror dom flesta sajterna har lokala samarbetspartners, dvs ofta din lokala däckfirma eller verkstad.
Det var helt humana priser på bytet, min firma tog inte extra betalt utan det var nog deras standard pris.

Hagatorpet
2017-03-16, 21:17
Jag har kollat på tre som kränger däck här i Svenlunga
Två tar 250:-/däck och den tredje tar 150:-/däck
Hos alla tre ingår det utan kostnad när man köper däcken där
Bara ringa runt och kolla
Sista 4 gångerna jag köpt däck har jag gjort det på däckonline

susanne
2017-03-16, 21:35
Tack för svar!

Jag har just nu 225/45R18, går det byta till 40 profil? Enda skillnaden är vän höjden på,däcket?