handdator

Visa fullständig version : JCW PRO Tuning kit, Clubman F54



adl_sthlm
2016-11-24, 15:06
Hej,

Nu när det har släppts en JCW Clubman F54 känns det som att det är dags för ett JCW PRO Tuning kit för oss med en Clubman S. Är riktigt sugen på lite mer effekt och ljud i min F54 :)

Är det någon som har hört något om när det kan vara på gång?

/Adam

maclaren
2017-01-19, 19:00
Hej,

Har försökt ta reda på det (mailat både närmaste ÅF och kundtjänst centralt) men ingen kan svara...

Är också grymt sugen! Kanske får bli ett Remus-system istället :-)

//Joakim


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fredrik
2017-01-20, 09:03
Tror JohanW har lite mer input i ämnet. Ber honom kommentera här - stay tuned!

Johan W
2017-01-20, 09:22
Inte hört något heller annat än något rykte att systemen med på/av knapp har haft problem med certifieringen i Tyskland på något sätt (för BMW och Mini) Ett annat rykte var att BMW ska släppa knappen/fjärkontrollen och istället sköta det via mjukvaran.

Har kollat lite på remus annars, samma princip och garanterat bättre pris, tror MINIs kommer kosta runt 20.000:- om man känner dom rätt
https://www.youtube.com/watch?v=xZNVoDnH6QY runt 10.000-12.000

MrCooper
2017-01-24, 21:45
Enligt en handlare skall det vara på gång inget datum ännu...

maclaren
2017-04-18, 11:07
Inte hört något heller annat än något rykte att systemen med på/av knapp har haft problem med certifieringen i Tyskland på något sätt (för BMW och Mini) Ett annat rykte var att BMW ska släppa knappen/fjärkontrollen och istället sköta det via mjukvaran.

Har kollat lite på remus annars, samma princip och garanterat bättre pris, tror MINIs kommer kosta runt 20.000:- om man känner dom rätt
https://www.youtube.com/watch?v=xZNVoDnH6QY runt 10.000-12.000


Hej,

Är det någon som har ny information i detta ärende? Tröttnade på att vänta så jag köpte ett Remus-system till min bil och är grymt nöjd med det. Vill däremot ha lite ytterligare effekt nu när bilen låter bättre än den går...

Skiljer det något på motorn i en 3-dörrars S mot min Clubman, annars borde ju samma kit som säljs till dessa funka rakt av gällande mjukvaran?

Mvh,
Joakim

Johan W
2017-04-18, 20:05
Hej,

Är det någon som har ny information i detta ärende? Tröttnade på att vänta så jag köpte ett Remus-system till min bil och är grymt nöjd med det. Vill däremot ha lite ytterligare effekt nu när bilen låter bättre än den går...

Skiljer det något på motorn i en 3-dörrars S mot min Clubman, annars borde ju samma kit som säljs till dessa funka rakt av gällande mjukvaran?

Mvh,
Joakim

Var köpte du ditt Remus? Går fortfarande i samma funderingar Vad det gäller mjukvaran är jag rätt säker på att den är identisk, B48 bör ju motorn heta i båda.

maclaren
2017-04-18, 20:17
Var köpte du ditt Remus? Går fortfarande i samma funderingar Vad det gäller mjukvaran är jag rätt säker på att den är identisk, B48 bör ju motorn heta i båda.

Jag köpte det direkt från Remus via deras webbshop, blev klart billigare än priset jag fått tidigare från en svensk importör. Snabb och smidig leverans. Köpte även fjärrstyrningen till avgasventilen som inte var med i grundpaketet, ett måste enligt mig ;-)

Synd att det dröjer så med original trimsats, vore trevligt med garantin intakt men man orkar ju inte vänta hur länge som helst.

Johan W
2017-04-18, 20:27
Jag köpte det direkt från Remus via deras webbshop, blev klart billigare än priset jag fått tidigare från en svensk importör. Snabb och smidig leverans. Köpte även fjärrstyrningen till avgasventilen som inte var med i grundpaketet, ett måste enligt mig ;-)

Synd att det dröjer så med original trimsats, vore trevligt med garantin intakt men man orkar ju inte vänta hur länge som helst.

Grymt, såg att Lohen har också, egentligen bara fraktpriset som avgör, var några hundringar billigare hos Remus dock.
Sitter med fingret på avtryckaren ;)

maclaren
2017-04-18, 20:32
Grymt, såg att Lohen har också, egentligen bara fraktpriset som avgör, var några hundringar billigare hos Remus dock.
Sitter med fingret på avtryckaren ;)

Köp köp! [emoji16]

adl_sthlm
2017-04-24, 20:57
Har oxå kollat på Remus vart på väg att beställa, men tvekar vill se vad Mini kommer med.
När jag pratade med Mini i Solna så trodde dom att det skulle komma till sommaren, men när man läser vad skrivs i denna tråd blir man tveksam till det.

Johan W
2017-04-28, 19:21
Köp köp! [emoji16]

Kan ha råkat ramla på beställknappen efter ett par glas vin ;) blev dock från ebay.de, hittade komplett paket till vettigt pris och fri frakt... får se vad som dyker upp ;) Var lite beslutsångest om ändrören men det blev nog bra till slut

maclaren
2017-04-29, 07:55
Kan ha råkat ramla på beställknappen efter ett par glas vin ;) blev dock från ebay.de, hittade komplett paket till vettigt pris och fri frakt... får se vad som dyker upp ;) Var lite beslutsångest om ändrören men det blev nog bra till slut

Härligt! Vilka ändrör blev det och vad fick du betala?

Johan W
2017-04-29, 09:50
Härligt! Vilka ändrör blev det och vad fick du betala?
Blev titan/kolfiber till slut.. 14300 ink frakt landade det på

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

maclaren
2017-04-29, 15:34
Bra pris! Tog samma rör, är grymt nöjd!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170429/9b12b68cf8b387cc9c8982e641202165.jpg