handdator

Visa fullständig version : Inställning klockan



Skeppsta
2016-11-24, 07:53
Jag har ställt in klockan i bilen efter instruktionsboken. Men den tappar inställningen med jämna mellanrum. Någon som har en idé varför?

Björn P
2016-11-24, 08:56
Time stops when you travel at the speed of light. :nana:

Engblom
2016-12-07, 22:55
Hej!

Jag har samma problem på min "nya" hundkoja.
På min kompressorcabbe verkar det vara ett inte särskilt bra batteri som spökar, för klockan är nollställd efter att jag gjort startförsök då bilen preciiiiis startat på den sista lilla volten i batteriet. Efter en sån start så lyser diverse gula och röda lampor oxå ett tag, i vissa fall fram till nästa start, samt då att klockan måste ställas in igen.

För övrigt är klockan löjligt liten! Men den som designat instrumenten kan ju ändå inte haft körkort eller iallafall aldrig kört bil! Klocka som är nästan oläsligt liten, yttertemperaturmätare som döljer sig i färddatorn, olika design på de tre instrumenten i mitten, ingen laddningsmätare men väl oljetempraturmätare och en hastighetsmätare med så små siffror att man måste lära sig den utantill för att snabbt kunna läsa av den!
Jag kommer från franska bilar jag så jag är van vid överdesignade instrumentbrädor men vilken chock det måste varit för tyskbilsåkare att hyra en Mini Cooper för första gången...

Sist tycker jag inlägg som det ovan mitt bara är irriterande när nån har ett problem...

Jag gissar att du lixom jag behöver byta batteri i din bil eftersom strömmen vid vissa starter helt går åt till att få igång bilen och alltså bryter strömmen till klockan, som då nollställs istället för att bara tappa nån sekund som hade varit fallet med klockan om tillverkaren hade valt en riktig, avläsbar, snygg analog klocka istället för den löjliga lilla digitala leksaksklockan bakom trippmätaren!

Lycka till!
/Gunnar.