handdator

Visa fullständig version : Frågor om medlemskap i NMCS



Engblom
2016-10-19, 19:45
Hej Ministrar! :)

Jag har några frågor om medlemskap i klubben som jag inte hittat svar på här på sidan än.
Tänker att det också kan vara bra för andra med en sån här tråd så att fler som funderar på att gå med i klubben kan ställa sina frågor.


1: Har det ettåriga medlemskapet löpande start?
I andra klubbar finns en regel att om man betalar medlemskapet i slutet på ett år så gäller det även för nästa år men i denna klubb verkar medlemskapet inte vara år-bundet, eller är det det?

2: Har klubben någon klubbtidning?

3: Arrangerar klubben möten, träffar och event eller är det s.a.s. upp till medlemmarna i ett område att få nåt gjort?

4: Varför ska man vara med i New Mini Club Sweden och inte i Mini Club Sweden?

5: Kan man swisha sin medlemsavgift någonstans ifall man inte vill ge ut ett


Tack på förhand för säkert uttömmande svar!


/Gunnar Engblom, nybliven Minister med Kompressorcabbe.

Engblom
2016-10-19, 19:49
5: *ett kontokortsnummer?

Fredrik
2016-10-20, 07:18
Hej Gunnar,
här är svar på dina frågor:

1) Ja, det är ett löpande medlemskap på ett år. Anledningen är att det är betydligt mindre administration samt att ett meddelande sänds ut till den aktuella medlemmen om att prenumerationen (medlemskapet) är på väg att löpa ut.

2) Nej. Tiden har inte räckt till för styrelsen att även åta sig detta tidskrävande (samt kostsamma) projekt. Styrelseledamöterna gör detta på sin fritid och ingen har haft tid att ro ett sådant stort projekt.

3) Ja, en gång om året kör vi en stor sommarträff. När det gäller lokala träffar bygger det på lokala medlemmars intresse att ordna en träff men det behöver inte vara mer än en fikaträff vilket är fullt tillräckligt.
Anledningen till att vi behöver hjälp med detta är att t ex jag som bor i Stockholm kan ha lite svårt att organisera en tur i Eslöv då jag inte känner till lämpliga fik, vägar och annat som är bra att känna till. Vi har regionsansvariga vars uppdrag är att fixa lite men ibland räcker inte tiden till som bekant.
Jag vet att de södra landsdelarna saknat lokala aktiviteter men det hoppas vi råda bot på nästa år när en gammal medlem återvänder till oss. Håll koll i evenemangsforumet för att se vad som händer där.

4) New MINI Club Sweden är för den nya moderna MINIn från 2001, och Mini Club Sweden är för den klassiska MINIn från 1959 - 2000.

5) Swish skulle bli kostsamt för oss, därför kör vi PG eller PayPal (som inte visar ditt kontonr).

Hoppas du är nöjd med svaren.

Engblom
2016-10-23, 08:10
Tack! :)

Då går vi med från månadsskiftet så blir det ett snyggt startdatum och lätt att förnya år från år.
Så får vi väl se om jag blir en av dem i Södern som hittar på aktiviteter oxå kanske... Jag är redan distriktsordförande för Småland-Öland-Rover i SLRK så det kanske går att kombinera? Båda märkena är ju engelska ikoner ägda av utländska intressen som förvaltar pundet väl! ;)

Hoppas denna tråd innebär att fler frågar sina frågor om medlemskap och vågar/vill ta klivet över tröskeln in i gemenskapen!

MVH: Engbloms i Rössmåla.

Fredrik
2016-10-23, 12:25
Härligt Gunnar, jättekul om du vill hitta på något längre fram - kanoninitiativ!

Minid
2016-10-25, 06:16
Välkommen Gunnar !
Tack Fredrik för att du alltid är blixtsnabb med snabba svar !

Paypal är att föredra Gunnar då ditt medlemskap aktiveras direkt !

Har du fler frågor så får du höra av dig !

Engblom
2016-11-01, 16:14
Så. Då har vi gått och blivit medlem i ännu en bilklubb nu då! :)
Ser fram emot det där välkomstpaketet och framförallt framtida bekantskaper och möten som underlättar och förgyller ägandet och brukandet av vår nya lilla Kompressorcabbe-Koja! :D

Väl mött framöver Ministrar!
/Gunnar & Söner.

Engblom
2016-11-25, 19:10
Hej!

Vi, eller snarare jag då, gick med i den här klubben för snart en månad sedan för att fira vårt köp av en modern klassiker och ikon.
När vi gått med i andra klubbar har vi fått något slags välkomstpaket men från den här klubben har ingenting varken hörts eller setts...
Ska det vara så? Det kanske går i linje med att inte ha någon klubbtidning och sköta betalningen via paypal..?
Jag är kanske bara gammaldags helt enkelt?

MVH: Gunnar Engblom, Cooper S Convertible -06.

Fredrik
2016-11-26, 16:51
Gunnar, alla nya betalande medlemmar ska få ett välkomstpaket. Jag lyfter frågan med övriga styrelsen så du får ditt medlemspaket.

Hagatorpet
2016-11-26, 18:19
Som medlemsansvarig skall jag få ett e-post i armband med att man bekräftar sin registrering.
Det är enda sättet för mig att se att det kommit nya medlemmar, ibland missas det, skall se vad jag hittar...

Hagatorpet
2016-11-26, 19:13
Engblom har jag nu letat efter bland mina utskickade adresser
Även kollat inkommande e-post utan resultat
De som registrerat sig och betalt men inte fått välkomstpaket får skicka ett PM till mig så löser vi det...

Sudden
2016-11-26, 19:40
Engblom har jag nu letat efter bland mina utskickade adresser
Även kollat inkommande e-post utan resultat
De som registrerat sig och betalt men inte fått välkomstpaket får skicka ett PM till mig så löser vi det...

Jag har faktiskt inte heller fått något.

Med vänlig hälsning,

Sudden

Scitz0
2016-11-27, 09:36
Det är viktigt att steg 2 fylls i vid medlemskapet för nya medlemmar, det är detta som genererar ett mail till vår medlemsansvarig som då kan skicka ut välkomstpaketet. Engblom och Sudden, är detta gjort? Annars kontakta Hagatorpet så kan ni lösa det tillsammans.

Engblom
2016-12-01, 19:55
Hej! :)

Jag har fyllt i allt som frågades efter när jag lät oss bli medlemmar.
Vad mer vill ni veta?

Min @dress är: Engblom2000@Yahoo.Fr
Vår adress är: Rössmåla g:a Lärarbostad 1. 360 13, Urshult.
Mitt telefonnummer är: 0705 209 800.
Vårt telefonnummer är: 0477-23000.

MVH: Engbloms.

Engblom
2016-12-07, 23:05
Hej igen...

Nu är det en vecka sedan jag -åter igen- uppgav mina kontaktuppgifter. Inte har det dykt upp nåt välkomstpaket för det...
Inte för det egentligen spelar nån roll men... Ja varför ska man vara med i klubben när det lixom inte verkar ge nåt mervärde att vara betalande medlem kontra att bara vara med här på forumet..?

Sen undrar jag varför Hundkojeförare eller Ministrar inte hälsar på varandra i trafiken? Kör man Defender, 2CV, Padda eller nästan vilken modell som helst från Alfa-Romeo så hälsar man glatt på varandra i trafiken, men Minifolk verkar vara lika högdragna som Jaguarister... :(

Snowie
2016-12-09, 20:41
Hej
Ingen stor fråga men samma för Snowie, kanske för att gumman står som ägare? och inte jag som sökte som medlem?
Med vänlig hälsning Thomas

Hagatorpet
2016-12-10, 00:17
Engblom ditt välkomstbrev skickades för en vecka sedan
Vänligen kontrollera att du lämnat rätt uppgifter.

Snowie är du betalande medlem? Hittar inga uppgifter om dig...

Engblom
2016-12-10, 21:00
Hej Owe!

Japp, alla mina kontaktuppgifter stämmer.
Så då är det alltså det fantastiska kommunikationsföretaget Postnord som återigen förvaltat arvet efter Postverket så som de behagar... :(
Vi får väl se när paketet kommer fram, om det kommer fram... :I

Själv har jag börjat kör själv när det är viktiga försändelser! Det som sedan 1600-talet eller nåt varit en hederssak har nu blivit ett jobb som vilket som helst... Verkar inte finnas någon som helst yrkesstolthet kvar bland Postnords anställda eller ens i ledningen efter vad jag hört på P1...

God Jul, Gott Slut och Gott Nytt År alla Minientusiaster!
Vinka eller blinka gärna när ni möter en svart kompressorcabbe nu mitt i vintern eller i vår så ska vi vinka eller blinka tillbax!
Ses till sommaren! :D

/Gunnar & Grabbarna.

Snowie
2016-12-12, 19:06
Hej
Jag betalade i april medlems avgiften. Får kolla närmarevilket datum.
Med vänlig hälsning Thomas

Hagatorpet
2016-12-14, 15:37
Hej Owe!

Japp, alla mina kontaktuppgifter stämmer.
Så då är det alltså det fantastiska kommunikationsföretaget Postnord som återigen förvaltat arvet efter Postverket så som de behagar... :(
Vi får väl se när paketet kommer fram, om det kommer fram... :I

Själv har jag börjat kör själv när det är viktiga försändelser! Det som sedan 1600-talet eller nåt varit en hederssak har nu blivit ett jobb som vilket som helst... Verkar inte finnas någon som helst yrkesstolthet kvar bland Postnords anställda eller ens i ledningen efter vad jag hört på P1...

God Jul, Gott Slut och Gott Nytt År alla Minientusiaster!
Vinka eller blinka gärna när ni möter en svart kompressorcabbe nu mitt i vintern eller i vår så ska vi vinka eller blinka tillbax!
Ses till sommaren! :D

/Gunnar & Grabbarna.
Provar att skicka ett till :D
//Owe

Hagatorpet
2016-12-14, 15:41
Hej
Jag betalade i april medlems avgiften. Får kolla närmarevilket datum.
Med vänlig hälsning Thomas
Kan du titta på detta Björn

Engblom
2016-12-14, 20:55
Hej!

Talade idag med Posten (numera Postnord då alltså) och de undrar vartifrån paketet skickades och vilket datum detta gjordes samt vilken adress som angetts på försändelsen och om ett kollinummer antecknades vid avsändandet. Lät lite som att de var ute efter att det skulle skickats med någon annan distributör men det uttalades inte rakt ut.
Så, vad är svaren på deras frågor?

MVH: Gunnar.

Hagatorpet
2016-12-15, 06:17
Skickas som brev via Postnord

Engblom
2016-12-15, 09:20
Hej igen!

Postnord gjorde "ett ärende" av vår adress och denna försändelse.
De undrar vartifrån brevet skickades och vilket datum detta gjordes samt vilken adress som angetts på försändelsen och om ett kollinummer antecknades vid avsändandet.
Så, vad är svaren på deras frågor?
Är det tänkbart att göra ett försök till?

MVH: Gunnar.

Hagatorpet
2016-12-15, 20:49
Skickat som vanligt brav

Engblom
2016-12-16, 01:40
Hej igen!

Eftersom det inte går att få något svar jag kan ge vidare till Postnord på deras frågor i detta ärende så undrar jag om Ni kan skicka ett nytt välkomstpaket?
Undrar också vad det är för skillnad på att vara betalande medlem i denna klubb i förhållande till att vara endast medlem på detta forum?

MVH: Gunnar.

Engblom
2016-12-17, 12:15
Hej!

Ser att jag missat ett litet meddelande från i onsdags där det ju faktiskt står att ett välkomstpaket till är på väg till oss!
Kanske börjar regna paket här nu i nästa vecka lagom till Jul! :)
Nu har ju Postnord två eller kanske t.o.m. tre chanser på sig att genomföra sitt uppdrag!

Jag frågade vid mitt samtal med distributören vart alla försändelser som försvinner tar vägen, om de typ har nåt lager någonstans med brev och paket som inte levererats. Handläggaren svarade att det går tillbaka till adressaten så Ni borde så småningom få tillbaka de paken vi inte fått. Glömde fråga vart de försändelser som saknar avsändare tar vägen när de inte levereras, får fråga det nästa gång jag pratar med dom. Men det gäller väl inte försändelser från Er ändå?
Med tanke på hur ofta vi själva får post som inte skall till oss, jag la t.ex. fyra felskickade brev på gula lådan igår, så är det väl troligast att nån annan fått Era paket och struntat i att lägga dom på gula lådan, eller så är det Karl-Bertil Johnsson som går igen i modern version så här i Juletid! :)

Ha nu en God Jul iallafall alla Ministrar! :D

/Gunnar & Grabbarna i Rössmåla.

P.S:
Till våren kommer det nog en Hundkoja till här på gården! Den nya Kompressorcabben inspirerar till tankar hos andra här om att byta ut såväl Twingo som Eclipse mot en Koja, dock troligen i plåt för de är väsentligt mycket billigare...
D.S.

Engblom
2017-01-21, 14:20
Hej igen och God Fortsättning alla Ministrar! :)
Hoppas att helgerna varit rekreerande!

Jag kan tyvärr meddela att vi fortfarande inte fått något välkomstpaket från NMC så om jag förstått rätt har alltså tre paket nu försvunnit hos Postnord på väg till oss! :(
De har gjort "ett ärende" av vår adress men det verkar hjälpa föga, antagligen är paketen felutdelade för vi får brev och andra försändelser felutdelade i vår brevlåda i genomsnitt en gång i veckan, brev som vi då lägger på gula lådan bredvid vår postlåda så Postnord får chans att göra om och göra rätt.
Men alla gör kanske inte som vi med post som kommit fel i deras låda.
Det är inte bara paket från NMC som inte kommit fram till oss nu under december och januari har vi fått veta, med vanliga brev får man ju sällan veta att man inte fått dom men med paket är det en annan sak.

Nå, Postnord frågar efter avsändaradresserna på de försändelser vi inte fått så jag undrar helt enkelt detta då: Vad är det för avsändaradress på välkomstpaketen från NMC?

Vänliga hälsningar: Engbloms i Rössmåla, nyblivna ägare till en 3000-milad kompressorcabbe.

Hagatorpet
2017-01-21, 21:19
Hej igen
Konstigt att brevet inte kommer fram till dig
Skicka ett PM till mig med din adress så skall jag prova igen...
Har ingen returadress på kuvertet

Engblom
2017-01-22, 00:05
Hej igen!

Jag vet inte hur man skickar PM men här kommer vår adress igen:

Rössmåla g:a Lärarbostad 1.
360 13. Urshult.

Skriv en avsändaradress denna gång så har vi iallafall gett Postnord en chans att skicka tillbax paketet om deras analfabeter till brevbärare kört vilse igen.
Tyvärr finns det ju inget annat företag att skicka brev med trots privatiseringen av Postverket så vi får väl bara hålla tummarna helt enkelt för att det blir 4:e gången gillt! :)

MVH: Engbloms i Rössmåla.