handdator

Visa fullständig version : Instrumentbräda i trä



Engblom
2016-10-16, 14:14
Hej!

Har just köpt en New Mini av första generationen (R52 tror jag de heter internt) och har sett på nätet att det finns utbytbara paneler till instrumentbrädan så man kan få en klassisk träbräda i sin nya Hundkoja!

Någon som har sånna träbitar liggande kanske?
Någon som vet vart jag kan köpa sånna?

Vänliga hälsningar:
Gunnar Engblom, Rössmåla.

Engblom
2016-10-16, 14:44
Kanske borde skrivit några kontaktuppgifter också...
mess & telefoni: 0705 209 800.
@dress: Engblom2000@Yahoo.Fr

Engblom
2016-10-22, 16:29
Hmm... Inget svar...
Kanske istället borde frågat efter tips på ställen man kan lita på för köp av reservdelar, tillbehör och godis till New Mini?

Jag har nog inte hittat de rätta sidorna på nätet för det verkar vara väldigt dyrt med sånt här till New Mini. Eller så är jag bara bortskämd med Land-Rovers och Citroëns priser för grejer till entusiastbilarna..? Var handlar ni Ministrar någonstans?
Jag är dessvärre också lite bränd på köp på nätet så ni får gärna använda denna tråd för att rekommendera ställen där man kan köpa både prisvärt och tryggt...

Vänliga hälsningar:
Gunnar Engblom, nybliven ägare till en Kompressor-Cabbe.

Engblom
2017-01-22, 00:25
Hej igen!

Aktualiserar denna tråd lite, i hopp om att få napp hos någon som har bytt ut sin träbräda eller vill byta ut den mot vår i "borstad aluminium"...
Eller att nån ger tips om vart jag kan hitta en träbräda som inte kostar skjortan...

En engelsk bil med beige skinnklädsel ska -om det är möjligt- förstås också ha instrumentbräda i lackat trä! :P

MVH: Engbloms i Rössmåla, som också har tre Jaguarer och en Land-Rover på gårn...

MrCooper
2017-01-24, 22:01
Kolla på ebay, det dyker upp mycket där:

Hittade denna som inte var helt gratis:
https://www.ecstuning.com/b-genuine-mini-parts/wood-interior-trim-kit-dash-3-piece/51459141917kt2/