handdator

Visa fullständig version : musik genom usb



brumbrum
2016-10-02, 17:23
Jag har inte lyckats spela upp musik från min iphone i bilen genom usb-porten.
Just nu använder jag aux porten, men det är så trist att ha ett helt ormbo med sladdar för att kunna ladda och spela upp musiken samtidigt.
Det gäller alltså en 2012'a som är utrustad med usb port, men inget mer avancerat. (inte visual boost)
Det går finfint att ringa genom bluetooth, men just musik genom usb-porten verkar inte fungera ihop med bilen.

Är det någon som känner till problemet, finns det en lösning?
Har försökt google på det och hittar andra som har problem, men ingen perfekt lösning ännu.
Det skrivs något om en svindyr y-kabel, någon som använder en sådan?

Minid
2016-10-03, 19:21
Jag har inte lyckats spela upp musik från min iphone i bilen genom usb-porten.
Just nu använder jag aux porten, men det är så trist att ha ett helt ormbo med sladdar för att kunna ladda och spela upp musiken samtidigt.
Det gäller alltså en 2012'a som är utrustad med usb port, men inget mer avancerat. (inte visual boost)
Det går finfint att ringa genom bluetooth, men just musik genom usb-porten verkar inte fungera ihop med bilen.

Är det någon som känner till problemet, finns det en lösning?
Har försökt google på det och hittar andra som har problem, men ingen perfekt lösning ännu.
Det skrivs något om en svindyr y-kabel, någon som använder en sådan?


Jag TROR.. Att man behöver en viss typ av usb kabel, en speciell multimediakabel för att spela via usb...

Luc!fear
2016-10-07, 17:02
Har en sådan originalkabel liggande som min dotter använt i sin tidigare MINI från 2012. Pm:a mig bud & ett sms nummer, så kan jag skicka mer info via sms.

Skickat från min Samsung Note Edge

brumbrum
2016-10-07, 17:18
Jo, jag var rädd att det kanske krävdes en speciell sladd...

brumbrum
2016-10-07, 17:20
Luc!fear skulle gärna skicka dig ett pm, men du verkar ha överskridit din kvot.. så ... om du rensar lite i din inbox eller skickar till mig,..

Luc!fear
2016-10-08, 17:00
0705551855

Skickat från min Samsung Note Edge

Luc!fear
2016-10-10, 12:03
Har mailat dig bilder...