handdator

Visa fullständig version : Tack för 10 år med MINI



ola
2016-09-21, 09:12
Tack för 10 härliga år med MINI och NMCS!
2006 köpte jag min första MINI , en R50 Checkmate som klåfingriga jag gjorde en MINI Cooper S wannabe av. I efterhand kan jag väl tycka att det blev sådär halvbra , men det gav mersmak så redan 2008 köpte jag en R55 John Cooper Works istället , samma där -det blev mycket klåfingrande även om det bara tillförde positivt till bilen.
3 år senare blev det istället en R60 Countryman SD All4 som var en iofs trevlig bil - men MINI känslan var som bortblåst dessutom med en rätt trist motor och ännu tristare automatlåda, den byttes sedan in 2015 mot den första F56 John Cooper Works som kom till Sverige, en i mitt tycke helt fantastisk bil och som klåfingrigheten grep in i direkt och med bla mappning , nytt avgas (först Remus - sen Milltek) och KW clubsportchassi blev den ju helt totalgrym.
Parallellt med dessa bilar har vi i firman haft både en gammal R50 på Cypern och en R55 Cooper Clubvan. Så många MINI har det varit som passerat revy.
Men denna vecka så är MINI-eran slut för min del , allt har sin tid och MINI har haft sin hos mig nu. F56:an och Clubvanen såldes nyss och kvar på parkeringen står bara en gammal Cherokee och den italienska Giugiaroskönheten som får duga tillsvidare.

MrCooper
2016-09-21, 09:37
Men man skall aldrig säga aldrig.
Man vet inte vad som händer i framtiden. Rätt vad det är så kanske du gör oss sällskap igen! :rolleyes:

Lycka till med de andra bilarna!

Fredrik
2016-09-21, 13:12
På återseende Ola 8)

Deeman
2016-09-22, 07:52
Ha det gott Ola!

Hagatorpet
2016-09-24, 13:53
Tråkigt att höra att du tar en paus från Mini-träsket
Du är välkommen tillbaka om abstinensen blir för besvärande:)

Hobbe
2016-09-26, 14:02
Vad var det jag sa, max två veckor, och du är tillbaka igen?

Bara nio dagar kvar nu då....