handdator

Visa fullständig version : Automat låda generation



Luc!fear
2016-08-20, 10:45
Har idag en Countryman 2012 med automatlåda som jag & med flera inte är 100% nöjd med. Har fått för mig jag läst att den numera är "uppgraderad". Någon som vet det med säkerhet & från vilken årsmodell det är levererades. Funderar på att byta upp mig till en nyare Countryman, men inte till en helt ny. Tacksam för svar av någon som är säker.

Skickat från min Samsung Note Edge

Luc!fear
2016-08-22, 16:04
Verkligen ingen som vet?

Skickat från min Samsung Note Edge

MrCooper
2016-08-23, 09:57
Jag körde en CM förra året på sommarträffen med automatlåda. Upplevde att den växlade mjukare och att den inte varvade riktigt lika mycket som en 12'a som jag var spekulant på. Känslan var dock att det fotfarande var samma låda men lite förfinad. Annars är väl bästa tipset att kolla RealOEM eller med en säljare.

Luc!fear
2016-08-26, 20:31
Ok, lutar åt bilbyte. Vår Countryman 2012 som vi köpte inför MINIunited har nu gått 9900mil.
Har aldrig varit riktigt nöjd med den automatlådan, läst dock någonstans att den är uppdaterad/utbytt. Lutar åt den nya clubman 2016 som är större än countymannen.
Blir nog en S med sport-automatlåda. Hoppas den är bättre.

Skickat från min Samsung Note Edge

Deeman
2016-08-27, 22:15
Automaten i nya Clubman är bättre än den i Countryman enligt mig.
Kört en Countryman SD -15 samt en Clubman SD all4 -16 med automat.
Du får provköra nån hos närmsta ÅF. Enklast att få känna efter själv [emoji1303]



Sent from my iPhone using Tapatalk

Johan W
2016-08-28, 20:48
Har inte kört automaten i Countryman men har bara gott att säga om den 8-växlade i Clubman F54, har sportautomaten i våran, växlar snabbt och mjukt, gillar även att om man stänger av antisladdsystemet så slutar lådan växla själv vid varvstopp och man kan ligga kvar på växlar om man vill

Rätt stor skillnad i eco- mid och sportläget också på lådan, i eco-läget så "seglar" lådan också i nerförsbackar...

ola
2016-08-29, 12:36
hade automat på min gamla Countryman och tyckte den var riktig skit , gummisnodds låda..
var därför väldigt tveksam till automat i min JCW F56 - men en är helt fantastisk , inte ångrat mig en nanosekund , den växlar pilsnabbt och utan att tappa det minsta , i sportläget drar den på växlarna precis så mycket man skulle vågat och lite till som på en manuell.

Luc!fear
2016-09-01, 20:43
Trevliga svar, hämtar en clubman S 2016 i morgon i Stockholm...

Skickat från min Samsung Note Edge