handdator

Visa fullständig version : Trycker in vatten



Påsen
2016-07-05, 16:37
Min 2004 Cooper S verkar få in vatten i bakluckan så skyltbelysningen blinkar och det rinner från insidan av plasten/inredningen när man öppnar luckan.
Vanligt fel som är lättfixat?
Vill minnas att jag läst något om det någonstans men kommer inte ihåg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

joho45
2016-07-05, 19:24
Hej

Jag har precis åtgärdat detta på min 2005.
Jag bytte klippsen som håller listen under på rutan. (sitter gummi packning på dom.)
Sedan övar regskylten där lampor/knapp sitter går det att byta gummit oxå. Finns hos BMW.
Om du har vinge så kan det komma in där oxå. Där.kom det in för mig. Jag tog loss och körde silikon för utomhus bruk. Nu är allt lungt för mig.

Allt detta är lätt att åtgärda. Typ 300-400kr

Påsen
2016-07-05, 19:36
Hej

Jag har precis åtgärdat detta på min 2005.
Jag bytte klippsen som håller listen under på rutan. (sitter gummi packning på dom.)
Sedan övar regskylten där lampor/knapp sitter går det att byta gummit oxå. Finns hos BMW.
Om du har vinge så kan det komma in där oxå. Där.kom det in för mig. Jag tog loss och körde silikon för utomhus bruk. Nu är allt lungt för mig.

Allt detta är lätt att åtgärda. Typ 300-400kr

Tackar.
Ska kika på detta. Är vingen lätt att demontera?
Du råkar inte ha artikelnummer på clipsen och det där gummit vid handtaget? [emoji846]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

joho45
2016-07-05, 20:13
Det är lätt. En mutter på varje sida.
Tror du kommer få demontera lite plast på insidan av luckan. Vingen var länge sedan jag åtgärda. Men klippsen bytte jag i helgen. Det gör du från utsidan.

Inga artikelnummer kvar
Åk till BMW och kolla deras sprängskiss :)

Påsen
2016-07-05, 21:01
Ska kika på det, har tyvärr ingen BMW handlare i stan längre.
Kollade lite RealOEM men vet inte om jag hittade rätt clips eller något där :P Haha

joho45
2016-07-05, 21:34
Jag kan se om jag har kvitton kvar.
Återkommer med det :)

Påsen
2016-07-06, 05:32
Hade varit kalas :)
Annars så får jag se om jag kommer i närheten av någon BMW handlare i nästa vecka kanske :)