handdator

Visa fullständig version : Hjelp - motorhavari



Intu
2016-06-09, 15:25
Hei. Min datter har en Countryman 1,6 bensin 2011 modell. Hun har fulgt med på varsellamper og bilstatus, men tydligen ikke peilet olje ofte nok. Motoren har kjørt tom uten noen varsel, og den har fått en klakkende lyd. Bavaria vil begynne å skifte del etter del for å se hva som kan være problemet. De har allerede skiftet en del uten at det hjalp. Dette vil jo bli svært dyrt. Er det noen her som har lignende erfaringer og kan komme med tips på hva vi bør gjøre????

Litt fortvilet. Jenta er 20 år, og verken hun eller jeg har råd med en reperasjon på ca 120 000 som Bavaria foreslår :(

MrCooper
2016-06-09, 20:20
Ajaj, det lät inte så roligt.
120 000 tusen lät lite väl hårt.

En fråga, du har inte försäkring som täcker en maskinskada??

Intu
2016-06-09, 20:53
Har dessverre ikke forsikring :(
Hørt at det finnes flere som har opplevd det samme. Det jeg lurer på er om noen har gode forslag til hva det kan vær - erfaringer. Også om noen vet om gode verksteder som gjør en god jobb billigere. Prisen er i norske kroner, er nok mye billigere i Sverige. Vi bor ikke så langt unna, så det er fult mulig å reise over grensen

MrCooper
2016-06-10, 08:27
Det låter som om de har räknat på en helt ny motor. Det borde finnas begagnade motorer att plocka in. Arbetet för ett motorbyte kostar ca 25 tusen kronor på Wölkes i Göteborg, då tillkommer kostnaden för motorn.

inka44
2018-02-13, 14:57
Har råkat för samma problem på min 2007. Ingen oljelampa lyst , kör bara småsträckor inom byn . Kollar olja då o då men plötsligt börjar motorvarn lampan lysa . In till BMW och där konstaterar de att det saknas 2 l olja..Går på djupet och det visa sig att kedjan sträckt sig med följdskador på kam bl a. Så nu ska det bytas motor. Hittat beg för 15.000 + frakt . 1 års garanti så det är inte så farligt. Så vi får se.