handdator

Visa fullständig version : ECU optimering i Göteborgsområdet



Gurra66
2016-04-05, 17:12
Hej,

Söker efter seriös firma i Göteborgsområdet för att optimera Ecu:n till min Mini Cooper S Clubman 2012 (R55). Ser att vissa medlemmar är från Göteborg och undrar om det är någon av er som har förslag?

Har pratat med en Jocke på Tuning Chip i Stockholm (http://www.tuningchip.se), som har en samarbetspartner i Göteborg vid namn Höglund Motorsport AB. Jocke säger att de kan utföra optimeringen och säger att de har erfarenhet att optimering av Mini och att de är bekväma med N18 motorn. Min fundering är om detta stämmer?

Medveten om att Stertman i Nynäshamn fått goda vitsord men för mig ligger de lite off.

Hälsningar
Gurra66

Nybliven Mini ägare

McG4v3r
2016-04-06, 01:28
Dom jag har haft kontakt med heter www.motoroptimering.se grymt proffsiga har dock inte optimerat min bil hos dom än men det dröjer nog inte länge ;) . Det står inget på deras hemsida om att dom finns i göteborg men om du kontaktar dom då får du adress osv. På hemsidan kan di skriva in ditt regnummer så kan du se vilka trim dom har osv.

Mange249
2016-04-06, 08:25
Kolla med Autotech i GBG. De är kunniga och har mycket bra rykte.

Jag har skrivit spaltmeter om detta, men kortfattat är det enormt viktigt att kika runt på nätet och ta referenser innan man slår till. Det finns mycket skräp där ute, även bland de lite större aktörerna. Det är stor skillnad på chip och chip och boxar är fultrim...