handdator

Visa fullständig version : Mini cooper s



Jimboo1111
2016-01-30, 21:37
Hej alla . Jag är ny här..

Min syrra har en cooper s som de händer saker hela tiden me..

Dem har köpt den ny och är första ägaren..

Bilen har gått 6000 mil.


Detta har dem fått byta: bromsar runt om,samt nya bromsok. Spolar pump till bakrutan . Nya däck..

Och nu bränsle tanksfel när den visar tre sträck så är det soppa torsk.
Och nu har det blivit turboras.


Körs snällt och väldigt sällan. Har läst att turbon kan börja läcka vid olja in..


Vad kommer det att kosta att laga minin. Sist gick de på 25000kr.

Dem är inte impade av minis kvalitet direkt..



Tycker ju att turbon borde hålla betydligt längre.

Och hur fixar man tank mätaren ? Jordfel?

Med vänlig hälsning,

Johan W
2016-02-02, 18:35
Vet en som bytte bort sin 7-serie för att den strulade och skaffade en Mini istället, kört 3år och varit helt felfri så det finns nog måndagsex av alla bilar, Mini är kanske inte den mest felfria bilen men jag har haft 4stycken nu och inte haft några större problem.

Däck är förbrukningsvara så det är inget konstigt, skivbromsar kan börja kärva om man inte använder dom tillräckligt, inget som är typiskt för MINI, du skriver att bilen körs sällan och snällt så där har du nog svaret varför bromsarna började strula.

Verkar finnas en del om Turboras, t.ex. denna länk
http://sportmotoring.net/mini-cooper-turbo-failure-is-avoidable.html
Ingen lösning men en förklaring varför den kan uppkomma

Här är lite läsning om vad som kan vara problem med tankmätaren också´
http://www.northamericanmotoring.com/forums/r56-hatch-talk-2007/283858-fuel-gauge-4-bars-out-of-gas.html

mopack
2016-02-18, 06:39
Hej,

Bensinmätaren verkar ju som att den inte är riktigt frisk. Har du kollat flöttören (stavning?) ? Ger den rätt ström från mätaren?

Angående turboras så är det jättesvårt. Det kan ha hänt vid förra ägaren som kört som en galning. Låter din familj bilen stå och vila sig i 30sekunder-1 minut efter körning? Är det något hål vid insuget som släpper in smuts som kan döda en turbo? Har du kollat så att den inte gått utan olja? Hur ser luftfiltret ut? Kolla gärna upp om det är impellern, kompressorn eller lagerras. Att diagosera ett turboras utan mer info är som att försöka svara på en fråga att min bil funkar inte utan mer info :) Lycka till och återkom gärna med mer info så ska vi se om vi inte kan hjälpa dig.

Angående forumet, ja tyvärr är det rätt så dött här inne. Miniägare i Sverige verkar inte mecka mycket själv. Det är mer *puts än skjuts* som visa säger här. Personligt änskar jag att det fanns lite mer banförare här, finns i princip aldrig Mini på banträffar tyvärr.

Mvh / Alex