handdator

Visa fullständig version : Occasion: Träffa Marc Lengning, Head of MINI Brand Management.



Fredrik
2015-10-09, 08:02
Jag träffade Marc Lengning, Head of MINI Brand Management, MINI HQ, på IMDE F54 Clubman. Marc är här större delen av oktober och en dryg vecka in i november men far hem till München då och då. Marc är en trevlig kille med intresse för MINI och dess entusiaster MINIacs. Vi talade en del om MINIs olika aktiviteter, bl a MINI United. Det har ju inte varit något United sedan 2012, men världens MINIacs är inte bortglömda kan jag säga! De har en del idéer om olika typer av events, inget är beslutat ännu men mer info kommer så småningom.

Jag frågade Marc om han inte ville komma med NMCS på något event och han konfirmerade att han trodde sig ha tid sin sista vecka i Stockholm, vilket blir första veckan i November. Oklart hur mycket tid Marc kan ha, han återkommer med besked till mig ungefär en vecka innan (slutet av oktober) varför jag ej ännu spikat om det blir en MINI Run eller en middag på kvällen.

Detta är bara en första heads-up för att informera er om att ett event kan vara på g första veckan i november. Liksom IMDE blir detta lite unikt då vi kommer ha med oss en person från den inre kärnan från MINI HQ.
Om några är intresserade av att träffa Marc hojta till så jag vet hur jag ska planera inför detta. Så snart jag fått ett datum av Marc återkommer jag med mer info.

MrCooper
2015-10-09, 11:54
Och så till 10.000 kronors frågan.......

Blir det i samband med en helg??

Fredrik
2015-10-09, 12:16
Och så till 10.000 kronors frågan.......

Blir det i samband med en helg??

Jag ska försöka styra det så men Marc har såklart sista ordet beroende på när det passar hans kalender.
Mailar över mitt kontonr inom kort kompis :)

Hobbe
2015-10-12, 12:29
Jag kan inte medverka, men du kan ju ställa min fråga till honom.
När ska MINI damma av de vackra R50/52/53 pressformarna, och presentera en riktig motor (dvs minst 300 PS)? :D

Fredrik
2015-10-12, 14:31
Jag kan inte medverka, men du kan ju ställa min fråga till honom.
När ska MINI damma av de vackra R50/52/53 pressformarna, och presentera en riktig motor (dvs minst 300 PS)? :D

Noted (sen om jag får ett svar återstår att se).

Fredrik
2015-10-31, 20:28
Marc hörde av sig igår och meddelade att han återkommer till mig på måndag. Ni som har tid och lust att träffa en av de högst ansvariga från MINI HQ i München bör göra er redo för något kommande vecka.
Oklart just nu om det blir en dagstur med våra MINIs till helgen eller om vi äter middag (till självkostnadspris) under veckan, det är Marcs schema som styr detta.

Återkommer så snart jag kan med besked om tid och plats och hur och vad 8)

Fredrik
2015-11-04, 06:08
Det lutar just nu mot en lunch på söndag någonstans utanför Stockholm. Om någon vet med sig att de önskar följa med mig hojta till.

Fredrik
2015-11-05, 20:30
Fick just besked av Marc att schemat komprimerats. Det kommer en specialgrupp från München just på söndag varför jag måste ställa in detta event tyvärr, men på lördag kör Hans-G en tur (se separat tråd).

Det som är bra trots att det inte blir något på söndag är att Marc önskar hålla kontakten med mig och att han sätter stort värde på inputs om kommande större MINIevents som är på planeringsstadiet.
NMCS har i och med detta nu något som jag velat se i flera år, nämligen kontakt rakt in i MINI HQ i München.