handdator

Visa fullständig version : R56 JCW :: 2011 MINI R56 John Cooper Works



David
2015-10-05, 10:14
R56 JCW :: 2011 MINI R56 John Cooper Works (2015-10-05 11:14:47)

David
2015-10-05, 10:41
Hej, David heter jag, 30 år och bor i Örebro och är äntligen tillbaka i en MINI igen.

Jag har tidigare ägt en Clubman Works, men tyvärr så fick jag inte ha den ifred utan en pyroman brände ner den och en massa andra bilar på gatan för ungefär ett år sedan.
13369

Men nu har jag som sagt äntligen köpt en works igen. Denna gång blev det en R56a från 2011.
Tanken är att foilera taket och även ändra om interiören då den är väldigt röd och jag är inte så förtjust i rött och min sambo än mindre :)

Jag har även beställt coilovers från Bilstein (B14) dels för att få ner bilen lite närmare marken så det slipper se ut som en SUV och förhoppningsvis få ännu bättre väghållning.

Fälgarna som sitter på kommer få sitta tillsvidare. Och till nästa säsong så sätter jag nog på sommardäck på mina överblivna R112 fälgar från clubmanen.

Jag ska försöka ta lite bättre bilder så fort jag har tid.

Deeman
2015-10-08, 15:55
Kul!
Välkommen tillbaka!

Fredrik
2015-10-08, 17:27
Välkommen tillbaka David 8)

Hagatorpet
2015-10-09, 07:05
Tragiskt med den gamla men nu är ju ordningen återstäld igen
Välkommen tillbaka, :)

David
2015-10-11, 20:49
Tack för välkomnandet! Ja det var verkligen tragiskt med den förra bilen.

Som jag sagt tidigare så är inte rött en favoritfärg och tanken har hela tiden varit att byta ut det röda. Jag har nu köpt äkta alcantara som jag har tänkt att klä in armstöden och color linen över handskfacket och vid nyckeln. Jag har inte sytt sen syslöjden men tänkte att det kunde vara kul att ge det ett försök, alltid lär jag mig något av det.

Jag började med armstöden då de är absolut enklast att ta bort.
Jag började med att tejpa dom för att skapa ett mönster till alcantaran.
13373

Jag ville dela tyget i två delar och sy ihop det med en fransk dubbelsöm därför är möbstret i två delar
13374

Sedan var det bara att rita av mönstret och klippa ut det och sedan sy ihop det
13375

Och slutligen så klistra jag fast det på armstödet
13376

Och så här blev det i bilen
13377

Resultatet blev inte riktigt så bra som jag hade velat så jag kommer nog göra om det senare nu när jag har provat en gång. Jag behöver låna en bättre och starkare symaskin än den gamla Huskvarna som vi har :)
Då tyget är så tjockt så var det svårt för maskinen att orka, så den matade lite dåligt vilket syns på slutresultatet iform av ojämna och krokiga stygn.

Så till instrumentpanelen så blir det att låna en bättre maskin. Men armstöden får duga sålänge.

de röda plastdetaljerna tänker jag att jag ska foilera.

Men före det blir det nog att montera Bilstein coilovers som lär komma vilken dag som helst nu :)

nize
2015-10-12, 08:57
Så jäkla gött att du har Mini igen David! Ser fram emot att åka i karavan på diverse träffar med dig i framtiden!
Som andra sagt (och jag också flera gånger), riktigt tråkigt med Clubmanen som var en av dom finaste Minis jag sett. Är dock övertygad om att den här kommer bli minst lika fin även om du säger att du ska ta det lite lugnt med den ;) Tycker armstöden blev riktigt bra, imponerad!

David
2015-10-25, 20:18
Nu har jag äntligen monterat bilstein b14 coilovers så nu ser det inte ut som en SUV längre :)

13437

Jag ska dock justera höjden lite och även cambern men monteringen tog lite längre tid än jag tänkt så gav upp för idag :)