handdator

Visa fullständig version : Däck/fälg Mini F56, Cooper SD



jbergin
2015-09-29, 15:51
Hej alla,

En Gröngöling här, hämtade Minin i fredags och behöver såklart köpa vinterdäck. Men vad är det egentligen för ET som behövs? Helst skulle jag vilja ha plåtfälg (16", finns det ens?) men det verkar knepigt att få tag på. Och om man nu får önska vill man helst ha direktanpassade fälgar utan en massa adapters.

Någon bland kompetensen som har erfarenhet av icke original-fälgar till F56 (SD)?

Många tack!


/Johan

Hobbe
2015-10-05, 09:39
Om jag inte har fel för mig så kan du titta i förarmanualen för att få redan på vilka fälg/däckdimensioner inkl. ET som passar.

BADaniel
2015-10-05, 19:01
Den nya Minin har 5/112 och et runt 45. Navhålet är 66,56.
Exakt samma som till många audi så det finns en uppsjö med fälgar som passar.
Borde funka med plåtfälgar men det vågar jag inte lova...


Skickat från min D6603 via Tapatalk

Scitz0
2015-10-06, 22:43
Kan tillägga att merparten av fälgarna som levereras har en bredd på 7" och ET54 med något undantag där det ligger på ET45.
Med detta sagt så med en ET på 54 med denna bredd gör att fälgen hamnar en bra bit innanför hjulhuskanten vilket jag personligen inte tycker är något vidare snyggt. Så därför har jag nu precis skaffat spacers till mina JCW fälgar på 10mm fram och 15mm bak för att göra så att de ligger "snyggare" i mitt tycke. Gör stor skillnad.

Så ska du köpa tredje parts fälgar satsa på en ET något lägre än orginal så de ligger längre ut, ca 40-45. Mitt tips iaf.

jbergin
2015-10-07, 19:29
Tack, jag behöver alla tips jag kan få. Jag måste köpa däck liksom... :)