handdator

Visa fullständig version : Funderingar kring r55/r56



David
2015-09-14, 11:10
Hej, det har nu gått ungefär ett år sedan någon bestämde sig för att elda upp min clubman och några flera bilar på gatan. Det börjar bli olidligt att vara utan MINI och jag har därför börjat leta lite.

Men jag har lite funderingar och tänkte bolla lite med er.
Jag har inte bestämt mig om jag ska kika på clubman eller hatchen, jag var väldigt nöjd med clubmanen och den är ju lite mer praktiskt, men jag tycker nog att hatchen är snyggare.
Så är det någon som haft båda och kan berätta lite vilken ni föredrar och varför.

Sedan funderar jag på facelift eller inte, vad jag har förstått så är det lite tystare i kupén i faceliften tackvare mer ljuddämpning, anser ni att det är tillräckligt stor skillnad för att det ska vara värt att satsa på en faceliftad version?

Fredrik
2015-09-14, 12:14
Jag har rattat runt i båda. Tidigare hade jag en R56 S -07, och nu kör jag en R55 S -12. Jag tycker det stämmer det du säger om att hatchen är något snyggare men Clubbien mer praktisk.
Provkör båda varianterna och fundera därefter på vad du prioriterar. Jag tycker båda versionerna är intressanta var för sig.

Faceliften innebar lite förbättrade detaljer, främst på motorsidan men även lite exteriört samt interiört. Ljudnivån kan jag inte uttala mig om dessvärre.

Kika runt, åk och provkör, dregla lite - en spännande tid framför dig innan beslutet kommer :D

David
2015-09-14, 14:13
Tack för svar Fredrik!

Får prova och fundera mig fram ang. r55/r56 :)

Funderar mest på en jcw igen, och då kom inte N18 motorn förens mitten av 2012 och interiört så är det ju klart snyggare med det svarta på stereon osv.
Tänkte mer om det var någon skillnad rent ljudligt, men inte om du direkt har tänkt på det så gissar jag att det är försumbart :)

Ja det får bli nån runda och jämföra jcw mot cooper s också, då jag inte har testat S:en. Spännande tid minst sagt :)