handdator

Visa fullständig version : Ta sig igenom torpedväggen på Mini Cooper-04



Hupe
2015-07-28, 11:14
Hej...

Tänkte förbereda frugans Mini inför vintern och montera en kupevärmare. Är det någon som vet hur man tar sig igenom torpedväggen på enklast sätt? Jag har för mig att jag läst en tråd där det fanns bild på en genomföring under handskfacket, men jag kan inte hitta den nu.

Någon som kan hjälpa mig?? :confused:

/ Peter

MrCooper
2015-07-28, 13:10
Kan du inte se något täcklock som vätter mot kupén om du kollar under huven?

Muskelmuschen
2015-07-28, 13:37
Hej...

Tänkte förbereda frugans Mini inför vintern och montera en kupevärmare. Är det någon som vet hur man tar sig igenom torpedväggen på enklast sätt? Jag har för mig att jag läst en tråd där det fanns bild på en genomföring under handskfacket, men jag kan inte hitta den nu.

Någon som kan hjälpa mig?? :confused:

/ Peter

Om du öppnar luckan där säkringarna sitter vid passageraren, bör du kunna se torpedväggen mot motorhuven, där kopplades mina kablar från batteriet till slutsteget iaf!

Hupe
2015-07-30, 16:59
Hej igen...

Tack för tipsen :D

Mina säkringar sitter på förarsidan och där ser det tajt ut att komma in med någon kabel. I motorrummet bakom batteriet och bromsoljebehållaren finns ett litet hål i torpedväggen, men det verkar inte leda någonstans? Har tagit en bild som visar hur det ser ut. Några andra idéer?? :confused:13092

Pierre M
2015-07-30, 19:09
finns en gummigenomföring om man tar bort plastkåpan och torkararm på förarsidan med olika storlekar för kablar.