handdator

Visa fullständig version : Köpa vägassistans



Jaguaren
2015-06-17, 20:25
Hallå
Jag är nyfiken på vilken vägassistans ni har till er bil, om ni nu har någon.
Jag fick erbjudande idag från Solid försäkringar om vägassistans i ett år för 297kr. Någon som har erfarenheter av detta bolag?

Jag har hört av en del folk och även läst att Assistansbolaget med kontor i Helsingborg skulle vara det bästa. Någon som håller med om det.

Ha det Blått !
Glad Midsommar på er alla, min blir mindre glad då jag blev uppsagd från mitt jobb idag.

Skicka gärna ett pm om ni vet någon som kan erbjuda mig ett nytt jobb i Malmöområdet.

Mange249
2015-06-17, 21:43
Jag har inte nappat på nåt av dessa erbjudanden om assistansförsäkring. Falck ägnar sig närmast åt hemfridsbrott när de skickar ut samma erbjudande om och om igen. Kommer faktiskt ringa och kräva att detta upphör... Min erfarenhet är att den försäkring som ingår i vanliga bilförsäkringen räcker bra.

Beklagar beskedet om jobbet. Det löser sig alltid, men det är inte snällt av din arbetsgivare att meddela detta inför midsommar och semesterperiod...

MrCooper
2015-06-19, 06:46
Hallå
Jag är nyfiken på vilken vägassistans ni har till er bil, om ni nu har någon.
Jag fick erbjudande idag från Solid försäkringar om vägassistans i ett år för 297kr. Någon som har erfarenheter av detta bolag?

Jag har hört av en del folk och även läst att Assistansbolaget med kontor i Helsingborg skulle vara det bästa. Någon som håller med om det.

Ha det Blått !
Glad Midsommar på er alla, min blir mindre glad då jag blev uppsagd från mitt jobb idag.

Skicka gärna ett pm om ni vet någon som kan erbjuda mig ett nytt jobb i Malmöområdet.

Trist med ditt jobb, men som Mange skriver så har detta en tendens att lösa sig och ofta går man stärkt ur situationen. Men jag vet att det just nu känns tungt, framförallt inför semesterperioden. Håller tummarna för dig.
Gällande assistansen så är båda mina bilar yngre än 5 år vilket gör att jag har MINI assistans på dem. Har aldrig tecknat någon separat assistansförsäkring.