handdator

Visa fullständig version : Coilovers! vibrationer :(



gladarn
2015-06-03, 20:23
Hej! monterade coilovers i helgas och efter detta fick ja väldiga vibrationer! är det väldigt vanligt på mini att man får det via drivaxlarna efter att man sänkt! (kör väldigt lågt)
skulle det försvinna efter att man köper nya drivaxlar?
något mer som kommer ta stryk?

Muskelmuschen
2015-06-03, 20:35
Har du gjort en hjulinställning efter säkningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

gladarn
2015-06-03, 20:46
Nej det har jag tyvärr inte gjort än! blir nu på fredag eventuellt!


Har du gjort en hjulinställning efter säkningen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fräsen
2015-06-03, 21:11
Hej!

Det är ett välkänt fenomen. (Även på andra bilar med framhjulsdrift) Tricket är att försöka hitta en optimal nivå (sänkfjädrar på ca 30-35 mm brukar funka hyfsat. Även om det kan förekomma små vibrationer vid gaspådrag på höga växlar ;(

Det är en trist begränsning ... Och svårt att lösa

gladarn
2015-06-03, 21:31
Tack först och främst tacka för sjukt snabba svar!

får testa att höja den imorgon och testa om de blir bättre! men vill tyvärr inte köra så, så eventuellt får de bli nya drivaxlar och kanske ställbara topplagringar! någon mer som kör/kört ca 60-65mm längre än orginal! vibrationerna upphör vid 60km/h
måste försöka hitta en lösning helt enkelt =)

mvh Gladarn


Hej!

Det är ett välkänt fenomen. (Även på andra bilar med framhjulsdrift) Tricket är att försöka hitta en optimal nivå (sänkfjädrar på ca 30-35 mm brukar funka hyfsat. Även om det kan förekomma små vibrationer vid gaspådrag på höga växlar ;(

Det är en trist begränsning ... Och svårt att lösa

Muskelmuschen
2015-06-04, 07:23
Tack först och främst tacka för sjukt snabba svar!

får testa att höja den imorgon och testa om de blir bättre! men vill tyvärr inte köra så, så eventuellt får de bli nya drivaxlar och kanske ställbara topplagringar! någon mer som kör/kört ca 60-65mm längre än orginal! vibrationerna upphör vid 60km/h
måste försöka hitta en lösning helt enkelt =)

mvh Gladarn

Jag sänkte min ganska nyligen ( se bilden i garagetråden för "Gördis" ) upplever precis samma som dig, dock gjorde jag en hjulinställning idag och upplever att det är mycket bättre nu. Lite vibrationer ( mycket mindre efter hjulinställningen) vid gaspådrag runt 40-60km/h men sen försvinner det helt!

/L-P


Skickat från min iPhone med Tapatalk

gladarn
2015-06-04, 20:17
Jag sänkte min ganska nyligen ( se bilden i garagetråden för "Gördis" ) upplever precis samma som dig, dock gjorde jag en hjulinställning idag och upplever att det är mycket bättre nu. Lite vibrationer ( mycket mindre efter hjulinställningen) vid gaspådrag runt 40-60km/h men sen försvinner det helt!

/L-P


Skickat från min iPhone med Tapatalk



Tjoo! hoppas dom hör av sig imorgon när ja kan få in bilen på hjulinställning! ska kolla så att inte drivaxeln bottnar i inre drivknuten på högersida där vibrationerna kommer ifrån! kommer med svar direkt ja fått iordning på det! prata med en ifrån norge på garaget.org och han hade samma problem men körde ändå men skulle beställa förstärka drivaxlar ifrån någon motorsports sida!

Mvh Gladarn

David
2015-06-04, 20:26
Ev. blir det lite bättre vid en hjulinställning, men när du har sänkt så mycket så tror jag det blir svårt att få bukt på vibrationerna utan ställbara topplagringar.

Mik
2015-06-05, 21:23
Tror du sänkt för mycket! Kolla nedre A armen den ska peka nedåt mot hjulet! Tryck på däcket, vad ska en topplagring göra göra för skillnad? Glöm inte corner weight? Varför annars coilovers

DBerggren
2015-06-13, 14:21
Tack först och främst tacka för sjukt snabba svar!

får testa att höja den imorgon och testa om de blir bättre! men vill tyvärr inte köra så, så eventuellt får de bli nya drivaxlar och kanske ställbara topplagringar! någon mer som kör/kört ca 60-65mm längre än orginal! vibrationerna upphör vid 60km/h
måste försöka hitta en lösning helt enkelt =)

mvh Gladarn
Jag har också sänkt min med coilovers ca 50mm. Upplever också vibrationer mellan 40-60. Efter hjulinställning blev de bättre :) Men inte helt borta. Alla hjulvinklar inom tolerans. Men vill inte höja bilen och kör ändå [emoji41]

Försvinner vibrationerna om man byter drivaxlarna? Finns de några bättre än original? Min MINI hade bara gått ca 500mil när jag montera coilsen så dem var i stort sett nya [emoji3]

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

gladarn
2015-06-16, 18:57
är inne på samma linje! vill kunna köra lågt, har dock inte fått någon hjulinställning än dock! prata med en ifrån norge och de skulle finnas några motorsport's drivaxlar (förstärkta)! tror ja köper en ny då passagerar sidan vibrerar! runt 400kr ifrån england såg ja det fanns! helt överkomligt =)

DBerggren
2015-06-17, 21:57
är inne på samma linje! vill kunna köra lågt, har dock inte fått någon hjulinställning än dock! prata med en ifrån norge och de skulle finnas några motorsport's drivaxlar (förstärkta)! tror ja köper en ny då passagerar sidan vibrerar! runt 400kr ifrån england såg ja det fanns! helt överkomligt =)
Intressant, har du någon länk? [emoji3]

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

gladarn
2015-07-21, 17:52
http://www.driveshaftshop.com/import-axles/mini/mini-2001-2006-cooper-s-475hp-level-2-axles


Intressant, har du någon länk? [emoji3]

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

J_Lind
2015-09-14, 21:17
Kanon forum, fick mitt svar direkt :D