handdator

Visa fullständig version : Fundering kring själva Mini som produkt och koncept



Fräsen
2015-05-05, 11:05
Hallå!

Här kommer en fundering kring själva Mini som produkt och koncept. Vilket kanske borde vara riktat mot själva Mini Sverige.

Var nyligen på en flygplats utanför Södertälje där eventet Audi sport tour 2015 gick av stapeln. Vi fick bokstavligt tala köra skiten ut dessa TTs, S1, S3 Sedan, RS 4, S5, SQ5, RS 6 och RS 7. Med ledning av instruktörer så klart och olika körmoment. Jag vet ju att fler premiummärken har likande event för sina kunder.

Jag tycker att det är intressant att Mini som påstår sig vara ett livsstilsmärke inte anordnar event där man lär sina kunder hantera sin produkt till fullo. Helst då konkurrensen i "snabba hatchback " är stenhård och Minin släpar efter rejält när det gäller prestanda rakt fram och när det svänger.

Den S1 jag provade kändes betydligt snabbare och bättre att svänga med än min sänkta R56 Works;(

Är det någon som vet hur dom tänker??

Stephand
2015-05-09, 13:01
Delar din uppfattning och valde därför att köpa en M135i nu när jag skulle handla, Mini har sålt sitt arv tappat pengarna och glömt vad kunderna vill ha.
Nya JCW:n är ett tydligt exempel på det, tyvärr lång efter konkurenterna, må hända att många väljer att göra som jag och gå över till BMW och bli kvar i koncernen men det är lik f-b en tappad kund för varumärket.
Någon jämförelse mellan JCW och M135i tänker jag inte beröra här skulle bara bli löjligt, dom är inte i samma liga.