handdator

Visa fullständig version : Hjälp med lite broms mek.



Heken
2015-05-02, 01:43
Tjena, det är jag som rattade den mattsvarta Clubmanen när vi träffades den 26/04. Ni som var där såg att jag kan ha lite svårt med mekande och jag har fått tag på ett par JCW frambromsar från 2010 till ett bra pris. Dom borde sitta perfekt på min S. Eller?
Så jag undrar om det finns någon vänlig själ här som kan/vill/har tid/lust/plats eller ork att hjälpa mig med montering av bromsarna? Självklart är jag villig att betala lite, bara det inte kostar som på en verkstad. Vet nån om det bara är att byta mellan S och JCW bromssystemet direkt eller måste man anpassa det på något sätt? All hjälp uppskattas :D:D:D

Fräsen
2015-05-03, 20:03
Godkväll!

Är tyvärr ingen praktiskt lagd person. Men kan ge förslag på en bra och prisvärd MEK i stan som både jag och Björn P på forumet har nyttjat ett flertal gånger med god erfarenhet. Han är rätt van att skriva Mini och framförallt skruvar han på sin räser bil på fritiden. Så han gillar lite specialjobb.

http://www.autoservicebsb.se/hem



Fråga efter Kristoffer

-D

Hans-G
2015-05-03, 21:39
Srecko på ovanstående verlstad. som är Mekonomen-ansliuten, är bra att ha att göra med han också. Och kan MINI.

Och inte att förglömma: Vi har NMCS-rabatt på 15 procent här. Men då måste man vara medlem. Och det är man förstås. :)

Ligger mitt emot Radiohuset.