handdator

Visa fullständig version : R53 gp



Flameboy
2015-03-15, 04:42
Flameboy aka Ante B är på väg tillbaka in i MINI-träsket. Från R50 via BMW känns GP som det naturliga steget. Haft lite kontakt med Björn P (numera R) som sa åt mig på skarpen att köpa en på stört! Har suttit och dreglat över 1839 på blocket ett tag, men så tänkte jag att jag skulle kika in på gamla forumet innan köp... och tur var väl det! Där hade jag kunnat slösa bort en helg på en Skåneresa...

Så: Jag är ute efter en GP1. Gärna svensksåld med få mil... Affär innan sommarn.

ola
2015-04-13, 17:50
welcome back !

Flameboy
2015-05-02, 21:44
Ska väl berätta hur det gick... Var och provkörde GP1041 som är till salu på en bilfirma i Täby. Asså shit... mer kul än så får man nog inte med framhjulsdrivet. Sjukt fin i kurvorna och sticker iväg som en kanonkula efter dem! Men shit vilket torque-steer, man får hålla i sig för livet när det drar iväg. :) Jag får nog seriöst fundera på om det är verkligen är framkrafs jag ska ha...

...i framtiden. Vi bestämde oss till sist för att bo kvar i stan ett tag till. Inget hus = inget garage = ingen GP. (Ja, det finns garage i stan också, men det är ju löjligt vad dyrt det är). Så vi får se vad som händer. Men bilen kändes riktigt fin, om någon annan är ute efter en GP. Tack för alla råd!