handdator

Visa fullständig version : Sthlm Öst: Kakslottstur 15 mars 2015



Hans-G
2015-02-23, 01:26
Nu är det snart dags för den traditionella senvinterturen till Taxinge slott. Söndagen den 15 mars 2015 kör vi upp på planen framför slottet och hän-ger oss åt det digra utbudet på kak- och tårtdiskarna.. :lick:

Samling vid MINI/Bavaria i Solna kl 11 för avfärd ca 11.15. Anslutning kan ske vid Statoilmacken mittemot Ikea/Heron City runt 11.30. Anmäl i förväg om du tänker vänta in oss andra där, genom ett inlägg eller sms till 070 569 10 70. Glöm inte skriva i sms:et vem du är.

Efter att tagit rakaste vägen från Gårdsvägen via Haga Norra och Eugeniatunneln raka spåret på E4/E20 till Hallunda. Där tar vi in på gamla Södertäljeväge , kör genom Södertälje och sen någon mil till på forna riksväg 6, Gamla Strängnäsvägen. Vi svänger av mot Taxinge, där Kakslottet välkomnar.

Berätta gärna i ett inlägg här i tråden att du tänker dyka upp.

Välkomna till årets premiärtur i Stockholm/Öst!


Deltagare (lista upprättad 12 mars);
Pierre M
Göran Berntling
Mr Clubman (prel)
joho45 (prel)
Fredrik
Team Factory
Hans-G (troligen utan bil)

Hans-G
2015-03-04, 10:47
Uppslukas nu inte bara av stora evenemang som NMCS Track Day Arlanda i augusti eller träffen i Trollhättan/Vårgårda utan häng med på "det lilla" också - små men trevliga arrangemang som lättar upp vardagstillvaron. Turen till Kakslottet i Taxinge var uppskattad förra året. Nu är det dags igen.
Välkomna!

Fräsen
2015-03-05, 10:02
Hallå½

Om vädret och väglaget är bra hoppas jag kunna deltaga på din fantastiska tur½ ... (Har ju bara sommardäck).

Pierre M
2015-03-05, 18:35
Kommer med eller utan MINI, beror på väder och om jag skruvat ihop den tills dess.

Göran Berntling
2015-03-06, 08:16
Som nybliven Miniast så låter det kul att träffa likasinnade över lite kakor. Tar med frugan.

Hans-G
2015-03-06, 09:21
Vad trevligt, Göran, att du och frun kommer!! Och givetvis också att Fräsen och Pierre dyker upp. Om väderläget avgör så tror jag att vi får god anslutning kommande vecka. Barmark (näst intill) och sommarväglag på dagarna är ju kanon så här års.
Alla är välkomna - både medlemmar och ni andra!

Mr Clubman
2015-03-06, 17:05
Hallo Hans-G

Kanske dyker upp, en kaka skulle ju sitta fint!

joho45
2015-03-06, 17:34
Jag kanske kommer med!
Om inte jobbet hindrar mig :/

Fredrik
2015-03-07, 06:00
Det som tidigare såg ut att hindra mg från deltagande kanske inte hindrar mig så om inga hinder dyker upp på vägen sadlar jag min ädle springare och ger mig ut i trafiken med mina MINIkompisar.
På ren svenska: jag dyker med största sannolikhet upp :)

Hans-G
2015-03-07, 09:35
Det som tidigare såg ut att hindra mg från deltagande kanske inte hindrar mig så om inga hinder dyker upp på vägen sadlar jag min ädle springare och ger mig ut i trafiken med mina MINIkompisar.
På ren svenska: jag dyker med största sannolikhet upp :)
Nämen vad kul, Fredrik! "Största sannolikhet" är bättre än "troligen", men jag hoppas att alla här ovan dyker upp, och fler därtill. Schysst väder verkar vi få.

Hans-G
2015-03-08, 16:48
En futtig vecka kvar :D

Men tyvärr blir det väl inte lika varmt som idag. Såg minst tio nercabbade bilar i city idag, fast ingen MINI.

Hans-G
2015-03-09, 11:30
För att det inte ska ske någon förväxling med en tidigare kakslottstur (fast läs gärna gamla positiva omdömen i tråden från 2012) så påminner jag om att det snart är dags för årets upplaga. :)

Fredrik
2015-03-10, 08:39
Kaksuget bara ökar och ökar, funderar redan på vad man ska välja för något bland allt gott :lick:

Justerade också rubriken från 2016 till det lite mer realistiska 2015 ;)

Fredrik
2015-03-11, 10:17
Snart dags. Jag har bestämt mig för att undvika det som påminner om vardagen. Sålunda kommer jag icke att selektera Dammsugare bland allt gott :)

Deeman
2015-03-11, 11:28
Är oxå sugen på att hänga på men får se om jag lyckas ordna nån bil..[emoji16][emoji594][emoji100]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hans-G
2015-03-11, 17:35
Är oxå sugen på att hänga på men får se om jag lyckas ordna nån bil..[emoji16][emoji594][emoji100]

Det klart att du fixar det! Den här gången är ju dessutom misstaget att välja fel söndag eliminerat. :D
Välkomna!

Fredrik
2015-03-12, 15:01
Nåddes av glädjande besked från Ingela (Team Factory): de deltar i turen på söndag :happy:
Hans-G, snart dags för en deltagarlista kanske :cop: ;)

Hans-G
2015-03-12, 16:52
Nåddes av glädjande besked från Ingela (Team Factory): de deltar i turen på söndag :happy:
Hans-G, snart dags för en deltagarlista kanske :cop: ;)
Deltagarlista i inlägg #1 - som begärt.

Fredrik
2015-03-13, 04:51
Deltagarlista i inlägg #1 - som begärt.

Lysande som alltid Hans-G :happy:
Snart bara 48 h kvar till Cake-off (tack David för påpekandet via FB :D )!

Luc!fear
2015-03-13, 05:36
Min Jobbarhelg, har ofta den oturen när det händer något roligt...

Skickat från min Samsung Note Edge

Hans-G
2015-03-13, 08:48
I ett mejl till Taxinge Slottscafé har jag bett om lov att vi får köra upp och ställa oss vid flyglarna framför slottsbyggnaden. Jag fick detta svar:

Hej!

Vad trevligt att ni har en sådan återkommande utflykt. Ni är så välkomna. Vi kommer att ha utemöbler framför slottet eftersom det har varit så fint väder och det hoppas vi det blir på söndag också och vill inte att cafegästerna ska störas för mycket. Det kan tänkas att det står möbler och andra saker utanför flygeln så att det inte går att stå där, men ni får gärna parkera på gräset på båda sidor utefter uppfarten till slottet.

Varmt välkomna och vi hoppas på en solig dag.

Med vänlig hälsning

Eva Råberg

Fredrik
2015-03-13, 14:43
Vädret ser ut att bli ok, kanske inte läge för flip-flops och shorts men ändå - solbrillor på 8)

12804

Fräsen
2015-03-14, 18:40
Hej!

Måste tyvärr ställa in ... Har fått så djäkla ont i ryggen så jag inte kan sitta ;( så typiskt

Fredrik
2015-03-14, 21:43
Trist Daniel, krya på dig så du kan haka nästa gång.

Om mindre än en halvtimme är det mindre än tolv timmar kvar till kl 11:00 och rendez-vouz utanför MINI i Solna.
Vem har renast bil, vem åt pizza till middag igår, vann rätt låt, är det bäst ljud från Akrapovic system eller ska man semestra i Säffle?
Dessa diskussionsämnen och några till blir det förmodligen imorgon om jag inte misstar mig. Väl mött för en solig dag i glada MINIsters lag. Hans-G som anordnar färden ska dessutom prova att köra en Jon-Henrik till kaffet :D

Hans-G
2015-03-15, 08:32
En och en halv timme kvar! Välkomna, alla, oavsett om ni hört av er innan! En läcker dag utlovas! :)

Deeman
2015-03-15, 08:34
Halloj!
Jag å jr skulle kommit dock i en lånad Pol(i)o gti
Men hinner inte hem till ett par visningar jag bör gå på mellan kl 13-14..
Så på återseende när lägenheten är köpt.
Hoppas ni kommer få en grym dag!



Sent from my iPhone using Tapatalk

Hans-G
2015-03-15, 08:47
Tack för beskedet, Martin, även om det var tråkigt att ni inte kommer! På återseende senare i vår!

Hans-G
2015-03-15, 18:54
Tack till er i det lilla gäng som var med till Taxinge och där fick uppleva en skön vårdag. Uppåt ett tiotal grader och en bara lätt beslöjad sol var kanon när vi utomhus njöt av mackor, tårtbitar och kondisbitar av fantastisk kvalité. När man hänger sig åt det som är producerat i Kakslottet kan man inte bli annat än nöjd (kanske för säkerhets skull ska avstava hän-ger så ni hänger med :))

Det var ju extra kul att Göran med familj var med på den lilla turen. Även om döttrarna kanske inte lockas med så tror jag vi får med oss Göran med fru fler gånger. Nästa gång räknar jag med - och hoppas - på fler deltagare. Då är det dags för vår klassiker Södertörn Run. Räkna med att det blir av 19 eller 26 april.

Igen: Tack för idag, ni tappra!

Fredrik
2015-03-15, 21:17
Tack för trevligt arrangemang Hans-G, det var mycket skoj att träffa gamla och nya MINIvänner :happy:
Det var svårt att väja bland alla 998 sorter (eller nåt), klart är att Taxinge slotts utbud är lite av en motsvarighet till namnet på vårt bilmärke :D

Björn P
2015-03-16, 09:53
Hallå nu vill vi se bilder! :)

Fräsen
2015-03-16, 15:17
Ha ha Björn minisuget verkar börja bli påtagligt... Du får väl ut och köra min så lite som jag åker;)

Göran Berntling
2015-03-16, 19:20
Tack för en trevlig tur till Taxinge!

Tjejerna tyckte det var kul. De har varit med på flera bilevent med Alfa Romeo och Porsche klubbar. Så jag kan säkert få med dem flera gånger, vi får se. :)

Var tvungen att avvika på hemvägen vid Enköping, då jag hade lite bråttom hem.
Här kommer lite bilder.

Dessa ligger efter:
12807

Snyggt uppradade utanför slottet:
12808

Björn P
2015-03-18, 14:25
Ha ha Björn minisuget verkar börja bli påtagligt... Du får väl ut och köra min så lite som jag åker;)

Ha ha. Jag kan absolut tänka mig att rensa förgasaren eftersom din mest står och blänker. Herregud vilken puts du har på bilen. Den är ju finare än nyskick. :)