handdator

Visa fullständig version : NMCS Track & Social event 2015 - Diskussioner



MrCooper
2015-02-21, 08:20
Här kan vi posta frågor och annat gällande träffen! :p

Fredrik
2015-02-21, 12:38
Wohoo :steering:

Arlanda Test Track 1 väntar på oss 1/8 8)

12757

Fredrik
2015-02-22, 07:49
I videoklippet nedan demonstrerar Fredrik Lestrup hur bansträckningen går på en del av Test Track 1 med sin modifierade R56 Challenge. Jag har talat med Freddan och han är intresserad av att komma och visa upp sin Challengeracer för oss.
Med lite tur kommer det även en R53 Challenge, möjlighet att bese två generationer tvättäkta Challengeracers på bana alltså 8)

http://youtu.be/frRZRPjFOFc

nize
2015-02-22, 08:42
Det här låter skitkul! Men jag förstår inte riktigt inlägget på Facebook. Ersätter det här träffen på Knutstorp? Synd isåfall, hade sett fram emot den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fredrik
2015-02-22, 09:14
Det stämmer Daniel att detta ersätter Knutstorp. Vi kunde inte garantera ett större deltagarantal och då tyckte MINI Sverige att kostnaden blev för hög.
Lyckligtvis har vi nu i samarbete med MINI Sverige tagit fram detta istället, och vi är övertygade om att deltagarna kommer att få en trevlig, intressant och spännande helg.
Mer info kommer inom kort.

Fräsen
2015-02-22, 18:38
Hej!

Jag tycker att det är fantastiskt att det blir något ;) event även i år. Kommer bli väldigt trevligt att träffa lite folk igen!

Bra jobbat ni som kämpar med alla event.

-D

Ace
2015-02-23, 13:03
Det här hoppas vi blir lika kul som Trollhättan/Vårgårda 2014. Det var en riktig höjdare!

Fredrik
2015-02-23, 15:16
Jag räknar kallt med herr Moberg den 1/8. Plocka med dig den vise från Visingsö också så blir det än roligare! Ni två borde ordna en revy med tanke på hur ont i magen jag hade på Visingsö av alla tokigheter :D

Fredrik
2015-03-01, 13:00
Rekar lite inför 1/8. Banan skymtar lite i bakgrunden.
Snart dags, wohoo :D

12763

Fredrik
2015-03-03, 09:43
Hotell prelbokat, 30 rum har reserverats för oss och mot slutet av veckan får jag en offert. Både familjerum, enkelrum och dubbelrum har lagts in i reservationen. Man får själv boka hos hotellet och får då uppge en kod som gäller enbart för oss.
Innan allt är klart och vi har fått den kod som behövs för att boka så avvaktar jag med att meddela plats utifall något skulle behöva justeras. Det ligger inom 20 minuters körtid från Arlanda så det är nära till baren när vi är färdiga med dagens övningar :beerchug:

Jag har även bett om ett mindre antal rum fredag till lördag om några utsocknes vill komma upp redan på fredagen. Eventuellt kan det vara en liten happening på fredag eftermiddag men inget klart ännu, hoppas att kunna ha den biten hyfsat klar under april.
Stay tuned guys!

EDIT: för senaste info kika in i infotråden.

Fredrik
2015-03-04, 19:23
Det verkar som att vi får med oss grillande proffskockar :galen:
Vår egen proffskock Gunnar kan eventuellt ta med sig någon kollega som sköter serveringen av lite gott grillat och det är ju inte fy skam att ha med sig på en bana, eller hur :D
Receptet (!) är väl beprövat då vi för några år sedan fick njuta av Rent a Chef's grillkunskaper när vi körde konbana på Lunda :lick:
Om det skulle bli pannkaka (!) av alltihop så kan Gunnar ha möjlighet att få en Foodtruck parkerad i depån så ingen deltagare behöver undra hur mat ser ut och smakar.
Mer info följer är ett populärt uttryck som lämpar sig för tryck även här :)

Fräsen
2015-03-05, 09:32
Roligast vore om "kocken" kunde ta med sin lilla mini-räser.... Har det ordnat sig med kopplingen och är den körbar?

Fredrik
2015-03-06, 11:03
Grillkock ordnad till banan! Gunnar tar med sig en kollega från Rent a Chef som står och grillar fläskkarré i baguette med hemlig sås till oss i depåområdet.
Till vegetarianer erbjuds beef jerk (sojabaserad produkt). Till barnen finns grillkorv.
Närmare anmälan för mat kommer lite närmare i separat tråd på forumet.

Fredrik
2015-03-07, 06:28
Som ni ser på bilden nedan finns det en bandel till vänster och en större asfaltsplätt till höger. Min förhoppning är att vi ska kunna få till både bankörning på banslingan och konbana (på den breda biten) samtidigt. Ytan finns.
Vår banmaestro Hobbe kommer upplysa oss om det upplägget funkar eller ej, men det är min förhoppning i alle fall.
Grillplatsen för Rent a Chef torde bli uppe på planen vid checkpoint-huset.

Det är lite elevation (höjdskillnader) så det är inte bara en platt bana som ni även ser i Youtube-klippet från Fredrik Lestrups R56 Challenge jag lade upp tidigare.
Konbanedelen är däremot platt som en landningsbana på Arlanda. Freddan säger att hela banan passar MINI som hand i handsken 8)

12782

MrCooper
2015-04-10, 13:37
Kort uppdatering.
Vi har nu varit i Stockholm och rekat. Haft möte med MINI Sverige samt Training Partner. Kan meddela att det känns väldigt bra, hoppas att vi kan presentera något mer konkret inom en inte allt för avlägsen framtid.

Fredrik
2015-04-10, 16:42
Det är en grymt häftig bana! Vi fick testa den i några varv och det gav mersmak kan jag säga :steering:
Fina faciliteter också.

Det här blir mer än MINI - det blir MEGA!

Hagatorpet
2015-04-13, 08:15
Banan är kuperad, krokig och känns ändå helt säker.
Finns också utrymme för att konbanan skall kunna bli något utöver det vi varit med om tidigare
Kommer finnas körningar och utmaningar för både den mer erfarene och vi som är nybörjare,

Boka in den1/8 i almenackan,
Eller gör som jag, kryssat för dagen före och efter också
Jäklar i min låda vad jag ser ifram emot NMCS Track & Social event

Somchie
2015-04-15, 16:52
Vilka från Väst kommer?

Fredrik
2015-04-17, 13:28
Det ser ut som att vi kommer börja helgen på fredag 31/7 med meet & greet vid den nybyggda MINI Black Box hos Bilia Group Segeltorp där MINIansvarige Erik Börnstedt tar emot oss. Mer info om tider och program följer inom kort 8)

Ace
2015-04-17, 16:50
Vilka från Väst kommer?

Jag räknar med att dyka upp.

bknu
2015-04-17, 20:47
Men är det några från norr som kommer?

MrCooper
2015-05-19, 10:25
Men är det några från norr som kommer?

Du kommer inte att bli ensam om du kommer!! ;)

MrCooper
2015-05-19, 10:27
Nu finns det info gällande hotell och uppsamlingsplats.

NMCS Track & Social event 2015 - INFO
http://www.miniclub.se/showthread.php?t=13359

Fredrik
2015-05-19, 11:51
Just bokat två nätter (fredag samt lördag) för att maximera umgänget med MINIfierade människor :D
Väl mött, snart dags :steering: :beerchug:

bknu
2015-05-19, 15:42
Du kommer inte att bli ensam om du kommer!! ;)

Jippi!

Kul att det börjar hända grejer. Förra årets träff i Trollhättan var riktigt bra. Det enda jag saknade var MINI-prylar till försäljning.
Vore kul med både merchandise och bildelar.

Även om ingen handlare tycker det är lönt att engagera sig så kan vi kanske ordna det själva. Alla har säkert några överblivna prylar i hyllorna. Jag är till exempel ute efter navkapslar till R84. Någon som har?

rajapruk
2015-05-20, 08:51
bokat tre nätter för hela familjen, fre-mån

Jaguaren
2015-05-20, 21:06
Stockholm, Fredag-Lördag och på Söndagen blir det en liten omväg till Åtvidaberg
för att se Sveriges bästa fotbollslag innan vi kör hemåt.

Ha det Blått !

Fredrik
2015-05-20, 21:30
Stockholm, Fredag-Lördag och på Söndagen blir det en liten omväg till Åtvidaberg
för att se Sveriges bästa fotbollslag innan vi kör hemåt.

Ha det Blått !

Vad kul Rickard, välkommen :happy:

TeamFactory
2015-05-21, 16:50
Vi kommer också - Såklart!

Fredrik
2015-05-21, 17:16
Vad skoj Ingela, vi börjar redan bli ett litet gäng.
Snart dags för en deltagarlista tror jag :D

:grupp:

Fredrik
2015-05-21, 17:42
Äsch, pardon my french men vad fanken - här är en lista på deltagare som jag vet kommer bo på hotellet hittills. Ett litet ? efter namnet betyder indikationer på deltagande men oklart antal personer per medlem.
Om ett litet slag kör vi en officiell lista, se denna som en startlista som kommer uppdateras allt efter anmälningarna kommer in.
Har jag uppskattat fel antal personer var god skäll på mig omgående så justeras det så snart jag har tillgång till data/iPad/iPhone 8)

MrCooper (Noel) m fam.
Hagatorpet (Owe)
Emilia (Kajsa)
Fredrik (Fredrik :blink: )
Rajapruk (Magnus) m fam.
Jaguaren (Rickard) x2
Bknu (Björn) ?
Team Factory (Ingela) x2
Tim x 2 (från Finland)
Peeter x 2 ?
Somchie (Daniel) ?
Ace (Robert)
Ola (Ola) ?
Deeman (Martin) ?

Fredrik
2015-05-31, 09:28
Fyll på listan allteftersom ni bokar hotellrum samt om ni bor en eller två (eller kanske t. o.m ) tre nätter.
Bankörningsanmälan kommer inom kort 8)

Fredrik
2015-06-03, 08:29
Glädjande besked från Tim, vår förste utländske deltagare. Han har nu bokat in sig på hotellet :happy:

Vis av tidigare erfarenheter kan det bli rush de sista veckorna inför träffen så boka NU för att garantera plats på hotellet:
ring 08-621 61 00 och uppge "New MINI Club Sweden" för att få ta del av priserna (per natt, inkl frukost).

Enkelrum: 700
Dubbelrum: 850
Trebäddsrum: 950
Fyrbäddsrum: 1.050

Väl mött!

Scitz0
2015-06-03, 09:50
Nya bilen ser inte ut att hinna komma innan detta event så kommer nog tyvärr hoppa över detta. För långt att köra utan egen mini även om det finns bilar att låna på plats och mini-vänner att snacka skit med.

Fredrik
2015-06-03, 15:08
Nya bilen ser inte ut att hinna komma innan detta event så kommer nog tyvärr hoppa över detta. För långt att köra utan egen mini även om det finns bilar att låna på plats och mini-vänner att snacka skit med.

Flyg upp till Arlanda då och testa en F56 JCW på bana - jag kan hämta dig på närmaste terminal 8)

Scitz0
2015-06-03, 19:05
Flyg upp till Arlanda då och testa en F56 JCW på bana - jag kan hämta dig på närmaste terminal 8)
Hehe... får fundera på det.

Fredrik
2015-06-04, 04:35
Hehe... får fundera på det.

Härligt Ola, då bestämmer vi att du kommer upp den 1/8 tycker jag :D

Fredrik
2015-06-06, 19:58
Fredrik Lestrup tog idag sin tredje seger i ADAC Procar som i helgen går av stapeln på Zolderbanan. Han leder nu serien med god marginal och kör en nästan identisk R56 Challenge för Team Dombek som han tar med sig den 1/8 till Arlanda Test Track.
Vill du kika lite närmare på den samt se när Fredde kör runt sin R56 Endurance kom till Arlanda 1/8. Med lite tur kan även en R53 Challenge dyka upp, alltså en fin möjlighet att få bese två generationers tvättäkta MINIracers.

Så här glad blev Fredde efter segern på Zolder:

12942

bknu
2015-06-06, 22:53
Fredrik Lestrup tog idag sin tredje seger i ADAC Procar som i helgen går av stapeln på Zolderbanan. Han leder nu serien med god marginal och kör en nästan identisk R56 Challenge för Team Dombek som han tar med sig den 1/8 till Arlanda Test Track.
Vill du kika lite närmare på den samt se när Fredde kör runt sin R56 Endurance kom till Arlanda 1/8. Med lite tur kan även en R53 Challenge dyka upp, alltså en fin möjlighet att få bese två generationers tvättäkta MINIracers.

Så här glad blev Fredde efter segern på Zolder:

12942

Jag håller tummarna för R53:an. Så jäkla cool.

Fredrik
2015-06-08, 13:59
Jag hoppas på att Fredrik (Lestrup) får med sin sponsors R53 Challenge. Den fick jag köra 2008 på Lunda flygfält där vi haft lite konbaneövningar tidigare. Grymt cool kärra!

12957

bknu
2015-06-08, 16:25
MrCooper (Noel) m fam.
Hagatorpet (Owe)
Emilia (Kajsa)
Fredrik (Fredrik :blink: )
Rajapruk (Magnus) m fam.
Jaguaren (Rickard) x2
Bknu (Björn) ?
Team Factory (Ingela) x2
Tim x 2 (från Finland)
Peeter x 2 ?
Somchie (Daniel) ?
Ace (Robert)
Ola (Ola) ?
Deeman (Martin) ?

Allright, nu är jag äntligen bokad och betald. Fredag - söndag 1 250 kronen.
Jag drog ut lite på tiden och funderade en gång extra.
Hotellet må ligga två minuter från Barkaby outlet men om jag inte är ute och cyklar så är det väl lika långt hit:

12959
foto: Anders Hild emar Ohlsson/ P4 Radio Stockholm
Den bilden skär fortfarande i hjärtat.

Matz W
2015-06-09, 14:09
Beställt rum,

Några frågor bara
kostar NMCS Track & Social event 2015 något?
behöver man någon typ av licens?
krävs hjälm?

Ser fram mot detta :D

Minid
2015-06-09, 16:36
Allright, nu är jag äntligen bokad och betald. Fredag - söndag 1 250 kronen.
Jag drog ut lite på tiden och funderade en gång extra.
Hotellet må ligga två minuter från Barkaby outlet men om jag inte är ute och cyklar så är det väl lika långt hit:

12959
foto: Anders Hild emar Ohlsson/ P4 Radio Stockholm
Den bilden skär fortfarande i hjärtat.

Vi hoppas att folk inte är lika heta på gröten vad gäller bilbränder ! ;) kul att du kommer björn,
mvh Björn ;)

Minid
2015-06-09, 16:39
Beställt rum,

Några frågor bara
kostar NMCS Track & Social event 2015 något?
behöver man någon typ av licens?
krävs hjälm?

Ser fram mot detta :D

Härlgt Matz!

Vi återkommer med svar på alla dina frågor snart ! : )

Fredrik
2015-06-10, 09:44
uppdaterad lista på hotellboende MINIacs, denna gång med konfirmerade MINIster. Anmäl dig i tråden här om du ska bo på Welcome Hotel samt antal personer och antal nätter. Bananmälan kommer separat inom kort.

MrCooper (Noel) m fam.
Hagatorpet (Owe)
Emilia (Kajsa)
Fredrik (Fredrik :blink: )
Rajapruk (Magnus) m fam.
Jaguaren (Rickard) x2
Bknu (Björn)
Team Factory (Ingela) x2
Tim x 2 (från Finland)
Peeter x 2
Ace (Robert)
Deeman (Martin)
Matz W (Matz)

MrCooper
2015-06-10, 19:55
Jag vill passa på att slå ett extra slag för detta event, framförallt för dig som aldrig kört på bana på grund av att du tyckt att det verkat krångligt, avancerat eller bara varit nervös för att "alla andra kör så bra".

Vi kommer att ha tillgång till en professionell instruktör och vi kommer att köra efter förmåga i omgångar.
Dvs, den som aldrig kört kommer att få köra i sitt tempo och den som är avancerad förare kommer att få möjlighet att putsa på sina färdigheter!

Ser fram emot att träffa er i sommar! :p

Jaguaren
2015-06-11, 19:53
Jag vill passa på att slå ett extra slag för detta event, framförallt för dig som aldrig kört på bana på grund av att du tyckt att det verkat krångligt, avancerat eller bara varit nervös för att "alla andra kör så bra".

Vi kommer att ha tillgång till en professionell instruktör och vi kommer att köra efter förmåga i omgångar.
Dvs, den som aldrig kört kommer att få köra i sitt tempo och den som är avancerad förare kommer att få möjlighet att putsa på sina färdigheter!

Ser fram emot att träffa er i sommar! :p

Jag hade verkligen sett framemot träffen och få testa min bil på en bana men tyvärr blir det inte så.
Nu är matchen Åtvidaberg-Malmö FF flyttad tiil Lördagen så det blir en Lördag med fotboll i Åtvidaberg istället för bankörning.

Ha det Blått !

Ace
2015-06-12, 07:14
Just bokat två nätter 31/7-2/8.
Vi ses!!

Fredrik
2015-06-12, 08:27
Just bokat två nätter 31/7-2/8.
Vi ses!!

Härligt Robban, görsköj :happy:

Fredrik
2015-06-12, 08:34
Aktuell hotell-lista per den 12/6:

MrCooper (Noel) m fam.
Hagatorpet (Owe)
Emilia (Kajsa)
Fredrik (Fredrik :blink: )
Rajapruk (Magnus) m fam.
Bknu (Björn)
Team Factory (Ingela) x2
Tim x 2 (från Finland)
Peeter x 2
Ace (Robert)
Matz W (Matz)

Det finns en del rum kvar. En månad innan, dvs den 1/7 släpps reservationen och om andra icke-MINIster bokar upp finns risken att du står utan rum.
Gör din bokning redan idag för att få en trevlig helg i glada MINIsters gäng.
08-621 61 00 är numret, uppge New MINI Club Sweden för vår reservation. Väl mött 8)

MrCooper
2015-06-12, 19:22
Underbart Robert!!

Fredrik
2015-06-16, 08:56
In med hotellbokningarna nu bara så rummen inte tar slut. Än finns det rum kvar.
En månad innan släpps reservationen med risk för att man får tälta...eller nåt.

08-621 61 00 - ring N U och uppge New MINI Club Sweden för att få ta del av vår reservation.
Skriv sedan en rad här i tråden så vi vet vilka som kommer med.
Så snart vi fått besked från de banansvariga återkommer vi med separat bananmälanstråd. Väl mött!

:grupp:

Fredrik
2015-06-16, 21:30
Y E S! Talade just med Fredde Lestrup och det ser nu verkligen ut som att vi får både en R53 Challenge och en R56 Challenge med oss!
Riktigt roligt att vi verkar kunna erbjuda er chans att få se två generationers MINI-ikoner samtidigt. Epic is the word of the day :D

Minid
2015-06-16, 22:14
Fan va grymt ! [emoji91][emoji44]

Fredrik
2015-06-17, 16:51
Här är race-ekipagen vi får beskåda :D

1298812989

Barracuda_82
2015-06-18, 09:35
Hi! I just registered on this forum because I found the announcement of this meeting and trackday via Google. My girlfriend and I are going on holiday to Sweden this year and I'd like to visit a Mini meeting/event. I can't really find if there are requirements like a club membership or something, but am I welcome to visit the event? And if so, how much is the entrance fee for the track and/or the event?

Fredrik
2015-06-18, 12:02
Johan, you are more than welcome to visit the event. You do not need to be a member to visit, but to drive on track.
MINIs / Minis only on track. If you just come to look it is free of charge.
We will get back shortly with info regarding costs if you want to drive on track.
Requirement: MINI or Mini.

If you have further Q's just post in here for a reply.
Welcome to the gang of Swedish MINIacs Johan.

Barracuda_82
2015-06-18, 12:18
Thanks for the welcome and super awesome that i'm welcome to come. We'll take the Mini to Sweden this year, so if I can get to the event it will be in the Mini.

Hopefully i can also drive on the track. I have had a lot of tracktime in my previous car (impreza), but since i've got the Mini only for 6 months I haven't visited a track with it yet. After the Sweden-trip i'll go to the Nurburgring for sure, but untill then I don't want to risk wrecking the car :)

This is my Mini. Hope you'll like it:

http://b1.img.mobypicture.com/d935ca35be006cf8cc2b0596c94b1955_view.jpg

Flemming
2015-06-18, 14:15
Jag hade ursprungligen inte planerat att delta i årets evenemang, men jag har nu ändrat mening. Därför har jag bokat rum på hotellet d. 31. juli - 2. augusti.
Jag ser fram emot att köra på Arlanda Testtrack 1 :gp:

/Flemming

Fredrik
2015-06-18, 15:30
Härligt Flemming 8)

Fredrik
2015-06-18, 17:25
Thanks for the welcome and super awesome that i'm welcome to come. We'll take the Mini to Sweden this year, so if I can get to the event it will be in the Mini.

Hopefully i can also drive on the track. I have had a lot of tracktime in my previous car (impreza), but since i've got the Mini only for 6 months I haven't visited a track with it yet. After the Sweden-trip i'll go to the Nurburgring for sure, but untill then I don't want to risk wrecking the car :)

This is my Mini. Hope you'll like it:

http://b1.img.mobypicture.com/d935ca35be006cf8cc2b0596c94b1955_view.jpg

It looks great Johan! If you want to participate in staying at our hotel you guys are also welcome to join in. Some people are staying from friday 31 July to sunday 2 August (or even monday 3/8 ) .
If you want to hang with some of the Swedish MINIacs just contact the hotel @ +46 8 621 61 00 and say you are with New MINI Club Sweden to be included in our booking. You will find the room prices earlier in this thread.
For further assistance post in here and we will help you with translations. You will be our second international guest as we have a participant from Finland (who originates from the UK) in Tim Williams (not related to the F1 team to my knowledge)!

Fredrik
2015-06-18, 17:29
Aktuell hotell-lista per den 18/6:

MrCooper m fam.
Hagatorpet
Emilia
Fredrik
Rajapruk m fam.
Bknu
Team Factory x2
Tim x 2 (från Finland)
Peeter x 2
Ace
Matz W
Flemming

Det finns fortfarande en del rum kvar. En månad innan, dvs den 1/7 släpps reservationen och om andra icke-MINIster bokar upp finns risken att du står utan rum.
Gör din bokning redan idag för att få en trevlig helg i glada MINIsters gäng.
08-621 61 00 är numret, uppge New MINI Club Sweden för vår reservation. Väl mött 8)

Barracuda_82
2015-06-18, 20:07
It looks great Johan! If you want to participate in staying at our hotel you guys are also welcome to join in. Some people are staying from friday 31 July to sunday 2 August (or even monday 3/8 ) .
If you want to hang with some of the Swedish MINIacs just contact the hotel @ +46 8 621 61 00 and say you are with New MINI Club Sweden to be included in our booking. You will find the room prices earlier in this thread.
For further assistance post in here and we will help you with translations. You will be our second international guest as we have a participant from Finland (who originates from the UK) in Tim Williams (not related to the F1 team to my knowledge)!

Thanks :) I don't think we'll be staying in the hotel also, but we'll try to be early on saturday. It depends on the track sessions. I subscribed on this thread, so I will not miss a post and when there's more info on the track sessions I'll make a plan.

Fredrik
2015-06-18, 21:04
Thanks :) I don't think we'll be staying in the hotel also, but we'll try to be early on saturday. It depends on the track sessions. I subscribed on this thread, so I will not miss a post and when there's more info on the track sessions I'll make a plan.

That's fine. As soon as we have received the info from the track guys we will post in here as well as in the Facebook page for the event. Did you join the "NMCS Social event & track day 2015" on FB tonight by any chance Johan?

Barracuda_82
2015-06-18, 21:25
Yes, that's me :)

Fredrik
2015-06-18, 21:28
Yes, that's me :)

Cool :beerchug:

MrCooper
2015-06-19, 06:37
Thanks for the welcome and super awesome that i'm welcome to come. We'll take the Mini to Sweden this year, so if I can get to the event it will be in the Mini.

Hopefully i can also drive on the track. I have had a lot of tracktime in my previous car (impreza), but since i've got the Mini only for 6 months I haven't visited a track with it yet. After the Sweden-trip i'll go to the Nurburgring for sure, but untill then I don't want to risk wrecking the car :)

This is my Mini. Hope you'll like it:

http://b1.img.mobypicture.com/d935ca35be006cf8cc2b0596c94b1955_view.jpg

You are more than welcome to join. Please spread with others if possible.
Cool car by the way!

Fredrik
2015-06-26, 07:56
Snart dags, den 1/7 släpps vår reservation vilket innebär att de rum som ej bokats är fria för bokning av andra hotellgäster än MINIacs.
Ta tillfället i akt och ring redan idag till Welcome Hotel på 08-621 61 00 och uppge "New MINI Club Sweden" för att få tillgång till vår bokning.

Varmt välkomna till en härlig helg i glada MINIsters lag!

:grupp: :grupp: :grupp:

Ace
2015-06-26, 19:22
Någon mer än jag som tänkt åka från Göteborg till Arlanda(Barkarby) på fredagen. Tänkte väl starta någon gång på förmiddagen. Hade varit kul om vi blev några bilar som körde tillsammans.

Har även bokat ett dubbelrum två nätter på Welcome Hotel. Om någon vill så kan ni få köpa in er på ena halvan av dubbelsängen.
P.s snarkare undanbedes då jag själv är snarkare och sover lätt och vill inte bli väckt! Hi hi *skämt*

Minid
2015-06-26, 21:02
jag och sambon åker upp på fredag eftermiddag, svågern åker upp tidigare, vill du haka på oss så åker vi runt 16 från göteet!

Fredrik
2015-06-26, 23:48
Bra Björn, misstänkte att du snart skulle göra din stämma hörd :D

Uppdaterad hotell-lista per den 26/6:

MrCooper m fam.
Hagatorpet
Emilia
Fredrik
Rajapruk m fam.
Bknu
Team Factory x2
Tim x 2 (från Finland)
Peeter x 2
Ace
Matz W
Flemming
Minid x 2

Gör din bokning redan idag! Med risk för att bli tjatig så kan vi ej garantera rum efter den 1/7. Du kan givetvis boka, men om rummen tar slut...tar de slut.
08-621 61 00 är numret, uppge New MINI Club Sweden för vår reservation. R I N G N U !

nize
2015-06-27, 08:18
Hotell bokat! Fre-lör.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fredrik
2015-06-27, 08:29
Härligt Daniel, C U then :happy:

Listan uppdaterad 27/6:

MrCooper m fam.
Hagatorpet
Emilia
Fredrik
Rajapruk m fam.
Bknu
Team Factory x2
Tim x 2 (från Finland)
Peeter x 2
Ace
Matz W
Flemming
Minid x 2
Nize

Gör din bokning redan idag! Med risk för att bli tjatig så kan vi ej garantera rum efter den 1/7. Du kan givetvis boka, men om rummen tar slut...tar de slut.
08-621 61 00 är numret, uppge New MINI Club Sweden för vår reservation. R I N G N U !

Heken
2015-06-27, 09:15
Vet du hur många som är anmälda till träffen? Eller blir det en överaskning?

Fredrik
2015-06-27, 11:03
Vi inväntar några besked från bangänget, så snart det är klart drar vi igång en bananmälanstråd för de som vill köra bana. Tror trots det vi får en del dagsbesökare som bara kommer för att titta vilket de givetvis är välkomna att göra.
Både bankörning med instruktör (Per Johansson samt ev Fredrik Lestrup) samt konbana (antagligen uppstyrt av Måns a.k.a Hobbe) kommer att erbjudas deltagarna.
Vi beräknar att ha en fullständig banpresentation klar om ungefär en vecka.

Som svar på din fråga Heken så tror jag att vi vet exakt antal under träffen tack vare dagsbesökarna :D

Fredrik
2015-06-28, 08:15
Hotellsovare per den 28/6, det tar sig :D

MrCooper m fam.
Hagatorpet
Emilia
Fredrik
Rajapruk m fam.
Bknu
Team Factory x2
Tim x 2 (från Finland)
Peeter x 2
Ace
Matz W
Flemming
Minid x 2
Nize
Deeman

Gör din bokning redan idag! Med risk för att bli tjatig så kan vi ej garantera rum efter den 1/7. Du kan givetvis boka, men om rummen tar slut...tar de slut.
08-621 61 00 är numret, uppge New MINI Club Sweden för vår reservation. R I N G N U !

Hobbe
2015-06-30, 15:07
Kungen av Kungsan,
Kan du fixa "MINI"-regskyltar så att jag kan kamouflera mitt vrålåk till en MINI? ;)

Fredrik
2015-06-30, 19:13
Kungen av Kungsan,
Kan du fixa "MINI"-regskyltar så att jag kan kamouflera mitt vrålåk till en MINI? ;)

Absolut Måns, det fixar vi så du inte behöver skämmas :blink: ;)

Fredrik
2015-07-01, 06:15
En månad kvar idag gänget :buttrock: :banana:

13043

Fredrik
2015-07-01, 19:43
Boka rum medans det finns kvar! Ring 08-621 61 00 N U och försäkra dig om ett rum på Welcome Hotel i Barkarby tillsammans med ett skönt gäng MINIacs :D :beerchug:
:grupp:

Fredrik
2015-07-04, 06:16
Fyra veckor peeps :banana:

Fredrik
2015-07-06, 20:06
Här är ett schema över dagen, ni kan maila bananmälan till mailadressen ni finner i flyern nedan:

13049

Fredrik
2015-07-08, 12:33
Nu är eventet upplagt även på MINIs FB-sida 8)

Karina
2015-07-08, 12:36
Tjing! Jag kommer på lördag och kör lite bana och myser med er under dagen :)

Fredrik
2015-07-08, 12:40
Wunderbaum Karina. Anmäl dig via mail och ange vilken grupp du vill köra i 8)

Flemming
2015-07-08, 16:34
Hej Fredrik,

Har du set min mail?

Vh
Flemming

Fredrik
2015-07-08, 18:08
Flemming, om du skrivit till Arlanda@miniclub.se så kommer de mailen till vår kassör Minid. Undrade du över något?

Minid
2015-07-08, 21:30
Flemming , ditt mail är mottaget och noterat! ;) [emoji106]🏾

Minid
2015-07-09, 17:56
Så ! nu har vi bokat hotel också ! ;)

Fredrik
2015-07-09, 19:45
Coolers Björn 8)

Flemming
2015-07-09, 21:44
Flemming , ditt mail är mottaget och noterat! ;) [emoji106]��

Bra, tack:drive:

bknu
2015-07-16, 14:00
Allright, då har jag äntligen anmält mig till bankörningen. Är tagga på att testa Arlanda.

Vilken slinga kör vi?

Fredrik
2015-07-16, 17:18
Vi kommer med största sannolikhet att köra (med utgångspunkt från huset kallat Check-point) långsvepande höger (där bilarna kör på bilden), svagt svängande längre sträcka, över krönet (vid bergsknallen) med påföljande hård inbromsning i brant nedförsbacke, skarp höger, över krön, svagt vänster ner i liten sänka, styr svagt höger uppåt mot krön och på krönet (nästan vid check-point) svänger svagt vänster och tillbaka till den långsvepande högerkurvan igen. Det var den sträckan vi testade och elevationen skapar en häftig effekt.

13058

Här nedan är en film från vår racerkille Fredde Lestrup när han utför tester på Test Track med den bilen vi får se den 1/8. Njut av åkturen när man får se inifrån MINIracern 8)

http://youtu.be/frRZRPjFOFc

bknu
2015-07-17, 12:30
Coolt. Imponerande med höjdskillnaderna på den korta banan.
Kan kräva ett åksjukepiller. Minst.

Fredrik
2015-07-17, 15:04
Jodu Björn, det gick lite upp och ner efter ett tag, nästan i klass med Vilda Musen (berg-och-dal-banan på Gröna Lund alltså ;) )!

bknu
2015-07-17, 18:52
Shit. jag hade hoppats på Nyckelpigan.

nize
2015-07-18, 11:58
Vart anmäler man sig till middagen? Och vilken tid kommer den att vara?

ola
2015-07-20, 07:19
Britalian Racing kommer vara på plats med visning av bla NM Engineerings sortiment och Remus avgassystem samt försäljning av Plasti Dip till bra klubbpriser!

MrCooper
2015-07-20, 08:56
Vart anmäler man sig till middagen? Och vilken tid kommer den att vara?

Anmälan till middagen på lördag på hotellet sker på samma adress som bananmälan: arlanda@miniclub.se

Ange:


Antal personer
Namn
Nick på forum
Antal barn samt ålder på barnen
Allergier



Detta så att vi kan meddela hotellet. Middag vid 19:00.

Heken
2015-07-21, 12:38
Ska man ha fått ett konfirmations mail om man har anmält sig till middagen och bankörningen på arlanda@miniclub.se???

Gard
2015-07-21, 13:00
Hallå!
Nu har min bortavaro från er MINIacs varat på tok för länge.

Vi har bokat hotell 31/7-2/8.
Hmm då kommer man ju till frågan om det ska bli Small- eller XL-MINI.
Vi har ju fått tillökning i MINI-familjen. Sambon kunde inte låta bli att bli tokkär i en blå Countryman -14. Fast man är ju sjukt sugen på att köra ett par varv med den lilla röda....... svårt..
Kan va så att sambon vill ha ett ord med i det beslutet.

ola
2015-07-21, 18:27
det var väl inge svårt ! ta varsin !! kommer vara fler som gör så !



Hallå!
Nu har min bortavaro från er MINIacs varat på tok för länge.

Vi har bokat hotell 31/7-2/8.
Hmm då kommer man ju till frågan om det ska bli Small- eller XL-MINI.
Vi har ju fått tillökning i MINI-familjen. Sambon kunde inte låta bli att bli tokkär i en blå Countryman -14. Fast man är ju sjukt sugen på att köra ett par varv med den lilla röda....... svårt..
Kan va så att sambon vill ha ett ord med i det beslutet.

Lilla Hagatorpet
2015-07-23, 13:11
Då har man blivit betalande medlem. :D
Ser fram emot min första Mini-träff!

Fredrik
2015-07-23, 13:40
Kul! Det bygger på med gamla och nya medlemmar, internationella MINIvänner, med mera. Arbetsgruppen har några små detaljer att strukturera upp och om en dryg vecka är det dags.
Visst vill DU också komma med - anmäl dig snarast på arlanda@miniclub.se . Ange antal deltagare, vilken grupp du/ni vill köra i samt om ni deltar i middagen på lördag kväll och i så fall hur många personer samt ev barn.

MrCooper
2015-07-23, 16:29
Kul! Det bygger på med gamla och nya medlemmar, internationella MINIvänner, med mera. Arbetsgruppen har några små detaljer att strukturera upp och om en dryg vecka är det dags.
Visst vill DU också komma med - anmäl dig snarast på arlanda@miniclub.se . Ange antal deltagare, vilken grupp du/ni vill köra i samt om ni deltar i middagen på lördag kväll och i så fall hur många personer samt ev barn.

Vi behöver veta:


Namn på alla deltagare
Vilka som är registrerade betalande medlemmar (Användarnamn på forumet)
Eventuella barn, antal samt ålder
Vilka av de anmälda som tänkt köra på bana, samt vilken klass (Snabb, Snabbare, Snabbast)
Vilka som deltar på middagen

Fredrik
2015-07-26, 18:49
Liten upprepning av föregående inlägg samt reprisering av tidsschemat för kommande lördag (1/8 ). Häng med du med!

Det vi behöver veta när ni anmäler er på arlanda@miniclub.se är följande:


Namn på alla deltagare
Vilka som är registrerade betalande medlemmar (Användarnamn på forumet)
Eventuella barn, antal samt ålder
Vilka av de anmälda som tänkt köra på bana, samt vilken klass (Snabb, Snabbare, Snabbast)
Vilka som deltar på middagen


13082

Fredrik
2015-07-26, 18:56
För er som kommer redan på fredagen inleds helgen kl 14:00 hos MINI / Bilia Group Segeltorp på Smista Allé 31. Erik Börnstedt hälsar oss välkomna och bjuder oss på lite enkelt tilltugg samt dryck. Det erbjuds även MINI Lifestyle till rabatterat pris. Bara några dagar kvar nu :D

1308313084

Fredrik
2015-07-27, 11:07
Arlanda Test Track 1 från en annan vinkel. På lördag 1/8 är det dags peeps :steering: :D

13086

Luc!fear
2015-07-27, 20:02
Tyvärr lyckas jag inte få någon att ta min jobbhelg...
Det är med sorg jag får meddela att jag alltså missa denna sommmar träff.
Jag hoppas all mina MINI-vänner får en riktigt bra helg.
:-(

Skickat från min Samsung Note Edge

Minid
2015-07-27, 22:24
Tråkigt Dan!

Ingen annan i familjen som åker upp då`?


Vi kommer upp vid 22 tiden ungefär på fredagen! Ses där!

Fredrik
2015-07-29, 07:32
NMCS Social event & Track day tar sin början redan på fredagen kl 14:00 hos MINI Segeltorp och Erik Börnstedt som är MINIchef hos Bilia Group Segeltorp. Det bjuds på lättare tilltugg samt dryck.

Här nedan en liten karta så ni ska hitta lite lättare, på E4 är det skyltat Segeltorp + några orter till. Söderifrån är det lätt (håll höger) men norrifrån gäller det att hålla koll - passera först under bron vid avfarten och sedan svänger du höger (skyltat Segeltorp). Följ sedan bara leden rakt fram (se upp för fartgupp) och sväng höger i den tredje rondellen (räknat från avfarten E4). På höger sida ca 100 m in på Smista Allé har vi vårt mål. Kl 14:00 är vi välkomna 8)

13090

Fredrik
2015-07-29, 08:11
Färdbeskrivning Arlanda Test Track 1:

Sväng av E4 Uppsalavägen mot Arlanda. Ta första avfarten till höger. När du kommer fram till rondellen (högst upp till höger i bild bredvid vita textrutan) sväng höger och kör fram till T-korsningen med stopplikt (vid sidan av textrutan med texten "Cleancar Bilbesiktning"). Sväng höger igen och kör ca 500 m tills du ser en skylt med "Benstockens Långtidsparkering". Sväng in höger (du har nu Benstockens P på vänster sida) och följ bara vägen över en järnvägsviadukt. Passera skyltarna med "Nybygget" och fortsätt vägen fram ca 800 m. Arlanda Test Track 1 ligger nu på er högra sida vid det ljusgröna fältet nära E4 samt vägnummer 273.
Kör in vid grinden och invänta parkeringsinstruktion.

Ett litet hus är utritat i sin ensamhet och det är Check Point Drivelab där vi får husera under dagen. En fin samlingslokal med ett enklare auditorium, tv-skärmar samt tillgång till WC finnes men vi kan dessvärre inte dricka vattnet. Det duger att diska i men vi hänvisar vätskeintaget till vår egen grillkock som erbjuder dricka till försäljning.
En liten grusväg leder ner bakvägen till macken vid Eurostop/Arlandastad om man behöver kompletteringsköpa något.

Notera att det bruna fältet utmärkt med testbana på andra sidan järnvägen (vid skjutbanan) är Test Track 2 och dit ska vi alltså inte.

13091

JKo
2015-07-30, 15:27
Hi all! I'd like to join the event too, hope there's still room at the track for my R53 JCW. :)

I'm coming from Finland and arriving in Stockholm on Friday evening. I already sent mail to arlanda@miniclub.se about event & dinner registration.

Mr Clubman
2015-07-30, 20:13
Tänkte kanske svänga förbi 1/8 och kolla in när ni gasar på. Vad är det för tid som gäller, när drar det igång?

Hagatorpet
2015-07-30, 20:44
Tänkte kanske svänga förbi 1/8 och kolla in när ni gasar på. Vad är det för tid som gäller, när drar det igång?

Vad roligt ��
För tider kolla inlägg 106 här ovan

Fredrik
2015-07-31, 05:22
Hi all! I'd like to join the event too, hope there's still room at the track for my R53 JCW. :)

I'm coming from Finland and arriving in Stockholm on Friday evening. I already sent mail to arlanda@miniclub.se about event & dinner registration.

Hello Jussi, you are more than welcome 8)
I take it you know Tim Williams who will be joining us on track tomorrow Saturday.
Will you stay at Welcome Hotel with us?
See you Friday evening (if you stay at our hote)l or Saturday. We will start from the hotel the 1 August at 8:30 in order to be at Arlanda @ 9:00.

Fredrik
2015-07-31, 05:27
Bara några timmar kvar tilks vi träffas hos MINI Segeltorp kl 14:00. Väl mött - nu kör vi :steering: :D

JKo
2015-07-31, 08:59
Hello Jussi, you are more than welcome 8)
I take it you know Tim Williams who will be joining us on track tomorrow Saturday.
Will you stay at Welcome Hotel with us?
See you Friday evening (if you stay at our hote)l or Saturday. We will start from the hotel the 1 August at 8:30 in order to be at Arlanda @ 9:00.

Yes, I know Tim :) We were originally planning to come on the same boat, but it was fully booked once I got my MINI running on all 4 cylinders... I have booked a room at the Welcome Hotel so I'll see you tonight.

Ace
2015-07-31, 09:04
Snart i Segetorp!!! (Nu kaffe i Jönköping!)

Fredrik
2015-07-31, 11:08
Yes, I know Tim :) We were originally planning to come on the same boat, but it was fully booked once I got my MINI running on all 4 cylinders... I have booked a room at the Welcome Hotel so I'll see you tonight.


Perfect :beerchug:

Ace
2015-07-31, 16:28
Vad händer ikväll då? Ligger och slappar på rummet. Skall vi äta på hotellet eller? Vilka tider gäller?

Fredrik
2015-07-31, 20:08
Kom ner till baren och var lite social nu Robban :beerchug:

Fredrik
2015-08-01, 06:52
Avfärd från hotellet 08:30 peeps :cop:

Göran Berntling
2015-08-01, 06:56
Ser ut att bli en fantastisk dag, ses snart!

Luc!fear
2015-08-01, 12:24
Lite bilder för oss som inte kunde delta på detta event.
Kanske på Instagram också av er som får lägga ut där?

Skickat från min Samsung Note Edge

Hagatorpet
2015-08-01, 23:56
Jäklar vad roligt jag tyckte detta var...
Men nu är det dags att sova;)

MrCooper
2015-08-02, 08:49
Vi tar allt eftersnack i den här tråden:

http://www.miniclub.se/showthread.php?t=13553&p=163148#post163148

- - - Updated - - -

Stänger