handdator

Visa fullständig version : MINI Park Lane London



Fredrik
2015-02-14, 12:18
I sommar bär det av till huvudstädernas huvudstad London. Jag funderar på om det är värt att knata förbi MINI på 70 Park Lane för att se hur det ser ut där.
Familjen är med på resan så allt beror på om tid finnes, men är vi i närheten ska navigeringsexpert Fredrik (det är jag :galen ) nog lotsa oss nära Park Lane ;)

Jag vet ju att mannen med de his(s)nande sladdarna Gustav varit där då hans fina R56 JCW är köpt just på Park Lane, men har några fler varit där som har lite input i frågan måntro?
Klubbens store Anglofil Hobbe kanske har någon info :)

Sebban
2015-02-15, 10:41
Det är det värt :)
Mycket snygga bilar och kul att få se välutrustade MINIs, vissa med tillval man knappt hittar i Sverige :cool:
Självklart några snygga nedlackerade som din tidigare R56:a:D


12737

Fredrik
2015-02-15, 17:20
Tack Sebban och ja, den där var ju också riktigt läcker 8)

MrCooper
2015-02-15, 19:22
Jag har varit där flera gånger.
Värt ett besök om man aldrig varit där. Har man tur så är det några bilar som är ovanliga när man är där. Det kändes mer exkusivt innan det fanns Black Boxar i Sverige.
Bifogar en dassig bild från 2009.

Fredrik
2015-02-15, 20:02
Hmm, jag börjar verkligen bli sugen på att ta mig förbi MINI Park Lane vid vårt Londonbesök i sommar. Jag får helt enkelt köra med felnavigeringsknepet så de inte anar något :buttrock:

Somchie
2015-02-16, 16:45
Kanske inte så mycket att se egentligen men de har mycket life-style-produkter.

När du ändå är där är det bättre att besöka CUT på 45 Park Lane, Wolfgang Pucks restaurang som faktiskt serverar en förvånande bra A5 Wagyu...
Annars rekommenderas frukost på the Wolseley! Båda ställena är ju nära både Saville Row och Jermyn Street!

Vad du än gör i London kan det ju inte bli fel. :)

Fredrik
2015-02-16, 19:20
Tack för input Daniel, det vattnas i munnen av dina beskrivningar. Vi har inte kommit till beslut om några restaurantbesök ännu utan tar det lite närmare.
Vi är där söndag till lördag (bra pris med Norwegian) så tiden är lite komprimerad då vi inleder på Legoland Windsor (matmässigt så långt från herr Puck man kan komma) och sedan tar vi oss upp till London.
London Eye, Harrod's, Hamley's, musikaler, m.m. står på programmet. Grabbarna (alltså mina två söner) begår Londonpremiär så vi inleder besöket med en bussrundtur så de får en liten överblick över i mina ögon världens mest fantastiska huvudstad.

Somchie
2015-02-17, 07:35
Fredrik, det här är ju ett måste för er! (om ni vågar!)

http://smallcarbigcity.com/tours

Fredrik
2015-02-17, 10:50
Tack Daniel, såg ju grymt skoj ut att fara runt London i en Classic Mini. Ska ta upp saken med che...hustrun :D

Ace
2015-02-23, 15:15
Ett givet besök Fredrik! Gå gärna en sväng in i kvarteret Mayfair som ligger nära. Rena bilutställningen längs gatorna där. Såg RR Phantom, Carrera GT (2st!!!), Aston Martin mm mm mm när vi gick där.

Fredrik
2015-02-23, 15:18
Ja, har sett lite godis vid tidigare besök i trakterna kring Mayfair och Knightsbridge. Ser fram emot resan trots att det är en bit kvar till sommaren.

tersan
2015-04-16, 19:41
Ganska nyligen hemkommen från London får nog även jag rekommendera ett besök hos MINI på Park Lane. Bilarna var väl kanske inte så märkvärdiga, men att se hela utbudet av LifeStyle-pryttlar var lite kul... och lokalen är riktigt läcker! Titta lite extra på säljarnas skrivbord... blev väldigt sugen på att fixa nåt liknande hemma, men hustrun var av någon konstig anledning inte lika entusiastisk.

London i övrigt innehåller allt man kan tänka sig! Roliga bilar på gatorna, gott pubkäk och trevliga ales (handpumpade förstås!), och shoppingen är nåt i hästväg. Blev lätt vimmelkantig efter några kvarter väster om Piccadilly Circus, så fantastiskt mycket trevligt herrmode jag inte hade råd med. :(

Fredrik
2015-04-17, 13:19
Ganska nyligen hemkommen från London får nog även jag rekommendera ett besök hos MINI på Park Lane. Bilarna var väl kanske inte så märkvärdiga, men att se hela utbudet av LifeStyle-pryttlar var lite kul... och lokalen är riktigt läcker! Titta lite extra på säljarnas skrivbord... blev väldigt sugen på att fixa nåt liknande hemma, men hustrun var av någon konstig anledning inte lika entusiastisk.

London i övrigt innehåller allt man kan tänka sig! Roliga bilar på gatorna, gott pubkäk och trevliga ales (handpumpade förstås!), och shoppingen är nåt i hästväg. Blev lätt vimmelkantig efter några kvarter väster om Piccadilly Circus, så fantastiskt mycket trevligt herrmode jag inte hade råd med. :(

Tack för input Lars, blir mer och mer sugen på att besöka Park Lane nu. Inte så himla jättelångt kvar faktiskt :banana:

Fredrik
2015-06-23, 21:51
Wohoo, nu är det bestämt - imorgon bär det av dit där den röda knappnålen sitter :D

13004

Fredrik
2015-06-26, 15:25
Igår besöktes MINI Park Lane, var rätt fint därinne. Här är lite bilder :D

1302413025130261302713028130291303013031

MrCooper
2015-06-26, 22:44
Slog du till på något??

Fredrik
2015-06-26, 23:41
Slog du till på något??


Nej, faktiskt inte - bidde inte ens ett klistermärke :titanic: