handdator

Visa fullständig version : Mini cooper i Bangkok



Fräsen
2015-01-08, 06:12
Hallå!

Har haft förmånen att tillbringa en tid i Bankok och givetvis så är man ju nyfiken på hur det är på Mini-fronten;)

Besökte deras supercoola lokal för att känna på pulsen då man kan se ett flertal nya Mini på gatorna. Enligt säljaren på butiken så var Countryman den som säljer bäst just nu!


Överlag så är många av bilarna lite "hottade" och i fint skick.

Besök gärna sidan nedan för mer info

https://th-th.facebook.com/MiniGarageByMillenniumAutoEkkamai

PS
Fick en känsla av att Mini satsar mer på event och happenings i Thailand än i kalla Sverige även när det gäller marknadsföring och reklamvideos.

Fredrik
2015-01-08, 09:42
Kul, var där 2007 och försökte då besöka dem. Var inne i city vid de stora shoppingcenterna och det var bara att ta tåget på högbanan ett par stationer förbi det kombinerade Galopp - och Golffältet. Därefter var det en vandring på ca femhundra meter i 34-gradig värme med minst 80% luftfuktighet - att duscha är torrt i jämförelse!
När jag närmade mig började jag fundera lite då det inte fanns en MINI inom synhåll, och mycket riktigt besannades mina farhågor. Tre dagar innan min enkla ankomst hade de behagat flytta till andra sidan Bangkok. En enkel liten lapp skriven på knagglig engelska förkunnade stolt deras nybygge på andra sidan denna megastad. Ridå! The Black Box was a very empty Black Box :blink:

MrCooper
2015-01-08, 18:11
Det var en del hottade bilar på sidan!
Dags för en road trip snart tror jag.