handdator

Visa fullständig version : Kommande Clubman är ute och rör på sig - ny spionbild.



Fredrik
2014-12-02, 15:02
Fick syn på denna intressanta bild på Fejan idag knäppt av en utländsk MINIst i Schweiz
Notera de bakre dubbeldörrarna (silverfärgat tvärgående handtag).

12622

MrCooper
2014-12-02, 19:16
Är det någon som vet när den släpps?

rajapruk
2014-12-02, 19:56
Den ska börja tillverkas till sommaren.

Fredrik
2014-12-03, 07:59
Tycker den ser väldigt stor ut. Har hört lite rykten samt sett konceptbilsbilderna om att kommande Clubbie växer en del och att nya uppdaterade Countryman som presenteras inom ett par år växt än mer.
Rykten eller ej, det får givetvis framtiden utvisa men klart är att storleken växer. Personligen tycker jag det funkar på F56 och femdörrars F55, men om Clubbien blir för stor siktar jag nog i framtiden på en retur till hatch och då kanske det blir F56, såvida inget begagnat äldre i fint skick dyker upp i garaget :D

rajapruk
2014-12-03, 09:50
Ja den nya F54 Clubmannen går upp en storleksklass.

F55 motsvarar gamla Clubman i storlek.

Stephand
2014-12-03, 13:16
Mini blir en stor bil?!! Är inte något fel då?
Ligger inte Minis concept lite i att vara just mindre, körglad och inovativt?
Ser personligen även Mini som en livsstilsmarkör, växer dom och faller in i leden bland andra varumärken då faller ju hela conceptet.
Vill inte vara negativ men det är min reaktion.

tersan
2014-12-03, 14:16
Utveckling mot större bilar har vi ju sett ett tag, se bara på Countryman som knappast kan kallas för mini.

För egen del håller jag med om att hela idén faller när Mini blir en stor bil med två dörrar på varje sida... i den klassen finns det gott om bilar som konkurrerar om min plånbok.

Å andra sidan kan man ju öppna upp för en Mini Classic, en liten körglad sak med ett hjul i varje hörn... kan man sen få tvåfärgad brokadinredning, skjutrutor och skottkärrehjul också lär jag stå långt fram i kön hos handlaren. ;)

rajapruk
2014-12-03, 14:59
Jag tycker det är bra att Clubman blir större så att det kan bli en fungerande familjebil.
Hatchen är för stor nu. MINIsjälen ligger ju delvis i att den ska vara "omöjligt" liten.
Hoppas Rocketman-conceptet bli verklighet.

Bobbe
2014-12-04, 00:49
Rocketman har väl fått grönt ljus och beräknas vara i produktion 2018?
D
et är väl logiskt att göra nya Clubman lite större, annars finns det ingen anledning att välja F55an (eller vice versa).

För mig, som är ganska ung och i princip har växt upp med "nya" Mini, så är Mini för mig mindre bilar med fokus på körglädje och en "premium"känsla.
J
ag förstår att många anser att Mini ska vara så små som möjligt, men skulle de bara göra en bil i t ex Rocketman storlek så skulle de få en väldigt mycket mindre marknad, då jag har svårt att se de flesta köpare ha den som något annat än en andra bil.

Tycker faktiskt att nya Mini har träffat rätt med F56 på alla punkter. Allt som jag avskydde på min R56 är åtgärdat, och det jag älskade finns kvar. Den är marginellt större men körkänslan finns fortfarande där. Blev t om ett köp efter provkörning av S:en :)

Jii86
2014-12-04, 07:52
För mig är det enormt uppskattat att Clubman växer, min tidigare clubman skulle jag inte kunna ha som familjebil pga alldeless för liten, nu kommer jag skaffa familj inom 2-3 år och har bestämt mig för den nya clubman, OM det går in en barnvagn i baggaget vill säga. Tycker den är ruskigt snygg!


BTW: hoppas innerligt att fälgarna kommer i produktion på clubmannen ;)12624

Forrest
2014-12-09, 20:03
Tycker nog också att det är bra om den blir lite större eftersom jag då slipper byta varumärke och vår Countryman är i minsta laget. Sen kan jag hålla med om att det urvattnar känslan lite. Den bästa Minin är ju liten och körglad.

Den som ändå kunde ha två bilar… :(

Jii86
2014-12-11, 09:02
Bra att Mini breddar med lite större bilar också, min vision längre fram är ju dock att kunna köra en clubman som familje bil och en rocketman som den lite busigare andra bilen :P

Fredrik
2015-01-09, 13:16
F54 Clubman på rull i Tyskland relativt omaskerad.

1269112692126931269412695

MrCooper
2015-01-10, 10:00
Skall bli kul att se den live.
Hade hellre sett en lite rakare akter (sett från sidan). Nu sluttar det rätt mycket, lite som en förlängd 5-dörrars.

Minid
2015-01-11, 15:39
Jag gillar baken, och sidorna, men så svänger man runt till fronten och då blir jag rädd och springer jag tillbaka till aktern direkt !

Jii86
2015-01-12, 16:57
mina funderingar med nya clubman:

fyrhjulsdrift?
får man plats med en barnvagn?
lev datum?
släpper man sport dieseln direkt att beställa?

Edman
2015-01-14, 19:27
mina funderingar med nya clubman:

fyrhjulsdrift?
får man plats med en barnvagn?
lev datum?
släpper man sport dieseln direkt att beställa?

Eventuellt fyrhjulsdrift, men isf troligtvis som plug-in hybrid och inte vid lansering.
Barnvagn kommer gå in, såvida vi inte pratar om en tvillingvagn
Ryktena säger Q4 2015
Eftersom SD-motorn finns tillgänglig på både F56 och F55 så ser jag ingen anledning till att den inte skulle dyka upp från start i F54

Jii86
2015-01-26, 10:56
inga nyheter angående clubman? ja fick höra att bilen ev skulle kunna lev typ aug-sep?

Forrest
2015-01-26, 14:33
Om den blir ungefär som nuvarande Countryman i storlek så får man ju in en barnvagn. Man få ju tyvärr inte in så mycket mer dock. :(

Fredrik
2015-01-26, 18:07
inga nyheter angående clubman? ja fick höra att bilen ev skulle kunna lev typ aug-sep?

Björn nämner Q4 och det har jag också hört, tror det är rätt osannolikt med presentation före sommaren. Den som väntar på något gott Jimmy ;)