handdator

Visa fullständig version : Stockholm/Öst: Julpub fredag 19 december 2014



Hans-G
2014-11-25, 22:54
Julpub fredag 19 december 2014 på Oliver Twist, Repslagargatan 9 (hörnet Sankt Paulsgatan). T-bana Slussen, uppgång Hökens Gata.

Vi talade lite löst om vinterns aktiviteter i samband med vårt internationella gästbesök 11 november. Nu slår jag ett slag för den sociala biten genom att locka med en pubkväll med början 18.30 ovan nämnda fredag på ett ställe vi gillat förr... Det går bra att komma lite senare om det passar bättre.

Massor med goda ölsorter att välja mellan och en meny med bland annat klassisk fish´n´chips. Kolla pubens hemsida här (http://www.olivertwist.se)!

Skriv gärna en rad i forumet om att du kan tänka dig att komma!

Väl mott!

Fredrik
2014-11-26, 17:00
Bra där Hans, jag kan med största sannolikhet glajda in på scenen och dra ett par bärrtz med gänget :beerchug:
Pax för att inte diska :D

Hans-G
2014-11-26, 17:28
Jag är ju för ovanlighetens skull ute i god tid. Räknar med att beställa bord nån dag i förväg när anmälningarna strömmat in. :D

Tack, Fredrik, för att du föredömligt tidigt ger draghjälp för denna sociala aktivitet! :beerchug:

Fredrik
2014-11-26, 18:50
Vi måste ju bara säga "tjäna" när vi träffas på puben OT :D

Mange249
2014-11-26, 20:08
Låter grymt kul! Hoppas på att kunna komma förbi:)

Fredrik
2014-12-02, 08:01
Har via det eminenta mediet Fejan fått tag i några MINIster som jag hoppas och tror ska dyka upp men vem vet, julen står för dörren så det kanske blir någon överraskning :D

Hans-G
2014-12-07, 11:05
Nu är det dags att planera in vår julpub-kväll så den ryms bland julbestyr och julklappsköp.

Utrymmet på denna populära pub är förstås begränsat så jag måste be om anmälan för att ha ett hum om hur många vi blir. :)

Välkomna till Oliver Twist!

Fredrik
2014-12-07, 14:03
Tjääna :beerchug: - med dessa bevingade ord och bilden på de glada farbröderna svingandes sina krus önskar jag vänligen men bestämt anmäla min ankomst till utskänkningslokalen :)

Fräsen
2014-12-09, 07:20
Hallå!

Vilken bra ide. Måste tyvärr tacka nej då det är annat julfirande inbokat sedan länge ;(

Fredrik
2014-12-09, 08:21
Jag har som kompensation för Fräsens frånvaroanmälan iklätt mig rollen som inkastare och redan jagat på några stackars MINIkompisar på Fejan :buttrock:

Hans-G
2014-12-15, 18:51
Mitt "avsteg" från vanan att komma ganska sent med detaljer kring träffar berodde på att ni skulle ha chansen att planera för att göra ett välbehövligt avbrott i julhandel och förberedelser därhemma och istället umgås med några MINIster. Det är alltså inte ett hållbart argument att det inte finns tid för detta... :)

Du är varmt välkommen till Oliver Twist, men jag behöver veta att du kommer för att boka tillräckligt med plats för oss.

Fredrik
2014-12-15, 19:34
Herr Frykfors, Gunnar, trodde han skulle kunna komma förbi och även herr Kvarnström, Ola, uttryckte detta i en konversation tidigare.
Det skulle vara roligt om några MINIster trasslade sig ur julklappssnörena, glajdade in på OT, utropade det obligatoriska "Tjääna" och drog en bärs eller två :beerchug:
På sommaren kan man sitta ute på OT, men så vi inte ska behöva göra det nu och få plats inomhus sjung upp och gör eder stämma hörd nu så Hans-G kan boka ett trevligt bord till oss 8)

Fredrik
2014-12-19, 08:21
Hur ser det ut inför kvällen Hans?

Hans-G
2014-12-19, 12:44
Jorå. Jag är - trots flödet i denna tråd - optimist och genomför kvällens pubträff. Bord bokas och det är bara att dyka upp. Välkommen!

Hans-G
2014-12-20, 22:13
Tre tappra dök upp på puben - Fredrik, Jeppe Gross och jag. Vi hade väldigt trevligt och jag säger bara att ni som missade Jeppes beskrivningar av hur det var att jobba med produktionen av TV4:s "Det stora äventyret" i öknen och ormrika vatten - den får skylla sig själv.

God Jul och Gott Nytt År på er alla!