handdator

Visa fullständig version : Internationellt projekt på väg till Stockholm



Scitz0
2014-10-23, 21:41
Fick följande förfrågan i mailkorgen av Lizzy Mae. De håller på med ett väldigt kul projekt ser det ut som, för er i Stockholm känns det ju som ett superläge att möta upp.

Kolla in deras hemsida för mer information om deras resa.
Som hon skriver så kan ni kontakta henne via mail för att styra upp det hela.
Jag lämnar härmed över ansvaret att driva detta vidare för de som är intresserade.


Dear MINIClub Sweden,

my name is lizzy and my friend and I traveled with our MINI called "Chippy" thru 39 countries.
we will visit Sweden soon (country number 42) and are planing to have a MINI reunion!

We are basically trying to meet up with all the MINILovers in each country.
we will meet MINIRussia club in Moscow and MINITurkey club in Istanbul, and we would like to know if you would be interested in having a MINI reunion in Stockholm?
send me an email if you would be interested in meeting us! :-)

Kind regards,
Lizzy Mae

l_mvanson@hotmail.com
www.chippyworldwideracing.com (http://www.chippyworldwideracing.com/)

Urban Mini
2014-10-23, 22:27
Jag har mailat och begärt lite mer info om tider etc. Får vi se vart det leder.

Urban Mini
2014-10-23, 22:54
De kommer att anlända till Stockholm den 9:e November så är det någon där upp som kanske kan vara trevlig nog att möta upp eller anordna någon form av träff? Jag fick också info om att de lämnar Sverige den 12:e men det är oklart vilken väg de tar. Jag återkommer.

Fredrik
2014-10-24, 07:22
Sade de vilken tid den 9?

Scitz0
2014-10-24, 07:44
Fick ytterligare ett mail med info.


Hi!

That is amazing news! thank you very much we will arrive in Stockholm on the 9th of november and leaving on the 12th
so maybe we can organise an event on the 11th at 18.00 (so also people that are working can join)?!
Do you know a Bar or restaurant in Stockholm where we could park the MINIs in front of the place?

Kind Regards and thank you for your help

Fredrik
2014-10-24, 07:54
Ok, då är de alltså i Stockholm från den 9 till den 12. Ska klura lite på ett parkeringsvänligt bra fik/ restaurant den 11/11 kl 18:00. Jag återkommer så snart jag har ett förslag klart.

Somchie
2014-10-24, 09:05
Finns kanske någon trevlig hembygdsgård, med lite hemslöjd? :)

Nej, förlåt det där var inte konstruktivt. Jaguarklubbens träffar var alltid på en hembygdsgård :)

Jag ska försöka hänga på detta i alla fall...

Fredrik
2014-10-24, 09:22
Tack för tipset Daniel, ska se om det är vägen att gå med gästerna :)

Jag ska kika runt och se vad som finns i kgl Hufvudstaden, kanske en liten kvällstur i novemberkvällen upp på söders höjder med Fjällgatan så de får hela Stockholm för sina fötter 8)

Somchie
2014-10-24, 12:22
Jag får bara en känsla av att mat och nattklubb är det de vill ha :)

Fredrik
2014-10-24, 12:44
Jag har mailkonversation med Lizzy och vi för en diskussion om vad vi kan hitta på i Stockholm. Återkommer med mer info lite längre fram.

joho45
2014-10-24, 14:06
Jag är på! : ) inte varje dag detta händer!

Fredrik
2014-10-24, 14:34
Jag är på! : ) inte varje dag detta händer!

Kalas joho45, och jag räknar med att få med några fler MINIacs på denna MINIträff med tjejerna som gör Europa i sin MINI cab.

Ace
2014-10-27, 21:45
Coola tjejer!! http://youtu.be/Sjs8ae2g7uQ

rajapruk
2014-10-27, 22:48
Det hela känns lite suspekt tycker jag.
Ju mer jag tittar på deras websida, youtube-videos och facebook-sida, så känns det fejkat på något sätt.
Vissa bilder (de som inte är från östeuropa) är uppenbarligen photoshoppade, med skuggor åt fel håll och sådär.
Kan vara läge att ha lite förhöjd vaksamhet, om det skulle visa sig vara någon sorts knas.

Fredrik
2014-10-28, 07:16
Det har skrivits om dem på MINI Space så min bedömning är att det är schysst.
Det blir ju inte världens baluns heller då det ju är en tisdag men en liten kvällstur så de får se Stockholm samt lite mat räcker gott.

http://www.minispace.com/en_us/article/Pit-stop-No-way-The-Ultimate-Tour-de-Force/960/?eid=960

Fredrik
2014-11-02, 17:36
Planerna för en enkel MINIträff tisdagen den 11/11 anno 2014 börjar ta form. Jag återkommer inom några dagar med det officiella programmet men räkna med samling vid MINI/Bavaria senast 18:00 för avfärd mot en restaurant i utkanten av Stockholm. När vi är uppätna äntrar vi våra MINIs och fräser runt i kgl. Hufvudstaden med stopp vid några platser/landmärken, bl.a Fjällgatan där man får en fin vy av Stockholm.

Deltagare från oss är än så länge jag och Hans-G, och jag tror Joho45 även var intresserad av att haka på men tror nog vi kan få till ytterligare några MINIacs till trots vardagkväll i november.
Återkommer som sagt inom kort med mer info, stay tuned.
Vill du med på denna enkla begivenhet gör din sköna stämma hörd i tråden ;)

Fredrik
2014-11-04, 11:50
Uppdaterad deltagarlista:
- Hans-G
- Fredrik
- Joho45
- Anton W (MINI Stockholm)

Om någon dag startar jag en ny tråd i ämnet med uppdaterad info för tydlighetens skull. Vill du med på en kvällstur genom Stockholm i höstskrud anmäl dig snarast, om en vecka idag samlas vi 18:00 utanför MINI / Bavaria Stockholm för färd mot restaurantbesök med efterföljande kvällsrun :steering:

Fredrik
2014-11-05, 08:42
Ny eventtråd skapad: http://www.miniclub.se/showthread.php?t=13258&p=160553#post160553

Denna tråd låses med hänvisning till eventtråden för tydligare översikt. Väl mött på Evening Autumn Run with guests 11/11 kl. 18:00 :steering: