handdator

Visa fullständig version : Test



tersan
2014-09-23, 14:48
Måste bara testa om jag kan skapa nya trådar. Har blivit nekad några gånger nu... :(

Urban Mini
2014-09-23, 17:39
Funkar fint.

tersan
2014-09-23, 21:38
Det här ja, men vad händer med inläggen jag gjort som kräver en moderators godkännande för att publiceras?

Efter några dagar har jag ju själv glömt vad och var jag skrev, och jag hittar ingenstans mina inlägg som väntar på publicering. :-(

Finns det nån info om vilka inlägg eller användare som kräver förhandsmoderering?

Scitz0
2014-09-23, 22:50
Hej Lars!

Vi använder något som heter akismet för att förhindra spam på forumet, den har en funktion för automatisk detektering av vad den tror är spam.
Vad den triggar på kan jag tyvärr inte säga men hittar den något den tycker bör granskas noggrannare läggs inlägg/tråd i moderatorkö för godkännande.
Tyvärr måste jag erkänna att vi är lite dåliga på att hålla koll på denna kö och den glöms emellanåt bort lite och det kan gå ett tag mellan kontrollerna.
Jag godkände det som fanns tidigare idag.
Ska se om det går att aktivera någon typ av alert när något hamnar i denna kö så att vi enklare kan hålla koll på det.

tersan
2014-09-24, 09:26
Hmm... det var första gången jag blivit misstänkt för spam. :D
Trots många års forumpostande (inte här, förvisso).

Nåja, då vet jag, och kan ju försöka dra ett PM till moderatorerna nästa gång jag gör ett känsligt inlägg.

Scitz0
2014-09-24, 09:34
Jag har nu installerat ett plugin som ska meddela när ett nytt inlägg hamnar i moderatorkön, på så sätt borde det inte ta lång tid innan det postas på forumet framöver.

Vi hade en del problem tidigare med div spam vilket vi i princip helt blivit av med vilket är skönt.

tersan
2014-09-24, 17:34
Jag har nu installerat ett plugin som ska meddela när ett nytt inlägg hamnar i moderatorkön, på så sätt borde det inte ta lång tid innan det postas på forumet framöver.Jag :bowdown: för er moderatorer, och känner mig nu :nana: igen!