handdator

Visa fullständig version : Södertörn Autumn Run 28/9



Fredrik
2014-09-20, 16:51
Jag är lite körnödig och vill ut med mina MINIkompisar för att njuta lite i glada vänners lag.
Vi samlas från 10:45 utanför MINI / Bavaria Stockholm i Solna. Kl 11:00 när de öppnar hinner vi med en snabb java innan vi senast 11:15 beger oss mot en andra samlingsplats i Västerhaninge (parkeringen vid pizzerian bredvid buss-stationen) - ETA 11:50 - 12:00.
Ca 12:15 startar vi vår härliga MINIkaravan i riktning mot Lövhagens fik i Nynäshamn. Färden går över höstfagra Södertörn på slingriga MINIvägar, bl.a slingerbulten.
Ca 13:00 är vi framme vid Lövhagen där vi intar en lättare lunch.
Återfärden sker när alla känner sig klara, gissningsvis runt 14:30 - 14:45 ca.
Vi stannar återigen till i Västerhaninge innan vi skiljs åt för dagen.

Jag kör oavsett regn, sjöbris eller auktioner - vill just du med på denna tur gör eder stämma hörd i tråden så jag vet om jag behöver varsko Lövhagens fik om MINIsternas intåg på fiket
:grupp:

Väl mött söndagen den 28/9 :steering:

Let's Motor, Let's MINI!

Motoriserande MINIster:
Hans-G
Fredrik
Mange249
joho45
Fräsen
Pierre M

Hans-G
2014-09-20, 20:34
Jaaaa Fredrik!

Har inte varit på banan de veckorna vilket lett till att vaxholmsturen missades :( men jag lurade nu på en hösttur till Södertörn i oktober. När 28 september dyker upp som förslag från Fredrik hakar jag förstås på. Vi ses i Solna!

Fredrik
2014-09-20, 21:00
Jaaaa Fredrik!

Har inte varit på banan de veckorna vilket lett till att vaxholmsturen missades :( men jag lurade nu på en hösttur till Södertörn i oktober. När 28 september dyker upp som förslag från Fredrik hakar jag förstås på. Vi ses i Solna!

Härligt Hans, vet att du varit lite upptagen och inte velat störa men kul att du är tillbaka. Den 28/9 är ju nästan oktober, och rent krasst kan man ju peta in en tur senare i oktober med. Bara för att löven faller behöver ju inte NMCS Östs turer göra det :D
Vi är nu hela två MINIster på listan, hoppas att några till vill ut och ratta sig glada kommande söndag.

Mange249
2014-09-20, 21:25
Kommer med om inget oväntat inträffar:)

Fredrik
2014-09-20, 22:03
Härligt Mange, då är vi i alle fall tre om inget oförutsett inträffar och vi blir fler :D ;)

joho45
2014-09-21, 09:15
Denna gång skall jag med! förra vart det förhinder tyvärr :(

Fredrik
2014-09-21, 11:59
Kul joho45, du är med på listan och då ses vi om en vecka 8)

Jag har fått kontakt med en kille från den polska MINIklubben. Han bor och jobbar i Sverige och han kommer med oss på söndag. Hans MINI står i Polen så han åker med oss. Då det brukar finnas plats i flera bilar kan han ju kanske alternera för att få känna på lite modellvarianter.

Urban Mini
2014-09-21, 12:44
Kul joho45, du är med på listan och då ses vi om en vecka 8)

Jag har fått kontakt med en kille från den polska MINIklubben. Han bor och jobbar i Sverige och han kommer med oss på söndag. Hans MINI står i Polen så han åker med oss. Då det brukar finnas plats i flera bilar kan han ju kanske alternera för att få känna på lite modellvarianter.

Bra läge att marknadsföra MINIAC för de polska MINI folket :D

Fredrik
2014-09-21, 14:51
Bra läge att marknadsföra MINIAC för de polska MINI folket :D

Jag har redan informerat honom om det samt lagt till honom på MINIac Meets FB-sida. Ska kolla lite mer med honom om han vet hur många MINIvänner som kan tänkas vara intresserade hemma i Polen.

Fredrik
2014-09-22, 09:14
Redigerade rubriken lite - tog bort "Intressekoll" då det ju blir av helt enkelt.
Ska jaga på några MINIkompisar som oftast brukar dyka upp så vi förhoppningsvis kan bli några MINIacs till 8)


Mindre än en vecka kvar, wohoo :drive:

Fräsen
2014-09-23, 06:43
Hallå!

Jag kommer om inte det öser ned ;) bra intitativ .................

- - - Updated - - -

Har någon kollat med MINI sthlm om dom vill vara med??

Fredrik
2014-09-23, 07:50
Jag ska till MINI imorgon för lite smågarantifix och tänkte då passa på att kolla om någon av dem vill haka på. Jag återkommer i ärendet :)

Fräsen, du är med på listan och då finns det ingen återvändo!

Hans-G
2014-09-24, 17:42
Hur är responsen på MINI?

Och visst känner fler för att dra runt lite på Södertörn i halvljummet höstväder på söndag...?

Fredrik
2014-09-24, 19:07
Nathalie var upptagen men jag ska jaga Anton samt herr Börnstedt så får vi se (de hade inte dykt upp när jag var klar på morgonkvisten, inte ens tuppen syntes till). Återkommer om det.

Precis som Hans -G säger hoppas vi på några deltagare till, vädret verkar bli skapligt i alle fall så passa på att ta en liten tur i glada MINIsters sällskap innan kung Bore startar upp sitt ekipage.

Fredrik
2014-09-25, 16:36
Anton hade jobbhelg denna helg, men han önskade oss välkomna in på en java innan vi drar iväg.
Herr Börnstedt har inte synts eller hörts till, inte ens i mina drömmar ( :blink: ) varför vi får anta att unge herr Börnstedt har andra planer denna helg.

Jag passar på att dela ut de små taggningskorten klubben tagit fram för spridning på MINIs över stan så vi kan få in flera potentiella MINIster att delta i våra upptåg.

Pierre M
2014-09-26, 19:31
Tänkte sälla mig till skaran av körsugna ministrar på söndag, eventuellt med en co driver oxå.

Fredrik
2014-09-27, 05:06
Vad trevligt Pierre, syns på söndag :D

Fredrik
2014-09-28, 07:34
Idag är det dags för vår hösttur över Södertörn. Om lite drygt två timmar träffas vi utanför MINI i Solna för att ha en skojig dag tillsammans ute på slingrande MINIvägar.
Det blir ett litet men naggande gott sällskap idag. Känner du en stark plötslig lust att ut och veva kringla trots att du först tänkt göra något annat kan du bara dyka upp spontant i Solna eller mötesplatsen i Västerhaninge (stora parkeringen vid pizzerian bredvid busstationen).
Varmt välkomna 8)

Fredrik
2014-09-28, 16:22
Vi var totalt fem MINIs utanför Bavaria, men trots avsaknad av fler MINIster hade vi trevligt ändå och fick med oss både en Maserati Gran Sport och en Porsche Carrera S. Porschen kördes av Marcus, klubbens förste ordförande, och det var ett tag sedan han var med oss ut.
Vi hade en rolig tur på kurviga vägar anförda av Hans-G med den äran.
Vädret liksom humöret var på topp och alla var nöjda med dagen.
Väl mött på nästa tur kära MINIvänner 8)

125001249912498

joho45
2014-09-28, 16:39
Jag tackar för en trevlig tur! väldigt bra val av vägstråk :)

Fräsen
2014-09-28, 19:36
Ja stort tack till en minnesvärd tur med magisk bansträckning .... Med perfekta "Mini-kurvor".

Hans-G
2014-09-29, 09:18
Kul att det blev av till sist att dra en repa... :)
Fantastisk tur med vädret - det märktes knappt att det blåste rejält. Och riktigt roligt att Marcus dök upp!¨
Tack ni få som hängde på!

Marcus
2014-09-29, 15:19
Tack för en kul dag allihop - får väl erkänna att man saknat gemenskapen hos miniklubben, så det är kul att man kan göra lite gästspel!

Hänger gärna med på en till tur innan snön förstör det roliga :)

Fredrik
2014-09-29, 15:59
Roligt att träffa nya (joho45) och gamla deltagare i form av Marcus som återvänder till gänget även om det sker i en Porsche. Kul som sagt att få med sig några muskelpaket i form av en Maserati Gran Sport och Porschen och det är intressant att se när vi drar på att det på små kurviga partier går hyfsat att hålla jämna steg med dessa raketer.
Hem(!)vändande tidigare medlemmar är ett bevis om något att vi har en bra gemenskap i vår härliga klubb 8)

Deeman
2014-10-03, 06:29
Missade tyvärr detta trots en jobbvecka i Mini kvarteren Solna/Järvastaden...
Ska vara mera på så jag inte missar nästa!
Vore kul med nån sväng innan v-däcken åker på[emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fredrik
2014-10-03, 08:56
Rackarns Martin att du missade när du var "in da hoodz"!
Det blir nog något ytterligare tillfälle innan kung Bore anländer med sitt anhang.

Deeman
2014-10-03, 10:10
Grymt Fredrik!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ace
2014-10-03, 17:47
Kul att se att Marcus hittat tillbaka. Kanske byta Porschen till en GP2? :)

Nina
2014-10-11, 19:02
Tusan jag missade, hade kanske kunnat kört med och längst bak i annan bil. Nästa år kanske, måste fixa ett jobb först.
Hoppas alla hade en trevlig tur! :-)