handdator

Visa fullständig version : Kommande F54 Clubman - mer spionbilder



Fredrik
2014-09-04, 11:19
Snappade upp dessa bilder ute i cyberrymden, gissar att det endast är mindre maskeringar (tejpen undantagen ;) ) och vi här ser ett ganska färdigt resultat av kommande F54 Clubman som beräknas premiärvisas under 2015. Värt att notera är att det för Clubman så typiska dubbla bakdörrarna inte finns där.
Det skulle faktiskt också kunna vara en testmula för Countryman generation II?

1246212463

Somchie
2014-09-04, 13:59
Kommer det verkligen en ny Clubman i och med att man har F55?

Fredrik
2014-09-04, 14:20
Kommer det verkligen en ny Clubman i och med att man har F55?

Jag tror det Daniel, har just sett F55 live och även om den har lite mer space baktill borde det finnas plats bland modellvarianterna för en "MINIkombi" som kommer ha sin plats mellan R55 och R60 storleksmässigt.

Minid
2014-09-04, 15:46
Jag tror detta ryktas som näst a countryman , är den inte stor för en clubbie?

Somchie
2014-09-04, 15:48
Jag tror det Daniel, har just sett F55 live och även om den har lite mer space baktill borde det finnas plats bland modellvarianterna för en "MINIkombi" som kommer ha sin plats mellan R55 och R60 storleksmässigt.

Såg nu att F55 bara är 4 meter lång vilket innebär att den har ju faktiskt en bit kvar till andra typiska småbilar såsom Volvo V60.

Ska bli kul att se om man våga tillverka Superleggeran :)

rajapruk
2014-09-04, 16:27
Gör en bildsök på Mini F54 clubman så får ni upp massa spionbilder på den (med två dörrar bak). Det finns även ett Clubman-concept som ska vara väldigt likt hur den blir. Den blir ett steg större än nuvarande Clubman. F55 Mini 5-door hatch ersätter den gamla Clubman storleks och nummermässigt (55).
Det är någon annan mula Fredik, det du länkar till. Antagligen en Countryman.

Fredrik
2014-09-04, 16:37
Gör en bildsök på Mini F54 clubman så får ni upp massa spionbilder på den (med två dörrar bak). Det finns även ett Clubman-concept som ska vara väldigt likt hur den blir. Den blir ett steg större än nuvarande Clubman. F55 Mini 5-door hatch ersätter den gamla Clubman storleks och nummermässigt (55).
Det är någon annan mula Fredik, det du länkar till. Antagligen en Countryman.

Ja, det ser ju onekligen mer ut som en CM än en Clubbie, måste vara en testmula för kommande CM!